Hoelang na missed abortion weer zwanger?

Discussion in 'Miskraam' started by Sharon01, Dec 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Nou de titel zegt het al. Hoelang na jullie missed abortion waren jullie weer zwanger? De moed hangt me een beetje in de schoenen. Hebben nog maar 6 rondes gehad, maar ben gewoon bang dat er iets 'mis' is. Heb een hele rare ongesteldheid. Ben 3/4 dagen voor m'n ongesteldheid aan het bloeden. Soms zelfs zo veel dat het lijkt alsof ik ongesteld word. Maar dat kan niet, want voel m'n eitje én op de dag (14 dagen na ovulatie) dat ik ongesteld moet worden heb ik hevige krampen en word ongesteld. Raar toch? Nu zei m'n nicht gisteren... En dat heeft me aan het denken gezet. Misschien een innestelingsbloeding, maar dat het toch niet goed gaat?

Thnx alvast! De wereld gaat door, maar maakt me erg onzeker.

2. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    missed abortion 1 >> na 11 maanden zwanger van Mb zoontje.
    zoontje 1 jaar >> gaan voor brusje
    Na 9 rondes raak >> missed abortion bij 6 weken
    1 ronde gewacht daarna gelijk weer zwanger>>helaas weer missed abortion bij 6 weken.

Wat die menstruatie betreft, is vreemd, kan het ook niet verklaren. Soms doet het lichaam rare dingen wat onverklaarbaar is...gebeurd dat trouwens iedere maand?
    Ik had ook zoiets raars....
    3 weken na de laatste curettage had ik een positieve ovulatietest. 3 dagen later ging ik vloeien, leek erg op menstruatie. 2 weken later had ik weer een positieve ovulatietest en weer 2 weken later werd ik netjes ongesteld. Snap jij het nog? Lichaam zit raar in elkaar.

3. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Hoi meiden

Nog geen ervaring met terug zwanger worden na mk, maar hoop voor ons allemaal dat we vlug een plakbeebje krijgen :)

Gisteren wat zitten bijlezen op Engelstalige sites over mk en daar las ik dat je lichaam maandenlang nog steeds "verkeerde signalen" kan doorgeven. Je mag niet volledig vertrouwen op ovutesten, tempen en soms zelfs zwtesten omdat die nog fout kunnen zijn. Tevens kan je lichaam signalen geven dat het weer vruchtbaar is terwijl het in werkelijkheid nog aan het herstellen is.

Die hele "nasleep" is toch echt vervelend hé, alsof het allemaal al niet erg genoeg is wat we meemaken.

Maar wanneer zet je de stap naar de dokter? Je kan geduld hebben maar wanneer is het "genoeg geweest" en hoelang geef je je lichaam om te herstellen? Het zijn vragen waar ik op dit moment ook mee worstel (53 dagen en nog steeds geen ongi).

4. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Ooh vreselijk he debbie! Dat je lichaam zo met je kan spelen! Ik heb het nu elke maand. Voor de ongesteldheid bloedverlies en paar dagen later ongesteld. Soms alleen wat licht rood met bruin en soms echt veel! Dan schrik ik er gewoon van. Heel apart. Dag voor de ongesteldheid meestal weg. Dan denk je mmmmm innestelingsbloeding gehad?? Zal het dan toch? En op NOD hop ongesteld!!! Grrr. Ik snap ook niet hoe dat kan met je testen! Haha. Ik hoef gelukkig geen ovulatietesten te doen. Voel altijd m'n eisprong en precies 14 dagen later ongesteld. Dus daarin vertrouw ik op m'n lichaam. Maar als we precies goed 'oefenen' op de juiste tijd, waarom is het dan niet goed? Waarom dan niet zwanger? Bah. Dat een lichaam zooooo 'tegen' kan werken.. Bah. Maar we moeten het er maar mee doen hè?! Welke ronde zit je nu dan?

Geolily, bah sterkte! Dus iets meer dan een maand heb je een miskraam gehad? 'Natuurlijk' of gecurreteerd? Jeetje dat is wel lang. M'n buurvrouw had ook na de curretage dat haar cyclus niet op gang kwam en heeft daar tabletjes voor gekregen om het op te wekken? Misschien kun je bellen en vragen? Je bent niet zwanger? Denk dat je wel getest hebt... Lichaam heeft inderdaad veel tijd nodig lijkt wel. Alleen hoor veel verhalen dat je na miskraam heel goed vruchtbaar ben en dus snel zwanger raakt. En voor m'n gevoel duurt het eeuwen. En heb zo'n rare cyclus, maar voel m'n eitje wel netjes en word netjes 14 dagen later ongesteld. Dus zou goed moeten zijn. Waar het dan mis gaat, geen idee. We wachten af.

