Vraag me af of het normaal is dat ik bijna niet meer aankom... ? Ben 1.70m en woog vóór mijn zwangerschap 70kg... 4 weken geleden woog ik ongeveer 73,5kg en daarna ben ik geleidelijk een kilo afgevallen Nu weeg ik dus 72,5... (Ik weeg me 1 - 2 maal per week altijd 's ochtends vroeg... dus daar kan het verschil niet in zitten). En de afgelopen weken wijzigt mijn gewicht niet meer, terwijl mijn buik wèl een flinke groeispurt heeft gemaakt ! Steekt sinds een week al een flink eindje uit. Sinds 3 dagen voel ik de baby ook flink bewegen, dus dat zal allemaal wel goed zijn. Misschien heb ik wel weinig vruchtwater ofzo ? (Ook omdat zelfs mijn vriend de baby al heel goed kan voelen bewegen... Hoorde dat dat meestal pas vanaf week 22 is ofzo). Of misschien houd ik geen of weinig vocht vast (zou mooi zijn natuurlijk)... Is eigenlijk vreemd, want ik ben gewend heel veel te sporten en dat doe ik een heel stuk minder. Ik ben niet heel anders gaan eten ofzo... Beetje gek dus. En ik heb toch echt wel aanleg om dik te worden (m.a.w. ik kan niet ongestraft een paar dagen flink aan het snoepen slaan). In totaal nog maar 2,5 kg aangekomen. Niet dat ik klaag, maar ik hoor zo vaak dat vrouwen dan ineens 10 of zelfs 20 kilo aankomen tijdens hun zwangerschap... dus daar had ik voorzichtig al een beetje rekening mee gehouden... Maar zal bij iedereen vast wel weer anders zijn... Vond het alleen een beetje vreemd... Anyway... Maandag 13 Oktober de 20 weken echo, dus hoop dat alles dan goed blijkt te zijn...
Is niet vreemd hoor. De ene vrouw is de andere niet. Ik ben de eerste 13 weken 3 kg aangekomen en dat bleef tot een week of 22 en ben daarna pas begonnen met aankomen, en toen met 33 gestopt met aankomen en pas in de laatste weken nog 2 kg aangekomen. In totaal 11,5 kg. En waarom zou je 20 kg moeten aankomen? Is echt nergens voor nodig hoor. Meestal hou je zo vroeg in de zwangerschap ook geen vocht vast. En super toch dat je je baby voelt? Met 19 weken is het niet vreemd om je baby te voelen. Ik voelde het ook duidelijk met 18 weken en ik had nog eens placenta aan de voorkant. Ik zou zeggen ga je je niet druk maken, het toch prima dat het niet zo rap gaat. Je zal heus nog wel wat kilo's aankomen hoor. Hou zou ineens ook hard kunnen gaan. Dus wat je nu niet aankomt is prima en zolang goed met je baby gaat is er niets aan de hand. Succes.
Het schijnt dat je na 20 weken pas echt aan gaat komen (dus ik houd mn hart nu maar vast ) 2,5 kilo is best netjes toch? Bij mij zit er nu 4 kilo aan, vind ik prima. Dat is trouwens al van langer geleden, de laatste weken kom ik bijna niet aan, terwijl mn buik idd wel enorm aan het uitsteken is. Mn 20w echo was goed en mn buik groeit goed en ik eet absoluut voldoende (mn man zat me met grote ogen aan te kijken toen ik van de week het eea aan het wegwerken was ) dus die kilo's komen vanzelf wel! We spreken elkaar over 20 weken (en ... kilo ) wel weer, kijken of we dan nog hetzelfde zeggen, haha Ik voel de baby trouwens sinds dat ik 17 weken ben.
Dat kan nog wel komen hoor! Bij mij kwam er tot ongeveer 24 weken ook geen gram bij, maar daarna was het niet meer te houden.... Ik moet nu nog steeds 12 van de in totaal aangekomen 16 kilo kwijt zien te raken. (ben wel een snoepkont hoor) Maar misschien dat er bij jou niet veel bij komt, dat kan idd...
Oh... okay... morgen 20 weken, dus dan kan het ineens hard gaan, begrijp ik Haha ! Nee, maak me ook niet echt zorgen, vond het alleen wat vreemd... Maarja is ook de eerste keer, dus alles is nieuw @Marriedgirl > Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo ! Llijkt me dat er dan toch een kleine last wegvalt als je dat eenmaal weet. Hihi, is goed... ik zal over een weekje of 18 wel weer een soortgelijk topic openen... eens kijken hoe we er dan voor staan @Kiwi1 > Oh, dat valt inderdaad heel erg mee dan... Laatste weken maar 2 erbij is ook weinig in vergelijking met de verhalen die ik in mijn omgeving hoor... Maarja... ik moet ook niet alles geloven wat ik hoor natuurlijk @mamamuts > Oh oh... Ik ben ook een snoepkont, maar lijkt tijdens de zwangerschap minder te worden... Alhoewel ik soms ineens een vreetbui heb... en dan moet ik gewoon een zak marshmellows te lijf gaan
Ik kom ook haast niets aan maar kan geen kwaad zegt de VK, de beeb pakt wat die nodig heeft. Ben nu ruim 30 weken en nog geen 3 kilo aangekomen...
