En dit is echt niet grappig! Vanmorgen werd ik wakker, kreeg mijn linkeroog niet open. Dikke drap overal, bah. Overdag ging het wel redelijk, voelde wel dat mn oog geirriteerd was, maar er kwam geen pus meer uit of iets dergelijks. Nu kreeg ik het begin van de avond gigantische last van mn ogen, make-up eraf gehaald. Begint mijn rechtoog ook! K Nu zit ik dadelijk met 2 ontstoken ogen L En het voelt niet prettig en het kijkt al helemaal niet fijn! Iemand tips, behalve naar de dokter gaan? J Alvast bedankt, liefs.
Ik heb het ook wel eens, heeeel vervelend. Toen ik nog bv gaf druppelde ik wat melk in mijn oog dat werkte super, maar goed daar heb je waarschijnlijk niets aan . Het enige wat ik je aan kan raden is om water te koken en af te laten koelen en hiermee met watjes/gaasjes goed schoonmaken en vervolgens een schone gebruiken om je oog af te dekken en dan lekker slapen . (ps. als je normaal met het raam open slaapt zou ik deze vanacht even dicht doen om tocht te voorkomen) Sterkte!
Geen make-up gebruiken op je ogen (of andere schoonheidsproducten) en met afgekookt water schoonmaken. Niet te veel wrijven. Gaat vanzelf weg als het goed is.
Ik zou ook afgekoeld gekookt water doen en toch morgen naar de h.a Heb zelf ooit ook ontstoken ogen gehad, waren helemaal dik. Ik kreeg zalf wat in mn ogen moest doen en was er toen heel snel vanaf.
Ik denk dat het door mijn oogpotlood komt of mascara. Heb ik dus al weggemieterd. Pan met water staat op. Bedankt voor zover alvast, word hier niet vrolijk van, haha.
Yup gekookt afgekoelt water om schoon te maken. Morgen als t weer dicht zit ook met gekookt afgekoelt water deppen om het open te maken anders kan je kleine wondjes krijgen die weer lekker erbij kunnen gaan ontsteken. En dan op naar de HA die je een zalfje geeft. Misschien gaat t zonder wel over. Maar zal langer duren en met 2 dichte ogen rond lopen is niet zo handig En wie weet gaat t wel niet zo over en dan zit je er maar mee! beterschap! (ellendig heh? Heb t ook al eens gehad in beide ogen tegelijk! Met t zalfje is het erg snel weg...iig het slechte zicht wat ik er door had en al de prut steeds)
heb ik ook gehad, ernstige hoornvliesontsteking. Mn hele iris was wit uitgeslagen... 7 weken lang 3 keer per dag moeten zalven, ben daarna ook van -1.00 naar -5,75 gegaan in 7 weken tijd, zal dus zeker naar de huisarts gaan, al je makeup wegflikkeren, als je lenzen gebruikt die weggooien, je lenzenbakje en vloeistof. Je handen wassen als je van je ene oog naar je andere oog gaat etc. En als je met je vinger of hand aan je oog zit ALTIJD handen wassen voor je aan je (peete)kind zit. Ga naar de huisarts, je moet laten vaststellen of je conjunctivitis hebt (bindvliesontsteking) of keratitis (hoornvlies)
Waarom behalve naar de dokter? Mijn zoontje kreeg van de dokter druppels, en na 1 dag was het minder en na 3 dagen was het helemaal weg. Het waren antibiotica-druppels. Die werken echt ideaal.
@ Cossy; behalve de dokter, omdat ik zelf ook weet dat ik daar heen moet. zal volgende x wat duidelijker zijn, sorry. @de rest; het zicht valt opzich mee. ik merk dat het geirriteerd is en smorgens zit het dicht en s'avonds begint het te pruttelen. lenzen enzo gebruik ik niet dus dat scheelt alweer, makeup is al weg en peetekindje zie ik op het moment heel weinig dus daar hoef ik me gelukkig ook geen zorgen om te maken. huisarts ga ik morgen bellen, heb nu belangrijke lessen op school die ik niet kan missen merk wel dat ik er hoofdpijn van krijg, dus er zal echt wel iets niet goed zitten, of het komt door het turen. ik kan nog zien waar ik loop dus dat scheelt
je ogen met gekookt water uitdoen ban buiten naar binnen een aantal keer per dag en veel rusten. en naar de dokter gaan als je er hoofdpijn van krijgt dan zit er een ontsteking.
inderdaad afgekookt water en daar mee schoon wrijven. je kunt ook die druppels halen maar daar ben ik geen fan van. Me zootnje heeft het ook nu en die is er gelukkig bijna vanaf heeft ongeveer een week geduurd
Bedankt dames! Die kamille thee klinkt idd erg goed. Ik vind het zo vreemd dat ik er alleen sávonds en s'morgens last van heb. Overdag merk ik eigenlijk niks behalve een beetje irritatie. Nou, morgenvroeg hoor ik vast meer
Ahhhh, op die manier. Ik dacht al het is iemand met een bepaald heel streng geloof ofzo, die niet naar de dokter mag. Hihi.