Welke merk Zwanger-multivitamine zal ik nemen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lavalamp, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Er zijn zoveel merken Zwangerschaps-multivitaminen, dat ik de weg een beetje kwijt ben/was.
    Er schijnt kwalitatief niet veel verschil te zijn tussen alle drogisterij Zwanger-multivitaminen, zegt men. Maar als ik op de verpakkingen kijk, zie ik toch echt verschil in de dosering en ook in de bestandsdelen. Soms zit er bijvoorbeeld niet genoeg vitamine D in, terwijl dit wel belangrijk schijnt te zijn!
    Ik heb de vorige keer uiteindelijk maar gewoon eentje uit het rek gepakt waar voldoende foliumzuur en vitamine D in zat en die meegenomen.

Ik ben inmiddels alweer toe aan een nieuwe verpakking en vraag me af wat ik zal nemen.

Omdat ik me kan voorstellen dat velen van jullie ook afvragen welke pil ze moeten kiezen, heb ik een overzichtje geprobeerd te maken.
    Misschien hebben jullie er iets aan?!
    OVERZICHTJE VAN ALLE INGREDIËNTEN VAN ZWANGER-MULTIVITAMINEN:
    https://www.dropbox.com/s/uni2bio6l6leu8o/vitamine_inhoudstabel.pdf

Ik kon tot nu toe van de Etos, Kruidvat en Trekpleister geen doseringen op internet vinden, maar misschien heeft een van jullie de verpakking nog thuis liggen? Post in inhoud even, dan vul ik het aan in de link hierboven.
    Ook de grootte van de pil, capsule of tablet en de prijs er van wil ik graag weten...

Ik twijfel nu tussen Davitamon (Compleet Mama + visolie) en Hema (Zwangerschapsformule). Het fijne aan de Davitamon is dat er ook visolie bij in zit, maar vrij weinig vitamine B12 (belangrijk voor een vegetariër als ik). Hema is ook lekker voordelig, heeft genoeg foliumzuur, vitamine D en vitamine B12, maar weer geen omega 3...
    Misschien heeft Kruidvat, Etos of Trekpleister de ideale formule?

2. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb die van de AH geslikt! 5 euro voor een doosje en volgens de vk zat alles er voldoende in. Ze heten 'AH zwanger worden' maar ik heb ze op aanraden van de vk tot 3 maanden zwanger geslikt.

Ik koos voor deze omdat ik werkelijk een ramp ben met pillen slikken, ze moeten bij mij echt glad zijn, anders krijg ik ze niet weg.
    En om die van de AH zit een mooi glad laagje, dus mijn keus was snel gemaakt :)

3. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    O, die heb ik er helemaal niet bij staan, die van de Appie.
    Zal eens kijken of ze op internet staan, of heb je toevallig nog een verpakking liggen?
    Handig lijkt me, dat ze mooi glad zijn.
    En dat er "Zwanger WORDEN" op staat, maakte volgens de verloskundige dus niets uit?

4. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik slik die van Etos, Zwanger worden multivitamine. Dit zit er in volgens het doosje:

Vit B1
    Vit B2
    Niacine
    Pantotheenzuur
    Vit B6
    Biotine
    Foliumzuur
    Vit B12
    Vit C D E K
    Chroom
    Ijzer
    Jodium
    Koper
    Magnesium
    Mangaan
    Molybdeen
    Selenium
    Zink
    Beta-caroteen
    Choline
    Citrus bioflavonoïden
    Groene thee extract
    Inositol
    PABA
    Vitex agnus castus

Vooral die laatste, Vitex, zou een positieve invloed op je cyclus kunnen hebben. Ik slik het nu een week, en hoop een kortere cyclus te krijgen!

5. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Ik slik Davitamon mama plus !

