Hoi allemaal, Ik ben zwanger van mijn 1e (jippie!) en omdat ik last heb van overgewicht krijg ik dalijk een groeimeting. Nu heb ik gehoord, dat als de kleine echt te groot is, ze het al eerde dan 40 weken gaan halen? Hebben jullie hier ervaring mee? Of doen ze dat alleen als ie uitzonderlijk groot is!?
Ons kleintje (nou ja, kleintje....) was 3900 gram en 54 cm, maar ze hebben gewoon gewacht tot hij zichzelf ging melden! Ik weet niet of ze eerder gaan halen hoor, die groeimetingen zijn niet altijd betrouwbaar en de bevalling opwekken heeft veel nadelen (bv grotere kans op weeenstorm, keizersnee enz) dus dat doen ze niet zo snel...
Zover ik weet laten ze inderdaad de natuur zoveel mogelijk zijn gang gaan. Ik zou ook een 'enorme' baby krijgen. Heb ook een aantal groeiecho's gehad. Met 37 weken zou ze al zo'n 3900 gram wegen. Ik dacht dus echt dat ze zo'n 4,5 kilo zou wegen bij haar geboorte. Uiteindelijk is ze 1 dag voor de uitgerekende datum met een keizersnede gehaald (maar dat was mede doordat ik bij mijn 1e ook met een ks ben bevallen) en bleek ze 3740 gram te wegen... Geen kleintje, maar ook lang niet zo groot als men van tevoren voorspeld had! Maak je dus niet te druk over het gewicht,ze zitten er echt vaak naast met groeiecho's!
ik ben ook niet mager maar ik heb tot bijna 42 weken gelopen op 1 dag na. en had een kindje van bijna 9 pond. vaak maken ze een groei echo omdat ze de maat zeker willen weten en het moeilijk voelen is met een extra vetlaagje
Mijn eerste was 4510 gram met een lengte van 53 cm. Nu ben ik weer zwanger, heb vorige week in het ziekenhuis gelegen met weeen, maar zette niet door, dus was op dat moment 35 + 4. Ze hebben mij ook veel groeiecho's gegeven omdat mijn eerste ruim 9 pond was. Toch kwam bij de echo uit dat mijn kleine al 3200 gram was. Dus best aan de hoge kant, omdat ik nog geen eens 36 weken ben. Hoe dan ook, overmorgen bereik ik de 37 weken, een mooie ! Maar toch willen ze mij volgende week bij de gyn laten komen, want ik zou niet willen tot 40 weken er mee te moeten lopen. De kleine is al erg boven de groeicurve. Dus ze doen het niet altijd, maar soms wel.
hier ook één met een reuze dracht...op de groei echo met 37wkn was al te zien dat dochterlief flink aan de maat was...ondanks mijn regelmatig aandringen werdt er niets aan gedaan..ze laten de natuur --mits je zelf geen gevaar loopt door bloeddruk verhoging enzo-- gewoon zijn gang gaan.. uiteindelijk liep ik 42,2 wkn en toen hebben ze me ingeleid. Ik heb werkelijk een hel van een bevalling gehad..--staat nog wel te lezen ergens-- en mijn dochter was 4640gr en 60cm groot! de gynacoloog schrok zich een ongeluk....
Hier 4,7 kilo/55cm lange meid gebaard op de natuurlijke manier zonder kunstverlossingen of welke verdoving dan ook. En ik was 10 dagen overtijd. En totaal 33 kilo aangekomen. Hebben ze niets mee gedaan. Mijn VK laat het ook liever op de natuurlijke manier komen. Ik dreig nu ook weer voor te lopen met deze 2e zwangerschap en krijg deze week een groeiecho voor de zekerheid. Maar het moet wel raar lopen willen ze gaan inleiden... Alleen als er medische risico's zijn zullen ze het doen.
Apart om die verschillen te lezen van wat de VK ermee doet. Ik had ook een hele grote buik ze konden Rick wel goed voelen en voorspelden al dat hij zeker wel 7 of 8 pond zou zijn. Ze noemden het een baby die bij me past.. (Ik ben een beetje stevig, niet echt dik maar ook 1m80 lang..) Uiteindelijk woog Rick 4460 gram en was 52 cm lang. Achteraf zei de VK ook dat ze wel dachten dat ie bijna 9 pond zou wegen, maar dat zeggen ze niet bij een eerste Ik ben trouwens met 39wk+3dagen bevallen heb wel 2 uur moeten persen. Ik heb helemaal geen extra echo's of onderzoeken gehad. Wel zeiden ze dat ze bij een volgende toch wel willen controleren op suiker.
Mijn eerste was 4700 gram, zonder enig probleem eruit gewerkt. De verloskundige wist het niet en ik blijk vier jaar na bevalling nog bekend te staan als die moeder die zonder problemen thuis zo'n zwaar kind op de wereld had gezet. Mijn tweede kreeg dus wel even een echo. Maar zelfs als ze boven de 10 pond zou uitkomen deden ze niets. Mijn lichaam kon het blijkbaar aan. Ze doen echt niet altijd wat hoor. Ze werd overigens 4400 gram.
Ik ben ook de slankste niet, maar ze hebben Britt (4100 gram en 52 cm) en Jørre (4760 en 54 cm) niet eerder gehaald hoor. Waarom willen ze dat doen dan?
