Wij gaan volgend weekend beginnen met de babykamer... Vandaag hebben wij verf gekocht niet op waterbasis maar mag ik dat eigenlijk zelf schilderen of kan dat kwaad voor de kleine ?
Ik geloof dat het afgeraden wordt maar sterker: het wordt schijnbaar afgeraden om de babykamer met iets anders te verven dan met verf op waterbasis omdat die chemische middelen in de andere typen verf héél lang blijven afgeven (dus ook al als je kindje in het kamertje ligt). Is het niet mogelijk om alsnog verf te krijgen op waterbasis? Dat kan je zelf verven en je kindje is 'veilig'.. De meeste bedrijven ruilen de verf wel. Zo niet; heel goed ventileren!
Ruilen kan dus niet omdat wij de kleur hebben laten mengen.. Hmm Nou dan mag vriend lief de boel lekker verven
Hoi, jij mag hier idd niet mee schilderen op het moment... de dampen kunnen zowel voor jezelf als je kindje giftig zijn... Is ook de reden dat professionele schilders er niet meer mee mogen werken. Voor je vriend als ie aan het schilderen is: raam open en eventueel mondkapje op. Voor als het af is: raam zo vaak mogelijk open zodat straks alle lucht en damp eraf is. Af en toe even met de verwarming aan: doe je dat niet, dan ligt je kindje straks toch weer in de damp als je de verwarming aan hebt op het kamertje! En voor een volgende keer: koop op waterbasis! (Ook fijner met schoonmaken,
Volgens mijn vk kon het geen kwaad als je maar goed ventileert en evt. een doek voor je neus/mond doet. Ik was toen 35 weken zwanger.
Wel makkelijk.. Maar vind t zelf zo leuk om te doen haha .. Dus dat is meer het probleem .. En dan ook nog zo'n heerlijke bezorgde man in huis haha
Wij hadden twee kamers voor de verbouwing op de lijst staan, en de eerste is daarvan nu klaar (werkkamer). Hebben we gedaan met verf op waterbasis. ROTspul! Verft moeilijk en wordt niet half zo mooi als gewone verf. Voor de babykamer hebben we dan ook besloten om gewone verf te halen en dat doet manlief dan ook. Ik ga wel de latex doen en het behang, dat kan zonder problemen! Veel plezier met klussen
ik heb de meubeltjes ook zelf geverft en gepatineerd,nix geen problemen,en als mn mannetje het gedaan had,en was wat vergeten kon ik op hem schelden en hij werkt de hele week en ik zat maar thuis dus was allang blij dat ik wat te doen had,en pff ben mega trots op mn baby kamer (L)
Ik heb net ook staan te verven op de babykamer. Alleen nu ben ik toch misselijk. Was geen grondverf op waterbasis. Heb wel heel de tijd het raam open gehad op de kantel stand en helemaal open als het niet aan het regenen was. Voel me eigen nu wel een beetje rot er door dat ik heb staan te verven. De rest mag me vriend doen hoor.
Ik ben net verhuisd en het babykamertje is gedaan met verf op waterbasis. Het ziet er hier wel heel mooi uit. Dat komt denk ik omdat de muren al erg mooi waren (glasvezelbehang, kun je zo overheen gaan). De verwarmingspijpen zijn wel met 'giftige' verf gedaan. Dat is echter een klein beetje en elke dag zet ik even alles tegen elkaar open boven zodat het goed doorlucht. No problemo verder !
nou van een beetje verflucht ga je niet dood,je moet natuurlijk niet aan een fles amoniak snuiven,maar verven,heb ik ook gedaan nix geen last en vind je het toch een beetje eng doe je zo'n kapje voor!