zijn ovutesten betrouwbaarder dan een bloedtest? (eisprong)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Karina2006, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames, kan een ovulatietest het mis hebben?

misschien hebben jullie mijn andere berichtjes van deze maand wel gelezen, ik schreef dat ik vorige maand rond dag 14 mijn eisprong had met clomid 50 gr (hier kwam ik achter d.m.v. een bloedonderzoek), maar deze maand kon ik mijn eisprong niet vinden met de ovulatietesten (ook deze maand heb ik clomid 50 geslikt).

Vanmiddag belde de gyn met de uitslag van mijn bloedonderzoek en ze zei me dat ik wel een eisprong heb gehad, rond dag 15 dit keer. Maar ik had op die dagen geen positieve ovutest, echt niet!!

nu ben ik in de war, kunnen de ovutesten het mis hebben of is juist de bloedtest niet betrouwbaar?!

2. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb trouwens de ovutesten van sensitest en van clear blue digital gebruikt.

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ik zou de bloedtest vertrouwen.

hormoon wat teveel is wordt uitgescheiden met je urine.
    Het grootste gedeelte is in je bloedwaardes te zien.
    Dat zal dan niet zoveel geweest zijn of dat je een heel kort te meten eisprong hebt.

Groetjes en succes met zwanger worden!

4. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    de gyn zei wel dat mijn waardes deze maand iets lager waren dan vorige maand, maar wel hoog genoeg om te zeggen dat ik een eisprong heb gehad...

het kan dus zijn dat ik een eisprong heb met weinig LH hormoon?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een bloedtest is betrouwbaarder dan een ovulatietest. Met een ovulatietest kun je de LH-piek missen, omdat deze heel kort kan zijn.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou op je gyn vertrouwen hoor!

succes, hopelijk was het voorlopig je laatste eisprong :)

7. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties!!

ik ga de volgende maand geen ovu testen meer gebruiken.... ik heb dagenlang gehuild omdat ik geen eisprong dacht te hebben... mijn humeur was 1,5 week lang onder het vriespunt... ik heb van dag 11 tot en met 23 getest en de laatste dagen zelfs twee testen op een dag... elke keer dat ik testte was ik teleurgesteld en verdrietig... ik wil dat niet nog een keer meemaken (en zeker niet als achteraf blijkt dat het voor niets is).

Deel Deze Pagina