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb even de badkamerkastjes doorzocht ,ik heb nog een bijna leeg doosje staan met nog 5 pillen erin :D
    Hij heet trouwens wat anders 'AH vrouw multi alles in 1 zwanger zijn'
    Dus niet worden, maar ZIJN. Ach, ik heb ze vanaf dat de mirena eruit ging geslikt, deze gingen makkelijker dan de ienieminie foliumzuur pillen van de hema omdat die 'bleven hangen'.
    En volgens de vk was het het belangrijkst om ze trouw de eerste drie maanden te slikken, daarna was het niet erg essentieel meer.
    (gezien mijn pillen-slik-geschiedenis ben ik dus ook na drie maanden gestopt)
    Ik zal even een fotootje maken van de ingredienten en die hier even plaatsen. Mocht je er belang bij hebben dan wil ik die resterende pillen voor alleen vergoeding van een postzegel trouwens wel naar je opsturen? Dan kun je ze proberen, dan heb je niet eerst je geld weggegooid aan een heel doosje om er dan achter te komen dat ze toch niet bevallen :) goed tot 07-2015

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik slik al bijna 2 jaar vanalles... Nu helemaal blij met mama vitaminen van VSM. Ook bijna een jaar die van compleet geslikt, maar die zijn er niet meer zonder visolie (van die capsules krijg ik erg veel zuur, en ik eet genoeg vis!)

De goedkopere vind ik niet lekker op de maag liggen, maar deze wel.

8. Luja

Luja Niet meer actief

gelukt, dit zijn ze....

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Die lijken net zwanger worden van de etos;)

die slik ik sinds deze maand, en mijn eisprong is meestal dag 17, deze keer dag 15:)...
    toen ik zwanger werd slikte ik ze ook precies net die maand. helaas een mk geworden maar hey, je weet maar nooit.. mocht ik nu weer zwanger zijn vind ik het wel heel speciaal:D

10. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Hee Mopje,

Ik heb laatst nog nieuwe Mama Complete gehaald van Davitamon, maar ik heb zonder visolie. Die zijn er dus nog wel. Maar volgende keer neem ik mét visolie. :D ik heb een hekel aan vis.

Maar die slik ik nu dus.

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb Davitamon Mama complete.
    Hoef je er maar een per dag van te nemen (aangezien ik een eventuele tweede pil van de dag altijd vergeet :cool:).
    Ik heb bewust geen variant met visolie omdat ik er ontzettend misselijk van word.

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Mooi overzichtje :)

Ik slik de zwanger worden van etos.
    Zal vanavond de verpakking wel even inscannen dan heb je ook de waarden.

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb niet alles gelezen maar ik slik prena fem van orthica
    zit echt alles in wat je nodig hebt
    kan je alleen kopen bij reformwinkel
    kost 25 euro voor 90 tabletten

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties!
    Die van de Appie heb ik nu ook in het overzichtje gezet.
    Vonden jullie het niet lastig om eentje uit te kiezen? Ik vind het maar niks al die extra vitamines enzo, want wil niet een tekort hebben, maar ook zeker geen overschot! :cool::)

15. Marriedgirl

Marriedgirl Bekend lid

13 mei 2012
    585
    2
    0
    Een overschot plas je in de meeste gevallen wel weer uit hoor! :)

16. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Klopt, behalve de in 'vet-oplosbare' vitamines: ADEK. De rest plas je uit.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #17 Bouwjaar1979, 21 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2013
    Bij deze de ingrediënten van de zwanger etos.
    Ik wilde het eerst pb-en maar kon zo niet vinden hoe je daar een bijlage bij stopt. Hopelijk is het te lezen

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Oja er wordt aanbevolen 2 capsules per dag en de prijs....
    Oef weet niet meer, koop ze in de aanbieding als het kan. Ik vind ze wel aan de prijs, doosje kost 7 euro nog wat

19. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ja, plas het inderdaad wel weer uit. Dankje MarriedGirl en Baukje1985, dat stelt gerust.
    Fijn dat je de Etos-ingrediënten er op hebt gezet Bouwjaar1979.
    Zal ze er zo even bijzetten. Thanks!

20. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Zelf vanochtend Kruidvat Zwanger Plus gekocht. Reteduur, maar ik dacht die hebben we nog niet op de lijst én het leek me best goed om maar wat te wisselen (gevoelsmatig). :)

Deel Deze Pagina