Er zijn zoveel merken Zwangerschaps-multivitaminen, dat ik de weg een beetje kwijt ben/was. Er schijnt kwalitatief niet veel verschil te zijn tussen alle drogisterij Zwanger-multivitaminen, zegt men. Maar als ik op de verpakkingen kijk, zie ik toch echt verschil in de dosering en ook in de bestandsdelen. Soms zit er bijvoorbeeld niet genoeg vitamine D in, terwijl dit wel belangrijk schijnt te zijn! Ik heb de vorige keer uiteindelijk maar gewoon eentje uit het rek gepakt waar voldoende foliumzuur en vitamine D in zat en die meegenomen. Ik ben inmiddels alweer toe aan een nieuwe verpakking en vraag me af wat ik zal nemen. Omdat ik me kan voorstellen dat velen van jullie ook afvragen welke pil ze moeten kiezen, heb ik een overzichtje geprobeerd te maken. Misschien hebben jullie er iets aan?! OVERZICHTJE VAN ALLE INGREDIËNTEN VAN ZWANGER-MULTIVITAMINEN: https://www.dropbox.com/s/uni2bio6l6leu8o/vitamine_inhoudstabel.pdf Ik kon tot nu toe van de Etos, Kruidvat en Trekpleister geen doseringen op internet vinden, maar misschien heeft een van jullie de verpakking nog thuis liggen? Post in inhoud even, dan vul ik het aan in de link hierboven. Ook de grootte van de pil, capsule of tablet en de prijs er van wil ik graag weten... Ik twijfel nu tussen Davitamon (Compleet Mama + visolie) en Hema (Zwangerschapsformule). Het fijne aan de Davitamon is dat er ook visolie bij in zit, maar vrij weinig vitamine B12 (belangrijk voor een vegetariër als ik). Hema is ook lekker voordelig, heeft genoeg foliumzuur, vitamine D en vitamine B12, maar weer geen omega 3... Misschien heeft Kruidvat, Etos of Trekpleister de ideale formule?
Ik heb die van de AH geslikt! 5 euro voor een doosje en volgens de vk zat alles er voldoende in. Ze heten 'AH zwanger worden' maar ik heb ze op aanraden van de vk tot 3 maanden zwanger geslikt. Ik koos voor deze omdat ik werkelijk een ramp ben met pillen slikken, ze moeten bij mij echt glad zijn, anders krijg ik ze niet weg. En om die van de AH zit een mooi glad laagje, dus mijn keus was snel gemaakt
O, die heb ik er helemaal niet bij staan, die van de Appie. Zal eens kijken of ze op internet staan, of heb je toevallig nog een verpakking liggen? Handig lijkt me, dat ze mooi glad zijn. En dat er "Zwanger WORDEN" op staat, maakte volgens de verloskundige dus niets uit?
Ik slik die van Etos, Zwanger worden multivitamine. Dit zit er in volgens het doosje: Vit B1 Vit B2 Niacine Pantotheenzuur Vit B6 Biotine Foliumzuur Vit B12 Vit C D E K Chroom Ijzer Jodium Koper Magnesium Mangaan Molybdeen Selenium Zink Beta-caroteen Choline Citrus bioflavonoïden Groene thee extract Inositol PABA Vitex agnus castus Vooral die laatste, Vitex, zou een positieve invloed op je cyclus kunnen hebben. Ik slik het nu een week, en hoop een kortere cyclus te krijgen!
Ik heb even de badkamerkastjes doorzocht ,ik heb nog een bijna leeg doosje staan met nog 5 pillen erin Hij heet trouwens wat anders 'AH vrouw multi alles in 1 zwanger zijn' Dus niet worden, maar ZIJN. Ach, ik heb ze vanaf dat de mirena eruit ging geslikt, deze gingen makkelijker dan de ienieminie foliumzuur pillen van de hema omdat die 'bleven hangen'. En volgens de vk was het het belangrijkst om ze trouw de eerste drie maanden te slikken, daarna was het niet erg essentieel meer. (gezien mijn pillen-slik-geschiedenis ben ik dus ook na drie maanden gestopt) Ik zal even een fotootje maken van de ingredienten en die hier even plaatsen. Mocht je er belang bij hebben dan wil ik die resterende pillen voor alleen vergoeding van een postzegel trouwens wel naar je opsturen? Dan kun je ze proberen, dan heb je niet eerst je geld weggegooid aan een heel doosje om er dan achter te komen dat ze toch niet bevallen goed tot 07-2015
Ik slik al bijna 2 jaar vanalles... Nu helemaal blij met mama vitaminen van VSM. Ook bijna een jaar die van compleet geslikt, maar die zijn er niet meer zonder visolie (van die capsules krijg ik erg veel zuur, en ik eet genoeg vis!) De goedkopere vind ik niet lekker op de maag liggen, maar deze wel.
Die lijken net zwanger worden van de etos die slik ik sinds deze maand, en mijn eisprong is meestal dag 17, deze keer dag 15... toen ik zwanger werd slikte ik ze ook precies net die maand. helaas een mk geworden maar hey, je weet maar nooit.. mocht ik nu weer zwanger zijn vind ik het wel heel speciaal
Hee Mopje, Ik heb laatst nog nieuwe Mama Complete gehaald van Davitamon, maar ik heb zonder visolie. Die zijn er dus nog wel. Maar volgende keer neem ik mét visolie. ik heb een hekel aan vis. Maar die slik ik nu dus.
Ik heb Davitamon Mama complete. Hoef je er maar een per dag van te nemen (aangezien ik een eventuele tweede pil van de dag altijd vergeet ). Ik heb bewust geen variant met visolie omdat ik er ontzettend misselijk van word.
Mooi overzichtje Ik slik de zwanger worden van etos. Zal vanavond de verpakking wel even inscannen dan heb je ook de waarden.
ik heb niet alles gelezen maar ik slik prena fem van orthica zit echt alles in wat je nodig hebt kan je alleen kopen bij reformwinkel kost 25 euro voor 90 tabletten
Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties! Die van de Appie heb ik nu ook in het overzichtje gezet. Vonden jullie het niet lastig om eentje uit te kiezen? Ik vind het maar niks al die extra vitamines enzo, want wil niet een tekort hebben, maar ook zeker geen overschot!
Bij deze de ingrediënten van de zwanger etos. Ik wilde het eerst pb-en maar kon zo niet vinden hoe je daar een bijlage bij stopt. Hopelijk is het te lezen
Oja er wordt aanbevolen 2 capsules per dag en de prijs.... Oef weet niet meer, koop ze in de aanbieding als het kan. Ik vind ze wel aan de prijs, doosje kost 7 euro nog wat
Ja, plas het inderdaad wel weer uit. Dankje MarriedGirl en Baukje1985, dat stelt gerust. Fijn dat je de Etos-ingrediënten er op hebt gezet Bouwjaar1979. Zal ze er zo even bijzetten. Thanks!
Zelf vanochtend Kruidvat Zwanger Plus gekocht. Reteduur, maar ik dacht die hebben we nog niet op de lijst én het leek me best goed om maar wat te wisselen (gevoelsmatig).