Licht bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik weet sindskort dat ik (ongepland..) zwanger ben. We zijn hier ontzettend blij mee en waren al druk aan het genieten.
    Totdat ik gisteren op de site iets las over een baarmoedermond die kantelde tijdens de zwangerschap en ik meteen ff ging voelen hoe die baarmoedermond van mij eigenlijk zit. (Tsja..?)
    Tot mijn grote schrik zat er wat bloed aan mn vinger.
    Ik direct helemaal in een dip en ben maar even gaan douchen. Omdat ik wilde weten of het nou echt bloedverlies was heb ik even een tampon gepakt en gekeken hoeveel bloed daar aan kwam te zitten en ja hoor ook daar zat wat bloed aan en een heeeeeeeeeeeeel klein stolseltje.
    Nu tot mijn grote verbazing heb ik helemaal geen buikpijn en vanochtend na de grote boodschap zat er nog een ieniemienie beetje lichtroze op het toiletpapier.
    Nu in de loop van de middag is mijn afscheiding heeeeeeel licht bruin/rood gekleurd, je ziet het echt amper. Als ik er niet op zou letten zou het me niet eens opvallen. Ook is het niet zo dat als ik ga plassen dat er dan roze druppeltjes in mn urine of op het wc papier zitten.

Ik vraag me nu af wat ik hier van moet denken? Ik heb gisteren een stressige dag op school gehad en we hebben eergisteren sex gehad, kan dit er iets mee te maken hebben of moet ik uitgaan van een miskraam?

Alvast heel erg bedankt.
    Maak me enorm ongerust :(

Oja ik heb trouwens totaal geen buikpijn.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

je baarmoeder word nu heeeeeeel goed doorbloed daardoor is deze ook kwetsbaarder en kan het zijn dat er een haarvatje is geknapt waardoor je wat bloedverlies hebt. Dit kan inderdaad ook komen door de gemeenschap. het hoeft absoluut niet et wijzen op een miskraam en komt bij veel vrouwn voor in de jjonge zwangerschap. Op het moment dat je helder rood bleodverlies hebt en het is zoveel als een menses en je hebt krampen dan is dat een reden om je wel zorgen te maken.

Imke

Deel Deze Pagina