Rouvoet: minder scheiden, eerder kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0

2. Niet meer actief

Flientje het is goed hoor :)

mamakitty, waarom denk je dat er bv de AH bonuskaart er is....
    Zo komt (later als we groot zijn) onze kassabon bij de verzekeraar terecht...
    Kom je dan als bv roker bij de huisarts, kunnen ze zien of je gezond eet, en hoeveel pakjes je rookt.

Zo zullen ze beoordelen of je de ziektekosten zelf moet betalen..
    Ik denk dat het niet lang meer duurt

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    idd..en waarom willen ze dat we steeds meer pinnen? Zo kunnen ze dat ook in de gaten houden ;)
    Alles wat we doen staat straks geregistreerd en heeft de regering een vinger in de pap en dat vind ik een heel eng idee!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Oei, Big brother is watching you, :eek:

1984 wordt toch nog waarheid?

Dan moeten we nu allemaal liberaal gaan stemmen, ;)

( D66, VVD, Groenlinks, 8) )

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ben eigenlijk heel benieuwd naar hoeveel kinderbijslag je krijgt in zweden. Van dat wat we nu krijgen kun je amper de pampers betalen. :(

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    In duitsland is het sowieso iets van 150 euro per kind per maand en in Zweden ligt dat zelfs nog een heel stuk hoger, dus ook wat dat betreft lopen wij weer stukken achter maar he, je moet maar zo denken je krijgt het voor niets he ;)

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik kan dit bericht ook niet echt plaatsen. Waarom je hier druk over maken.

Hoorde gisteren op het nieuws nav de moord op dat meisje Savannah even geleden, dat het nog een even grote rotzooi is bij Jeugdzorg. Werken die ook niet onder zijn ministerie? Het moest naar aanleiding daarvan ook allemaal verbeterd en gesaneerd worden daar maar daar is weinig van terecht gekomen, blijkbaar. (weet niet hoe het nu is, maar heb de onmacht van jeugdzorg, de onkunde en de idioterie in de wet van dichtbij meegemaakt... mijn god :-x)

Als je nu eerst de problemen bij jeugdzorg eens oplost. Zorgt dat alle hulp die de overheid nu al biedt helemaal piekfijn in orde is, en dan (ben hier wel tegen) eens waagt je te gaan bemoeien met de privélevens van mensen!

Maar nee, liever zorgen dat je als overheid op een zo groot mogelijk terrein je inmengt in de levens van mensen dan kwaliteit te bieden op de gebieden waarop je dat al doet :(

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    hihihi, ik heb dus 5 jaar eerder een kind gekregen dan gemiddeld en ik vind mezelf al bes oud voor een eerste.

9. Niet meer actief

ja veel te oud, ik was 21 toen ik mijn eerste kreeg ;)

Valhalla, ook ik heb in Terneuzen gewoond...:)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou ik vind de kinderbijslag helemaal niet zo weinig.

We krijgen ook nog kinderkorting.

Maar goed, ik zou natuurlijk wel meer willen krijgen, :D

En ik ben net zo oud als jij bent loeki, en ik voelde me niet te oud en niet te jong.
    Eerder was ik er nog niet aan toe.

Mijn zus woont in Zweden, en eerlijk, ze hebben daar echt heel veel dingen echt heel goed geregeld. School is gratis, de inburgeringscursus erg goed geregeld, en erg mooie en goedkope huizen ( ;) ).

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat houd je nog hier dan. Ze bouwen toch ook boten in Zweden?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik kreeg al heimwee nar Friesland toen we in Deventer woonden, ;)

Nee maar het gras is misschien altijd groener ergens anders.

En bouwen ze boten in Zweden? :) In Denemarken wel weet ik.

13. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Tja.. hier bevind je je natuurlijk altijd op glad ijs. Ik ben van mening dat het uit elkaar gaan meer van deze tijd is omdat de vrouw niet meer ondergeschikt is aan de man, geld en verzorging is geen bindende factor meer net als vroeger. De vrouwen van vandaag kunnen zich prima zelf bedruipen zonder hun man. Daar zal Rouvoet weinig aan kunnen veranderen.

Ben het wel eens met dat stellen tegenwoordig sneller uit elkaar gaan. Denk dat je er vaak meer aan kan doen en dat mensen het snel opgeven. Maar ja, ik vind ook dat er tegenwoordig te makkelijk over kinderen word gedacht, wat niet iedereen me hier in dank zal afnemen. Sowieso denk ik dat je een enorm stabiele realtie moet hebben, maar ook 'ongelukjes' vind ik niet meer van deze tijd.

Verder denk ik dat we voortaan erg slecht zijn in keuzes maken. Zie het in mijn vriendinnen groep volop: En een mooi huis willen, en 2 auto's willen, en 2x per jaar op vakantie willen, en wel willen blijven stappen, en wel ... en wel... o ja, en kinderen. En dan zeuren over kdv etc. Dan denk ik wel: kun je niet kiezen? Wat dat betreft is dat hele emancipatie-verhaal natuurlijk ook bull-shit.. mannen kunnen niet baren en vrouwen willen uiteindelijk zo veel mogelijk bij de opvoeding betrokken zijn, maar zeuren dan wel over hun carriere kansen :( .. Maar vind het mooi dat je er tegenwoordig voor kunt kiezen. Maar dan dus niet alles tegelijk ;)

Haha, wat een verhaal! En het is natuurlijk wel alleen maar mijn mening he :D ! Weet dat er waarschijnlijk veel meiden zijn die er anders over denken. Ook prima!

Deel Deze Pagina