alleen poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamamadelon, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik wist even niet hoe ik het moest noemen maar het probleem is dus;

mijn zoontje is bijna 3. sinds een tijdje is hij wel alert op het poepen. hij weet wanneer hij poept en gaat dan ook hurkend zitten.
    maar plassen voelt hij nog helemaal niet. als hij bijvoorbeeld in de douche plast staat hij een beetje gek te kijken.

ik wil nu met de zindelijkheidstraining gaan beginnen maar ik weet niet goed hoe.
    hij heeft vandaag wel op het potje gepoept maar ook ernaast en ik heb een kruipende dochter dus ik moet er constant naast blijven zitten omdat zij anders misschien in iets kruipt wat ik niet gezien heb.

hoe zouden jullie dit aanpakken?

alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Hoi,

Mijn zoontje is 2,8 jaar en we zijn in de zomervakantie begonnen met de training. We hebben boven en beneden een potje. We hebben in zijn blote billen rond laten lopen. In het begin was ik erg gefocust op zijn gedrag. Zat hij aan zijn piemeltje, dan ikke: tygo moet je plassen? Ook als zijn piemeltje wat 'voller' leek, liet ik hem op het potje zitten. Enfin uiteindelijk wilde hij bijna niet meer omdat ik er zo bovenop zat. Nu kan ik hem de hele ochtend bloot laten lopen en plast hij wel 4 keer. Poepen lukt nog niet echt. Dan vraagt hij om een luier.

De eerste paar keren kreeg hij een klein autotje (20 stuks voor 8 euro bij de aldi). Daarna ben ik op stickers overgestapt en nu vraagt hij er niet meer om. Als ik weg ga krijgt hij nog wel een luier en dan zegt hij ook: ikke nu wel luier plassen?

Ik zou hem dus bloot rond laten lopen (inmiddels wel met sokken aan) en hem even zijn gang laten gaan. Ik heb ook een kruipende meid, gelukkig nog geen ongelukjes daarmee.

Als hij trouwens plast op de grond, niet boos worden, zeggen waar hij eigenlijk moet plassen en alles opruimen.

Hopelijk heb je wat aan mijn lang verhaal. Succes in ieder geval.

Groetjes,
    Sabrina

3. Sabberdeflab

Sabberdeflab Actief lid

1 aug 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow vergeten. Als hij 2 uur bloot en droog is gebleven laat je hem ff op het potje zitten voor de tv of zo, misschien dat hij dan wel plast.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    dankjewel!

ik ga het dan maar eens proberen!

zijn er ook mensen die i.p.v een potje gelijk op het toilet gedaan hebben?

5. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ja ikke!!!
    Aleen de allereerste plas deed hij op het potje.
    Daarna gelijk op de wc.
    Ik heb Quinten om de 2 en half uur op de wc gezet. Meestal plaste hij dan wel. Hebben ook best wat ongelukjes gehad maar hij was binnen 2 weken zindelijk, overdag en s nachts!!

IK heb hem, als ik weg ging met hem, nooit geen luier aan gedaan. Dan wordt het te ingewikkeld voor een kind, denk ik.
    Voordat we weg gaa allemaal naar de wc en als we op bestemming aan komen weer allemaal plassen.

Succes!

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    en hoe doen jullie dat dan met boodschappen doen of winkelen?
    en is 2,5 uur niet te lang?
    ik wil hem ook eigenlijk gelijk op de wc,heb geen zin om zo`n vies potje schoon te maken etc.

ik ga ff een nieuw topic openen. (als dat mag ):)

Deel Deze Pagina