Haha wacht nog maar af, Ik was tot voorheen zo trots dat ik nog maar 4 kilo was aangekomen tot 26 weken. Vanmorgen geweest en er was 8 kilo in 4 weken tijd bijgekomen. Dus je hebt nog alle kans Dan is het wel schrikken als er in 4 weken 8 kilo bijkomt
De "beeb" met toebehoren weegt ongeveer 12 tot 13 kilo, waarvan maar 3 kilo is onderverdeeld aan vetreserves. Stel dat je die van jezelf hebt, dan zou je dus nog ongeveer 7 kilo in 10 weken aan moeten komen, da's flink bikken!
had ik ook. Ik ben in totaal maar bijna 10 kilo aangekomen. 9,7 kilogram precies. Tot de 25 weken was ik niets aangekomen, 25-30 weken 7 kilo en 30-33 weken nog eens 3 kilo. Daarna ook niets meer. Is niets aan de hand hoor, wees juist blij! Des te sneller is het weer weg! Zolang je goed en gezond eet is er niks aan de hand!
Ik ken wel wat meiden die hetzelfde hebben gehad, maar de kilo's vlogen aan het einde van de zwangerschap enorm aan.
Hier nog steeds maar 7 kilo aangekomen... In eerste instantie verloor ik 7 kilo door de misselijkheid, daarna begon ik, ondanks dat ik zelf volgens mij niet aankwam, wel zwaarder te worden: toen ging de kleine gewoon lekker groeien... De VK maakt zich niet druk: zolang die kleine volgens curve groeit, is er niets aan de hand... (en dat zegt ze echt wel tegen je, als dta niet zo zou zijn, )
ik ben nu over de 16 weken zwanger en ik ben niks aangekomen. Ben nog zelfs 2 kilo afgevallen. Ik eet niet veel en niet weinig. een buik heb ik wel en al vroeg in de ZW. De ene komt meer bij dan de ander.
Ik was bij beide zwangerschappen maar 5 kilo aangekomen. Mijn babies groeiden wel goed, dus erg is het dan niet.
ik ben nu met ruim 31 weken ook pas 2,5 kilo aangekomen en bij mij is alles goed. maak je geen zorgen en wees blij! des te minder er straks na de geboorte weer af moet Liefs xx
ik ben nu bijna 31 weken en deze week zelfs een halve kilo afgevallen terwijl ik normaal, zelfs iets boven normaal, eet.... kan eigenlijk net zoveel eten als ik wil maar kom maar niet veel aan. Ik ben nu 5,5 kilo aangekomen. niet erg veel dus als ik verhalen hoor dat mensen al 10 kilo zijn aangekomen. Volgende week heb ik weer controle en zal daar dan eens na vragen, alhoewel ik denk dat het allemaal geen kwaad kan. over 3 weken heb ik verlof en dan zul je zien dat de kilo's er aan vliegen!
Hihi hoef in ieder geval nergens op te letten... Eet wel gezond hoor maar af en toe een patatje Tussendoor... mmmm jammie Maar wie weet... moet nog 9 weken en hoor van alle kanten dat het nu juist hard kan gaan... Vind het wel leuk zo'n klein buikkie en alle reacties van ohhhhh al 31 weken hihi... We zien wel wat de weegschaal over 9 weken zegt... ( hoop dat ie een beetje lief voor me is whaha )
nou ik was ook zo onbezorgd dat ik niet aan kwam, maarre het gaat nu in 1x erg hard.... tot de 20weken was ik 3,5 kg aangekomen en nu deze week zit er weer 1 kg aan... heb loop zeuren dat ik niet aan kwam maarre het gata in 1 x vrij goed
hoi heb allen even jouw vraag gelezen en verder geen antwoorden. Ik ben tijdens de hele zwangerschap maar 4 kilo aangekomen, en nu zit ik nog steeds 6 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Kan geen kwaad als je verder je voedingsstoffen maar binnenkrijgt.
hoi, even mijn lijstje voor zwangerschap 96.7 kg 7 weken zwangerschap 98.6 kg Ziek met 8 weken 10 weken 95.2 kg 15 weken 96.2 nu 17 weken 95.8. Dus ik ben nog steeds onder mijn "normale "gewicht terwijl ik echt een buikje heb. Aangezien mijn omvang op 2 cm na hetzelfde is betekend dat dus dat mijn iegenlijf heeft ingeleverd op omvang, maar zolang ik goed eet, ik probeer wel op te letten dat op de dagen dat ik echt bijna niets doe, ik niet teveel Snaai! eet. Kan het geen kwaad. Mijn moeder had het ook en ook de borst voeding heeft haar toen nog aardig wat laten afvallen. nou had zij toen maatje 38/40 dus er mocht niet veel af en ik heb maatje 44/46 dus kan ik wel wat lijden.
Zou het ook kunnen zijn dat het ermee te maken heeft of je slank of niet slank je zws ingaat? Het valt me op dat dames met kleine maten meer aankomen dan dames met grotere maten.