Een cyclus van 17 dagen, is dat normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jolan85, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolan85

jolan85 Lid

10 mei 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu voor de tweede keer een cyclus van 17 dagen. Ik heb volgens mij al eens gehoord dat je minimaal een cyclus van 21 dagen moet hebben. Klopt dit? Wordt het tijd dat ik naar de HA ga of moet ik gewoon wachten totdat alles weer "normaal" wordt?

Groetjes Jolan

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Dat is wel kort inderdaad. Ben je nog aan het ontpillen??
    Het zou daarmee te maken kunnen hebben.. Zo niet dan zou ik zelf iig naar de huisarts zijn gegaan...
    Succes!

3. jolan85

jolan85 Lid

10 mei 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang moet ik ongeveer rekening houden met het ontpillen?

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ontpillen kan tot een half jaar duren.. 17 dagen is inderdaad erg kort, ik zou het nog een cyclus afwachten maar anders het toch eens bespreken met de HA; gewoon ter informatie, ik denk niet dat HA nu al wat gaaat doen namelijk.. maar voor jouw geruststelling! Heel veel succes!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik vind 17 dagen niet normaal.
    Ik zou gaan temperaturen om te kijken op welke dag je ei is en dan kijken hoe lang je lf is...

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

17 dagen is absoluut niet normaal! Je cyclus is normaal als ie tussen de 21 en 35 dagen is. Ik zou het nog even aankijken, maar als ie volgende maand weer zo kort is zou ik toch eens gaan babbelen met de HA.

7. Snoopy73

Snoopy73 Actief lid

12 apr 2010
    103
    0
    16
    Omgeving Eindhoven
    Hallo meiden,

Ik wil even reageren want ik heb dus een cyclus van 16 dagen
    gehad. Daarintegen heb ik wel een duidelijke eisprong gehad op dag 10 van mijn cyclus, ook heel erg vroeg. Wat ik me afvraag is, of 6 dagen dan te kort is voor een eitje om in te nestelen?

Ik heb in ieder geval volgende week donderdag een afspraak bij de gynaecoloog voor een inwendige echo. Kijken of het allemaal goed werkt van binnen, wil zekerheid en ben ook niet meer 1 van de jongste.......;)

Groetjes,
    Snoopy

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    snoopy 6 dagen is echt te kort.
    Maar wat ik gelezen heb is dat een korte lf meestal komt omdat er geen goed ei in het follikel zat. Je lichaam breekt die fase dan al snel af omdat er toch geen kans is.
    Maar meestal is het een kwestie van 1 of 2 keer en dat het daarna vanzelf goed komt...

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    als je cylcus korter is dan 21 dagen, is de kans groot dat je geen goede eitjes aanmaakt, of helemaal geen eitjes aanmaakt. dus ik zou zeker even bij de ha aankloppen, al is het maar om je zorgen te bespreken en advies te vragen....

10. Snoopy73

Snoopy73 Actief lid

12 apr 2010
    103
    0
    16
    Omgeving Eindhoven
    Hoi debby82,

Bedankt voor je info, dit wist ik nog niet. Het klinkt wel heel logisch natuurlijk......
    Ik leg het in ieder geval volgende week even voor bij de gynaecoloog,
    tsja als ik daar toch ben :)
    Dan hoop ik dat mijn volgende cyclus weer mooi 27 dagen is, want zwanger worden zit er deze maand helaas niet in, denk ik.
    Of ik moet een late eisprong hebben, op dag 17, zou dat kunnen denk je?

Groetjes,
    Snoopy

Deel Deze Pagina