Nog meer meiden? Hoelang na de missed abortion weer zwanger?

5. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik snap het vaak ook niet! Ik had op nod negatieve test, en 2 weken later alsnog knalpositieve test. Bij echo ook 2 weken korter zwanger dan gedacht. Tja, gewoon laat ei? Late innesteling? Of toch beginnende ma? Woensdag heb ik echo. Mega spannend want voel me zwanger, maar lichaam kan me ook voor de gek houden. En als het mis is dan komt het dus niet vanzelf af. :-/ maar voor hetzelfde geld zwaait er woensdag iemand naar me.
    Killing me!

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Na mijn 1e missed abortion duurde het een half jaar (5 rondes) voor ik weer zwanger was.

Het lichaam doet zeker vreemde dingen na een miskraam.
    Eerst had ik altijd bruine afscheiding vlak voor mijn menstruatie en na mijn miskramen heb ik dat nooit meer gehad.
    Na mijn 1e miskraam heb ik ook een cyclus van bijna 9 weken gehad.

Wel kloppen mijn ovulatietesten en temperatuur (zakt paar dagen na miskraam) altijd na mijn miskramen. Doe ook altijd 2 weken na miskraam een zwangerschapstest om zeker te weten dat de hormonen uit m'n lichaam zijn.

7. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik was na mijn miskraam gelijk opnieuw zwanger. En tot nu toe gaat alles goed! Hopelijk is het voor jou ook snel raak!

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik was na mijn missed abortion begin januari dit jaar gelijk weer zwanger. Inmiddels ben ik bevallen en de kleine meid maakt het goed. Wat mij overigens goed hielp was om mijn cyclus bij te houden met temperaturen en de app van fertility friend (gratis). Bij de termijnecho was ik met mijn eigen berekeningen op de dag nauwkeurig met mijn uitgrekende datum.

Ik hoop dat jullie snel een mooie test in handen mogen hebben met een lief kleintje dat blijft zitten.

9. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Ohje Astrid. Hoop voor je op goed nieuws woensdag! Laat je het even weten? Konden we maar in ons lichaam kijken he...

Nijntje bij mij is het juist andersom. Voor de missed abortion gewoon netjes ongesteld geweest en na de curettage krijg ik al paar dagen van te voren bloedverlies. Soms echt hevig. Niemand daar ervaring mee? Is wel rond de innestelingstijd.... Pfff zo onzeker word je er van! Hoe staat het nu met je wens dan? Of lees ik eroverheen?

Mamma tuttebel en ikapika dat is wel netjes zegt! Maar je hoort het vaker. Daarom vind ik het ook zo eng dat we nu nog niet zwanger zijn. Ik hoop ook dat 2014 ons een positieve test bezorgd!

Iemand enig idee of herstel van het lichaam langer duurt vanwege de curettage?

10. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier na 4 (onregelmatige rondes) terug zwanger. Ruim gerekend een 5tal maanden. Maar kan begrijpen dat elke dag dat je wacht een dag teveel is. Sterkte meid... Hopelijk wordt je snel terug zwanger.

11. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Thnx Daphne. Geeft me moed. De meesten lijken toch wel binnen een half jaar zwanger te zijn. We gaan gewoon door. Maar inderdaad elke dag is er 1 te lang. Vooral nu m'n schoonzus zwanger blijkt en ook nog eens de buren. Zo dubbel... Je bent superblij, maar deze week kwam alles in 1x. Dinsdag hoorden we het van m'n broer en schoonzus en woensdag ongesteld geworden (behoorlijke domper, want had nu meer hoop!) en zaterdag van de buren waar we super goed contact mee hebben... Close buurtje... En we beschouwen hun meer als vrienden dan buren. Blijkt dat het door de pil heen is.. Niet gepland dus. Wel super gewenst! Maja komt hard aan. We gunnen het ze van harte, maar zijn stik jaloers! :(

Thnx dames. Kan niet een poll startten, kan een van jullie dat? Wanneer men weer zwanger was na de ma? Zou iemand dat willen?

12. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Het was natuurlijk, ben daar wel "blij" om eerlijk gezegd.
    Ja, heb nu uiteindelijk de stap gezet en gebeld naar de gynaecoloog. Mag morgenavond komen voor een bloedonderzoek, hopelijk dan wat duidelijkheid. De 6 zwangerschapstesten zeiden toch van niet ;) dus ik vrees dat ik ze moet geloven hihi.

Vrees inderdaad dat er niet veel anders opzit dan te wachten Sharon. :( vervelend hé.
    Het lijkt al weer te werken bij jou, dat is al een goed teken!

Oja, voor een poll: kan je een nieuw onderwerp aanmaken en dan op "ontwerptools", en poll aanmaken.

13. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Geolily. Ja snap dat je 'blij' bent dat het natuurlijk is gegaan. Al verliep hier de curretage heel goed en zou ik het zo 'weer' doen. Komt er beetje raar uit, maar je snapt me wel. Hoe is het gegaan met het bloedonderzoek?
    Vreselijk dat wachten. En iedereen om je heen maar weer zwanger! Blegh. Al gun je het ze wel, maar blijft zwaar. Moet weer een nieuw onderwerp starten voor die poll toch? Of kan ik dat hier aanpassen

14. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Klinkt inderdaad raar van ons allebei, maar we begrijpen elkaar hé ;)
    Binnen, vlug bloed prikken en weer buiten. Heb zelfs de gynae niet gezien, het was enkel de verpleegster.
    Morgenavond mag ik bellen.
    Gelukkig ben ik één van de weinigen in mijn kennissenkring die bezig is met zwanger worden, dus daar heb ik voorlopig nog niet veel last van.
    Hoe gaat het nog met jou?

Ja, na een tijdje kan je jouw bericht niet meer aanpassen. Dus zou inderdaad een poll aanmaken via nieuw bericht.
    Maar geloof wel dat er al eens een poll over is aangemaakt een tijd geleden, dat kan je misschien bij "zoeken" = zoeken :D

15. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    3,562
    2,859
    113
    Female
    Die onzekerheid is ontzettend herkenbaar. Net als dat andere mensen een zwangerschap wereldkundig maken. Dat voelt gewoon als een steek. Mijn partner en ik hebben uiteindelijk veel mazzel gehad. In mei begonnen met proberen. In juli op nod niet zwanger, 2 weken later wel. 10 dagen later bleek het een bbz te zijn. Gelukkig in een heel vroeg stadium. Gelukkig was er geen operatie nodig. Ons is nadrukkelijk aangeraden een menstruatie af te wachten. Begin september keurig volgens mijn oude cyclus weer ongesteld. 17 september (trouwdag) eisprong en op 2 oktober mijn verjaardag een knal positieve test! Nu alweer 14 weken en alles gaat nu goed. ik gun dat jullie ook meiden. Succes!

16. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Wauw wat mooi zeg, op je trouwdag een eisprong en op je verjaardag een positieve test! :)
    Hoe voel je je? Had je niet veel schrik in het begin?

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Beiden keren meteen na 1 cyclus weer zwanger.
    Sterkte en succes meid!

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zit nu ook in de vierde ronde na miskraam. Ben het wachten ook zat!:x

19. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Aah patty wat geweldig! Wat een wonder zeg! Geniet ervan. Vreselijk als mensen het wereldkundig maken. Prachtig voor hun, maar jaloezie van mijn kant. Blegh. Zaterdag vieren ik en m'n vriend de verjaardag. En zijn twee zwangeren aanwezig waarvan wij het wel weten , maar de rest niet.... Als ze het maar voor zich kunnen houden........

Geolily en wat was de uitslag? Ben echt benieuwd!!!! Als het goed is kreeg je die vanavond? Of was het gisteren? (Sorry)
    Hier gaat het wel goed. Gisteren bij m'n nicht geslapen (haar vriend was weg) en heel gezellig gehad. Btj afleiding. Vandaag zwangerschapstesten binnen gekregen. Wil 1 of 2 dagen voor m'n NOD testen ivm voortijdige bloedingen. Beetje zelf voor dokter spelen? ;)

Wow babyangel! En toen wel goed gegaan? Zie dat je nu kort in verwachting bent? Spannend!

Smnee, jeetje erg vers dus nog. Sterkte en succes! Dat het voor jou snel raak mag zijn! Net alsof je van het wonder hebt kunnen proeven en dat je er nu nog meer naar verlangt het?? Bah. Knufff!

20. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Geolily?

Share This Page