Ola! Gisteren te horen gekregen dat onze mup dwars ligt. Geen verrassing eigenlijk, want zo ligt ze al flink wat weken. Aankomende maandag heb ik een versie in het zkh. Ik wil maximaal 1 poging wagen, dit omdat het niet compleet zonder risico is en het voor kind en moeder niet bepaald aangenaam is. Nu luidt mijn vraag: stel de versie lukt niet, wordt er dan vrij snel een datum geprikt voor een geplande keizersnede? Of wordt er eerst nog afgewacht of de baby spontaan draait en je toch nog natuurlijk kunt bevallen? Alvast bedankt voor jullie reactie's!
Bij mijn zoontje is de versie ook niet gelukt. Toen we hadden besloten om een keizersnede te doen is er gelijk een datum gepland. Maar we kregen tot die tijd volgens mij één keer per week een echo om te checken of hij toch niet was gedraaid. En vlak voor de keizersnede kreeg ik nog een echo. Dus dat werd in het zkhs waar ik onder behandeling was goed gemonitord. Heel veel succes met de versie maandag. Ik hoop dat het lukt. Let goed op je ademhaling en probeer zoveel mogelijk te ontspannen is mijn tip
Ik werd om dezelfde reden ingeleid, bij het breken van de vliezen deden ze nog een draaipoging helaas niet gelukt en alsnog een keizersnede...
Wat spannend maandag! Ik heb een versie gehad en de 2e poging is geslaagd... dus ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar misschien heb je iets aan het volgende (ongevraagde ) advies... bij de eerste poging waren ze begonnen met duwen bij t hoofdje van mijn zoon en dat lukte niet ver genoeg. De tweede poging hebben ze hem bij zn billen uit t bekken getild en toen verder geduwd. Dat ging goed, omdat ze voldoende grip hadden (en hij liet t ook toe en volgens mij lag hij in een gunstige stuit (onvolkomen dacht ik) voor een versie en hij was nog niet ver ingedaald... dus het zat ons wel mee). Dus als je 1 poging wilt wagen, kun je ze misschien eerst even laten checken hoe je ze kindje het beste vast kunnen pakken? Dan heeft t misschien de meeste kans. Succes!!
Dankjewel, bedankt voor je reactie! Had je achteraf ook last van je buik? Ben blij dat je het als goed ervaren hebt ondanks de poging niet gelukt is. Goed dat je tot de datum van de geplande keizersnede ook onder controle bleef.
Bedankt voor je reactie! Je werd ingeleid zeg je.. Had je een stuitligging dan? Want bij een dwarsligging kun je niet "normaal" bevallen. Neem aan dat ze bij een dwarsligging niet inleiden
Graag gedaan! Op een gegeven moment waren ze trouwens met z’n 2en bezig: een gynaecoloog duwde de billen omhoog en een verloskundige begon ook zn hoofd naar beneden te duwen na een seintje van de gyn. Het is best een geduw en gesjor, maar ik vond t meevallen (had erger verwacht... maar we hadden dus ook veel gunstige factoren). Ik was ook wel beetje wazig van de weeenremmers geloof ik (die kreeg ik preventief)...
Ik had achteraf geen last van m'n buik. Wel heel erg last gehad van m'n rug door de druk. Ik was er ook niet rouwig om dat het een keizersnede werd. Leek mij stukken fijner dan een natuurlijke bevalling. En het is ook heel goed gegaan gelukkig.
Ben benieuwd! De vk zei idd dat ik vooraf van de versie weeënremmers krijg, om de baarmoeder te ontspannen.
Pas bij 40 weken of daarvoor ook al? Wat een boef! Je zal wel geschrokken zijn. Fijn dat de kleine in zo'n korte tijd (en met zo weinig ruimte nog) goed is gedraaid
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet rouwig zal zijn als het een keizersnede word. Misschien komt dat ook wel omdat ik een natuurlijke bevalling mee heb gemaakt. Viel me overigens niet tegen hoor! Had zelfs nu voorgenomen (en dat is nog steeds mijn eerste keuze) om thuis te bevallen ipv het ziekenhuis! Je hebt het niet voor het zeggen, hoe de kleine zal gaan liggen..
Ja, als ze eenmaal een eigen willetje hebben, gaan ze lekker dwars liggen Hoop dat dan voor je dat de versie lukt. En anders moeten ze maar een o.k. Bij jullie thuis opzetten. Kan de keizersnede gewoon thuis plaats vinden
Bij mij was versie onmogelijk.. Had ook verdere complicaties daar werd maandags tijdens Guo besloten dat ze zaterdag gingen halen. (veel sneller dan verwacht)
Bij mij lukte de versie niet en ik had 3 dagen later een controleafspraak én toen zou er een afspraak ingepland worden voor een keizersnede (we konden kiezen voor een stuitbevalling of keizersnede, maar wij hadden het laatste gekozen). Gelukkig voor mij, is onze kleine man in die 3 dagen alsnog zelf gedraaid en werd de inleiding gepland (die inleiding zou sowieso met 38 weken gebeuren en had niks met ligging te maken). 2 weken geleden is onze kleine grote man geboren
Klopt normaliter niet de gang van zaken, maar bij mij ging het mis door hij van stuit naar dwars ging.. te veel speling..
Ons meisje lag continu in stuit, ik koos ivm risico's voor geen versie(plus geen garantie dat ze weer terug gaat in haar eigen houding). Ks gepland in week 39. Nu is ze gedraaid maar ligt nog niet vast dus kan terug in stuit. Ks blijft staan maar blijkt ze wel deze hoofdligging te blijven, dan doe ik het normaal vaginaal.
Ik snap absoluut dat je geen risico's wilt nemen! Fijn dat ze zelf gedraaid is, hoop voor je dat het zo blijft Fijn om te zien dat je meisje nog lekker bij je in je buik zit, al denk ik dat je ook niets liever wilt dan bevallen! Hoe gaat het met je?
Ze kan nog terugdraaien dus sluit een ks niet uit.. voor haar is het nog beter in mijn buik maar eh.. rond week 37 Vind ik het stiekem mooi geweest. Hoe is het bij jou? Gaat alles goed?