Dat wist ik al vanaf de eerste keer dat ik van het woord 'superfood' hoorde en moest altijd lachen als iemand zich bij deze groepering aansloot en dit gezin geeft ipv 200 euro nu 600 euro uit door die superfoods. Euhm,... ik keek al zo bij die 200 euro . Er bestaat geen emotion om mijne kop bij die 600 euro te laten afbeelden . Per week he! "Superfoods zijn misleidend" | VTM NIEUWS. Wat producenten van zogenaamde superfoods beloven, is misleidend en zelfs illegaal. Dat heeft Volksgezondheid gezegd aan VTM-magazine Telefacts. Telefacts heeft een grote test gedaan met die superfoods. Het heeft verschillende mensen een maand lang die zogenaamd supergezonde bessen en zaden laten eten. Die zijn duur, maar ze zouden helpen tegen allerlei kwalen. Maar dat doen ze dus niet.
Maar een maand laten eten en dan zo'n conclusie? Vind ik wel vrij kort, ik zou denken dat zulke dingen pas langer effect hebben. Ik ben totaal niet van de superfoods ( geeneens geld voor hahaha)
Verbaasd me niks. Ik doe dus ook niet mee aan al die onzinnige hypes. wij eten gewoon 'normaal' en in het weekend wat lekkers.
Heb eens een aflevering van keuringsdienst van waarde waarin uitgelegd werd dat boerenkool ook heel gezond is maar dat je niet opeens de prijs tien keer omhoog kan kan gooien. In Nederland kun je ook heel veel gezonde planten vinden.
Ja inderdaad. En dat sommige superfoods gewoon bij de dierenwinkel verkrijgbaar zijn maar dan als vogelvoer en een stuk goedkoper.
Gelukkig doen ook wij niet mee aan deze onzin. Heb wel wat beter te doen dan smaakloos vogelvoer eten.
Ik vind het vooral belachelijk dat er mensen zijn die echt geloven dat ze van een paar lepels zaadjes en granen ineens een transformatie zullen ondergaan..
In Zweden schijnt hier zelfs een speciale 'kliniek' voor te bestaan. Daar geloven ze dat je genezen wordt van kanker d.m.v tarwegras en meer van dat soort onzin.
Haha dat zei iemand laatst ook al tegen mij. Ik at weleens hennepzaad. Schijnen ze al jaren aan de kippen te voeren
En toch...ik eet dan nog liever zaden ( doe ik trouwens niet) dan die smerige (asbest)knakworsten...magnetron maaltijden et cetera... Ze kunnen misschien misleidend zijn...het is altijd nog beter dan de meeste producten die in de supermarkt liggen.
Dus daarom kan ik nog alleen maar fluiten.....lol..... Mijn superfood is momenteel Etos zwanger worden!!
Vergeleken met kant en klaar maaltijden zijn superfoods natuurlijk een enorme omschakeling, daar zou een lijf echt wel wat van merken hoor als die van kant en klaar naar superfoods overgaat. Maar bijv boerenkool is in Amerika superfood, dus kook je gewoon vers, genoeg fruit en variatie zal het weinig meerwaarde hebben.
Gelukkig bestaat tussen deze twee groepen ook legio gewone voedingsmiddelen waarvoor we niet halve wereld over hoeven te zoeken. Gewoon een appel plukken bijvoorbeeld
Als je hennepzaad laat vol groeien tot plant heb je pas een medicijn xd. Ik heb wel even smakelijk staan lachen toen ik de doosjes in de winkel zag liggen Van de planten die daaruit kunnen groeien word wel steeds meer bewezen dat ze ziekte remmende werking hebben. De keuringsdienst van waren heb ik ook gezien met hun vogelzaad en spelt. Ik kan er wel om lachen.