Wij hebben 2 kinderen, de jongste is bijna 1. Ik geef nog bv en ben nog niet ongesteld, duurde bij mijn oudste ook een tijdje. We willen nog graag een 3e kindje en hebben het erover gehad om het gewoon op zijn beloop te laten. De vorige 2x was ik super snel zwanger dus de kans is aanwezig dat als ik weer ongesteld word ik ook weer snel zwanger ben. Wie heeft dit ook zo gedaan? Ik vind het wel een 'gek' idee om niet een vast punt te hebben van oké nu gaan we ervoor.
Maar als je het op zn beloop laat en bewust geen anticonceptie meer gebruikt, dan ga je er toch gewoon voor? Dan is dit toch dat punt? Of bedoel jij met er voor gaan meteen de hele mik mak aan eisprong opsporen, gepland seks hebben etc.? Want dan zou ik het zeker lekker op zn beloop laten, veel fijner!
Haha nou ik heb nooit met ovulatietesten etc. gewerkt omdat ik steeds met 1-2 maanden zwanger was. En seks plannen ook niet, moet wel leuk blijven. Maar dan wist ik wel m'n cyclus, wanneer m'n eisprong ongeveer was en wanneer m'n menstruatie uitbleef. Nu ben ik nog niet eens ongesteld geworden, dus dat 'start' punt is er niet .
Wij hebben dat in principe ook zo gedaan, nooit anticonceptie gebruikt na de geboorte van de oudste. En had voordat ik zwanger was van haar geen cyclus dus daar was sowieso geen peil op te trekken. Ben wel gaan temperaturen toen ik eenmaal een cyclus had. Maar dan weet je dus achteraf pas je eisprong. Wel handig om te weten wanneer ik ongesteld moest worden
Ja wij hebben dat ook zo gedaan, ik gaf nog bv en zwanger geraakt na 1 of 2 cyclussen. Zonder er op te letten wanneer eisprong etc. We wilden ooit een tweede maar waren er nog niet mee bezig. Al wisten we dat de kans er in zat ik had niet verwacht dat het weer zo snel zou gaan, ook vanwege de bv. Als jullie het leuk vinden een eventueel klein leeftijdsverschil kun je het op zn beloop laten toch? Twijfel je nog?
Hier min of meer zo gedaan, na de bevalling eerst even de minipil gzslikt, maar dat wou ik niet meer. Dan 1 of 2 keer condooms gebruikt maar dat vonden we beiden niks dus dan beslist dat een tweede kindje sowieso welkom was. Ik had toen nog geen cyclus, en heb die uiteindelijk ook pas gekregen na 15 maand borstvoeding. Eenmaal ik terug een cyclus had, zijn we wel weer aan de slag gegaan met ovulatietesten enzo, dus uiteindelijk niet zwanger geworden vn hrt z'n beloop te laten