Ik ben vrijdag geopereerd nu moet de pleister van de wonden af maar 1 is zo nat geweest dat die de hechtpleister er onder heeft los laten weken. Het is van de grootste wond. Nu heb ik zelf niets wat ik daarvoor kan gebruiken en ook mijn familie in de buurt niet. Zou het erg zijn dat dit erniet op zit? Ik hoef pas over 5 weken terug zo lang blijven ze toch nietnzitten
Als er nog wat bloed of vocht uit de wond komt zou ik er een pleister of steriel gaasje op doen. Wel in de gaten houden hoe de wond eruit ziet. Meestal mag je de pleisters er na de 2e dag afhalen en als het nodig is kan je nog een pleistertje opdoen.
Het hangt er ook vanaf wat voor operatie je hebt ondergaan.. Hoe is het zo nat geworden dan? Ik neem aan dat dat sowieso niet de bedoeling is vlak na een operatie.
Is er ook niemand in de buurt met "gewone" pleisters? Als je dan een lang reepje van alleen het plakstuk knipt en deze in het midden een keer ronddraait (net als een toffee zeg maar) dan heb je een zwaluwstaartje/hechtstrip voor nood! zo dan
of even zwaluwstaartjes halen bij de dienstdoende apotheek, bijv in het ziekenhuis.. Maar had je enkel hechtpleisters of zit er ook gewoon hechtdraad in de wond die de wond bij elkaar houd? dan is het denk ik niet zo'n punt..
Ze hebben mijn galblaas verwijderd met een kijkoperatie. Ze hebben het onderhiids gehecht en bovenop hecht pleister met daarover zo een plakker die doorschijnend is. Ik werd vrij snel wakker op de ok nog ze hebben hem daardoor wat sneller afgeplakt waardoor het niet luchtdicht was en het nog iets bij het nabloeden eronder is gekomen. Minimaal maar. Nu staat er best wel wat druk op mijn buik natuurlijk ook door de zwangerschap. Als de hechtpleisters eraf vallen hoeven ze er niet meer op maar dit wondje os nog iets natter doordat die nat bleef eronder. Ik mag trouwens gewoon douchen. Kort. Gisteren al. Mijn man is even naar de apotheek gereden en daar spul gehaald voor mijn eigen gevoel denk ik meer Het is trouwens absoluut niet ontstoken vocht wat er zat is heel mooi helder het lekt nu ook niet meer.
Inderdaad zelf gewoon een nieuwe op doen dan. Wat heftig trouwens, ik keek er eerst overheen dat je in verwachting bent. Beterschap!