Hoi meiden! Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, hoor. Maar het schijnt zo te zijn dat als je 2-4 dagen voor de eisprong gemeenschap hebt de kans op een meisje groot is. En 1 dag ervoor of dezelfde dag zou de kans op een jongen groot zijn. Bij mijn zoontje had ik 1 dag voor de ovulatie gemeenschap en deze zwangerschap weer. Volgens deze theorie zou de kans dus groot zijn dat ik weer een jongen krijg. Ben benieuwd naar jullie ervaring Weten jullie nog hoeveel dagen voor de eisprong je gemeenschap hebt gehad en wat is het geslacht van je kind? PS Ik geloof nooit zo in zulke theorieen hoor dus ook deze niet. Maar ben gewoon benieuwd in hoeveel gevallen het (toevallig) wel klopt
Bij mij klopt deze theorie! Beide zoontjes verwekt op de eisprong. Nu zwanger van een meisje...twee dagen voor de eisprong verwekt!
Hier klopt het ook. Bij de eerste twee gewoon geklust hoe het uitkwam, was helemaal niet op de hoogte van mijn eisprong: twee meiden. Bij de laatste een ovulatietest gebruikt en dat is een jongen.
Bij mij klopt het ook! Meisje 5 dagen voel eisprong verwekt. Nu 3 dagen voor eisprong sex gehad dus ik verwacht een meisje als ik naar de theorie zou kijken. Mijn gynaecoloog beaamde dit ook. Jongens zaad zwemt sneller maar leeft korter en andersom
Het is niet zomaar een theorie, maar wetenschap. Zaadcellen die jongens verwekken zijn sneller, maar gaan sneller dood. Zaadcellen die meisjes verwekken zijn dikker, langzamer, maar kwalitatief beter. De kansen zijn dus groter op een jongen dichtbij een eisprong en op een meisje verder van de eisprong. Dat is bewezen. Wij hebben 5 dagen voor eisprong geklust en krijgen een meisje. Het is alleen geen vast gegeven. De natuur kan natuurlijk wel zijn eigen weg gaan.
Wat al gezegd is, deze theorie klopt niet! Was het maar zo makkelijk Shettles heeft zich vergist en heeft dit ook toegegeven. Hij heeft de verkeerde conclusie getrokken en jaaaren later wordt het nog steeds overal geschreven als waarheid. Nope, nope, nope. Het enige dat echt het geslacht bepaalt, is de conditie van de ouders, de moeder in het bijzonder.
Ik haal de wetenschap ook even onderuit want wij hebben bij onze jongste elke dag geklust! Toch echt een meid.. (Mijn oudste was een verrassing dus daar kan ik niets over zeggen) Nu om de dag geklust dus ben benieuwd naar het geslacht.. Maar het is en blijft voor de zaadjes gewoon ook een kwestie van geluk en pech hebben! Net zoals met alles in het leven...
klinkt interessant, die conditie. wat moet ik mij daarbij voorstellen? ik ben zwanger van een jongen, wat zegt dat over mijn conditie toentertijd?
Naar mijn weten maakt de zaadcel een meisje of een jongen. Vraag me dus serieus af wat de conditie van de vrouw daarmee te maken heeft. Hier klopte overigens die theorie niet. Seks gehad 1 dag voor de eisprong, op de dag van de eisprong en erna en we hebben toch echt een meid.
Naar mijn idee vepaalt inderdaad de zaadcel het geslacht. Bij mijn eerste dochter hebben we iedere dag geklust omdat ik niet zeker ben van mn eisprong. Bij deze zwangerschap op zondag geklust en volgens mij pas 5 dagen erna mn eisprong gehad. Dus dan zou t volgens deze theorie weer een meisje moeten zijn. Ben benieuwd, over een week hebben we geslachtabepaling.
Hoop eigenlijk dat de theorie niet klopt. De vorige keer dagelijks seks dus dat klopte: is Eem jongen geworden. Nu 2/3 dagen voor eisprong dus zou betekenen dat het volgens deze theorie een meid zou worden. Ik hoop alleen op nog een jongen.
Hier klopt de theorie dan ook. 2 dagen voor eisprong seks gehad en kregen een meid, haar helaas moeten afgeven... Nu ook 2/3 dagen voor eisprong seks gehad. Woensdag geklust en zaterdag en zondag enorme druk in mijn buik. Toen wist ik eigenlijk al dat er wat gaande was hihi. Ben zo enorm benieuwd, wil met 15 weken pretecho laten maken want ik kan gewoon niet meer zolang wachten Ik hoop zwaar op een meid maar een jongen zal zeker welkom zijn
Als ik terug reken dan was de eisprong pas een week na de daad. En we krijgen toch echt een jongetje. Maar er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als een late innesteling. Moeilijk te zeggen.
Het schijnt tegenwoordig te zijn dat als je na je eisprong seks heb, en dan de ideale situatie is eisprong + 12 uur ( maar dat lijkt me enorm moeilijk te halen) dat je dan meer kans heb op een meisje, omdat het springen van eitje een stofje vrij maakt waardoor t binnenin wat zuurder maakt, wat jongens zaadjes dus wat minder kunnen hebben. ( maar dan zullen er altijd wat stoere jongens tussen zitten die het toch overleven) Dus conclusie: kwestie van geluk hebben