geen hartactie 2e miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door pienvd90, 9 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Ik wil graag even mijn hart luchten.
    11april heb ik een miskraam gehad.
    We waren super blij dat we de maand daarop weer gelijk zwanger waren. 30mei heb ik mijn 1e echo gehad (inwendig) met nog net geen 6weken. Alles zag er goed uit maar er was nog geen hart actie te zien. Vandaag (10dagen later) ben ik 7.2 weken zwanger en heb ik mijn 2e echo gehad via mijn buik (buitenwaards). Helaas was er geen hartactie te zien. Het is wel iets gegroeid maar niet genoeg voor dit termijn
    Maandag heb ik een gesprek in het ziekenhuis over hoe en wat nu.

Kan ik hoop hebben omdat ze de echo niet inwendig hebben gedaan?

Als het wel fout is raden jullie pillen of curretage aan?

Ik had er zoveel vertrouwen in deze keer:(

2. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Och lieverd dit is toch verschrikkelijk, heel veel sterkte met t verlies..
    Als ik jou was zou ik gelijk voor curretage gaan..
    Maar dat moet jij zelf weten..
    Hopelijk zijn jullie gauw weer zwanger maar dan van
    Een plakker ❤️🙏🍀

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Oh nee niet weer, verdorie!:(

Ik zou persoonlijk voor curretage gaan, maar laten we alsnog heel hard duimen dat het volgende week wel goed is!

4. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wat verdrietig, ik wens je heel veel sterkte! Heb 2 weken geleden een missed abortion gehad en vorige week een curettage gehad. Is mij 300% meegevallen, m'n miskraam was veel vervelender. Emotioneel is het allemaal ruk natuurlijk.

5. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
  6. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel! Ik ga het maandag bespreken in het ziekenhuis ik laat me misschien ook onderzoeken. Bedankt voor jullie mening ik leem het mee maandag😊

7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ow meid wat vreselijk voor jullie. Ik heb gister gekozen voor de pillen en vanmorgen propjes verloren. Ik bloed wel maar niet heel erg, heb absoluut geen pijn gevoeld zelfs geen krampen. Morgenochtend weer naar het ziekenhuis om te kijken of ik leeg ben. Als ik inderdaad een schone lege baarmoeder blijk te hebben zou ik echt voor pillen gaan. (moet er wel bij vermelden dat ik bijna nooit pijn heb tijdens mijn maandelijkse periode)

Ik had zoveel pijn verwacht maar ik heb niks gemerkt. Sterkte met alles!

8. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Ooooh neeeee pien!! Wat oneerlijk!! Ik vind het ontzettend kut voor je! Ik heb ooit curretage gedaan vond ik zelf het fijnst. Heel veel sterkte ❤

9. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ahh Pien wat ontzettend naar meis :( Heel vele sterkte!

Bij mijn ma van 10 weken heb ik gekozen voor cytotec, dus de tabletjes. Ofja, de gyn wilde het liefste dat ik die zou gebruiken omdat dat het minste risico gaf.

Ik heb twee tabletten gebruikt rond 12.00 uur in de middag en een uurtje later begon het bloedverlies. Ongeveer 3 uur later begon ik vervelende menstruatiekrampen te krijgen en toen heb ik 2 paracetamols ingenomen. Daarmee was het heel goed te doen. Het bloedverlies ging door maar werd niet erger. Pas rond 23.30 uur geloof ik, begonnen de krampen echt heftiger, lichte weeën. Ze begonnen in het midden van mijn rug, trokken over mijn heup naar mijn buik toe. Erg vervelend maar de pijn was wel goed te doen. Ongeveer een uurtje later ben ik het vruchtje verloren en meteen daarna voelde ik geen pijn of krampen meer. Ik ben al het weefsel in 1x verloren.

Dit klinkt misschien heel heftig, maar dat valt wel mee. Ik had er niet aan gedacht dat ik nog meer tabletjes mocht gebruiken, want anders was het zeer waarschijnlijk sneller gegaan. Daarbij was ik toen rond de 10 weken zwanger, dus het zwangerschapsweefsel was veel groter en meer, ook al was het vruchtje niet verder gegroeid dan 6 weken..

Met een curretage ben je geloof ik sneller van alles af en is de kans dat er restjes achter blijven heel erg klein. Maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Nogmaals heel veel sterkte!

10. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Iedereen bedankt voor jullie reactie.
    klinkt misschien een beetje raar maar kan de verloskundige een fout hebben gemaakt? Ergens zegt mijn gevoel dat het niet klopt. Ze zag geen hartje en ik ben 7.2 weken. Oke ik snap dat dat niet goed is maar ze heeft alleen een uitwendige echo gemaakt en geen inwendige. Ik wil het pas geloven als de inwendige echo ook niet goed is.

11. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wat vervelend. :(
    Ik denk niet dat op deze termijn inwendig of uitwendig veel uitmaakt (alleen bij obesitas misschien).

Ik zou zelf niet voor een curretage gaan. Wacht het een week af, komt het dan niet vanzelf, kun je altijd pillen proberen. Het is nog zo weinig, om dan gelijk zo'n ingreep te laten doen...

Sterkte.

12. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Heb het twee keer mee gemaakt.... ik zou maandag afwachten en ja ik durfde cytotec niet ik hoor veel heftige dingen. Ik heb tweemaal gekozen voor een curettage en dat viel me mee.

Ben nu voor de tweede keer succesvol zwanger daarna dus het kan wel. Verlies vooral je hoop niet meis.

Sterkte.. En laat het maandag gewoon nog eens goed bekijken als je het niet vertrouwd.

Deel Deze Pagina