Ik heb al veel gelezen in topics maar kan het niet 123 zo verzamelen. Als zwanger worden niet lukt, het bloedonderzoek volgt, waarop moet ik dan laten prikken. Ik weet zo even uit mijn hoofd: Schildklier Chlamydia en wat nog meer ????? Iemand tips buiten de standaard dingen die een ziekenhuis wellicht zelf zal aandragen maar vaak achteraf OOK handig waren geweest?
Testosteron, amh, progesteron, oestradiol. Op verschillende momenten in je cyclus. Er zijn er nog een paar volgens mij...
OK. dus dat wordt binnen een cyclus een aantal maal terug gaan en prikken had een beetje hoop op alles in 1.. maar dat ziet er dus niet naar uit..
Ja, sommige waarden zijn alleen goed te bepalen op bepaalde momenten, maar dat doen ze pas bij de cyclus analyse waarbij je sowieso meerdere keren terug moet konen voor een inwendige echo.
Meestal testen ze op cd 3 fsh en oestradiol en 7 dgn na eisprong op progesteron. Amh testen ze niet snel in Nl begreep ik. Chlamydia is wellicht handig te laten testen.
Chlamydia zit net als hiv in het standaard lijstje wat getest wordt. Oestradiol hoeft niet op cd3 het kan als er een dominante follikel wordt gezien om te kijken of de follikel ook daadwerkelijk rijp is (dan schiet de oestradiol waarde omhoog) of dat het iets anders is, bijv een cyste.
Of het echt 'helpt' weet ik niet, Maar het lijkt me sowieso ook handig om je vitaminepeil van bepaalde vitaminen te laten checken. Ik heb zelf namelijk een tijd vitaminetekort gehad. Mijn huisarts vertelde toen dat het best belangrijk is om alles op orde te hebben als je een kinderwens hebt. En dan uit-gaan van een hoger getal dan het 'minimum'.. Volgens mij is dit wel zoiets waarvan je kunt zeggen; Je kunt ook zwanger worden met vitaminetekort, maar als het niet lukt .....
enorm bedankt voor alle info zover! Manlief heeft "zijn test" gehad.. en gezien ik pas in 2017 naar de gyn kan heb ik in de tussentijd nog een klassiek homeopaat bezocht en een vega test laten doen.. voor zover heb ik nu even voldoende info mbt de bloedtest.. en we gaan kijken. Deze maand een poging gedaan, maar mijn ei was ZO op tijd.. eigenlijk een dag te vroeg, dat ik hoop dat we niet te laat zijn. Ik voel het altijd ( krom van de pijn).. en de ovu test gaf het ook aan..) 2 ovu tests gedaan, zaterdag was hij super super donker. en zondag liep hij terug. Zaterdag zondag maandag geklust toch nog dus kan enkel maar duimen draaien ...