Jesper woog 5 kilo en was 56 cm. Ik ben met 42 weken ingeleid, maar niet vanwege zijn gewicht, 42 is gewoon max hier in het ziekenhuis. Ze schatten hem in op 9 pond, bleek dus nog ietsje groter te zijn. De volgende keer gaan ze het wel extra in de gaten houden en misschien dan eerder halen met een keizersnede omdat Jesper niet door mijn bekken paste, maar anders zouden ze denk ik gewoon weer afwachten. De gynaecoloog wil alleen de volgende keer niet weer het risico nemen dat ik en een inleiding krijg en dan 's avonds toch nog weer een keizersnede! (behoorlijk traumatisch)
Hier ook een groot kind, hadden ze van tevoren niet gedacht. De verloskundige zei dat ik ver naar voren droeg, maar blijkbaar zat erachter ook nog heel wat . Mijn vriend en ik waren trouwens kleine baby's. Heb een probleemloze bevalling gehad, mede door heel goede begeleiding van de verloskundige. Eva lag in voorhoofdsligging, maar ze (ok, ik eigenlijk) hebben haar weten te draaien op de baarkruk en toen haar hoofd eruit was, hebben ze de rest eruit moeten trekken, maar dat hebben ze heel goed gedaan waardoor Eva er niets aan over heeft gehouden. En ik ook niets trouwens, geen scheur of knip. Ben trouwens met 41 weken thuis bevallen en heb zelf wel wat overgewicht (10-15 kilo). Mijn verloskundige was trouwens bij een bevalling van een groot kindje in het ziekenhuis een week na mijn bevalling en de gynaecoloog zei dat zulke grote kinderen altijd in het ziekenhuis geboren moeten worden en voor problemen zorgen. Toen vertelde de verloskundige dat ze een week eerder dus een thuisbevalling had gedaan van een groot kindje en toen vroeg de gyn, dan heb je zeker wel flink moeten knippen? Niet dus, de gyn was erg verbaasd. En ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat een gyn zo denkt . Volgens mij zijn verloskundigen veel inventiever, ze doen er alles aan om niet naar het ziekenhuis te hoeven. Als ze de baarkruk er niet bij hadden gehaald, had ik naar het ziekenhuis gemoeten om Eva met de vacuum, of erger nog, een keizersnede, te laten halen.
dan is het bij mij anders... bij de 39 weken heb ik inderdaad ook een groei echo gehad en wisten ze al en zagen het gelijk wow grote baby.. toen hebben ze mij toen al gestript en gezegd wil de bevalling zelf niet beginnen dan had ik bij de 39.6 weken in geleid geweest.. alleen me kleine is toch zelf gekomen... anders had ik ingeleid geweest... is dan toch overal anders denk ik
Ik kreeg met 30 weken al tehoren datik een groot kindje zou gaan krijgen. Toen maakte ik me niet zo druk, maar toen ze het met 36/37 weken weer zei, begon ik me zorgen te maken. De verloskundige deed er echter helemaal niks mee. Met 39.1 weken is luuk geboren. Het is me een heel eind gelukt om luuk zelf geboren te laten worden, totdat hij tijdens de bevalling draaide naar een voorhoofdsligging; sterrekijkertje dus. Na bijna 2 uur persen is hij uiteindelijk toch met de vacuum gehaald. 4360 gram en 54 cm schoon aan de haak! Liefs
Mijn eerste woog dus 4510 gram met een lengte van 53 cm lang. Ze wisten al snel dat het een 'groot' kind zou worden. Maar nu ik weer zwanger ben, heb ik best wat echo's gehad en hieruit blijkt dat ik weer een groot kind verwacht. Ik heb dus maandag ook een afspraak bij de gyn. in het ziekenhuis. De VK wilt graag dat ik eventueel ingeleid ga worden. Dus we wachten daar af, maar ook weet ik dat ik niks moet verwachten. Heb best zware bekkeninstabiliteit en het wordt voor mij steeds zwaarder, maar ik weet ook dat ze dat meestal geen medisch reden voor vinden. Ik loop nog steeds qua gewicht en lengte 4 weken verder, dus eigenlijk ben ik 41 weken en 1 dag. Ben benieuwd, ben wel blij dat ze aan de bel trekken, ook heb ik gister gehoord dat het medisch bevallen in het ziekenhuis wordt, want ze hebben liever dat er dan allerlei apparaten zijn (eerste bevalling ook ziekenhuis en was op het laatst toch heftiger).
He allemaal, Bij mij speelt hetzelfde. Mijn baby wordt ook zo´n 3 tot 4 weken groter geschat... Over inleiden is gesproken, in die zin, dat ik met 38 weken een inwendig onderzoek krijg bij de gyn. Mocht er dan sprake zijn van ontsluiting en verweking van de bmm ze dan over inleiden gaan spreken. Daarvoor heeft het geen zin en loopt een bevalling uit op een ellenlange hel die vaak eindigt in een kz volgens mijn gyn. Wel ben ik dus doorverwezen van VK naar zh en ga daar ook bevallen. Dat is wel mijn eigen keuze... Mijn suikers zijn gelukkig wel goed, maar de laatste keer was mijn bloeddruk wat hoog vond ik zelf (125/86). De gyn zag geen problemen. Op de echo's toont die kleine zich lekker, normaal vetlaagje en lekkere bolle wangen.. En daarbij, hoe kun je aan een bovenbeen meten hoe zwaar een kindje is. Als je het bovenbeen van mijn broer meet, hang je er in dezelfde curve een gewicht aan van 150 kilo ofzo. Hij is 2 meter lang... Ik zie het wel.. Sterkte allemaal meiden... XMarilene PS wel zit ik een beetje met de maat kleertjes, welke mama's van stevige kindjes (van meer dan 8 pond) hebben een goede maatindicatie, wel 56 of helemaal niet?
maat 56 heeft alysia aangehad niet lang denk ik hou het op maximaal maand a anderhalve maand.. dus zal er niet teveel van kopen en alysia woog 4410 gram en was 54 cm.. had een pakje mee genomen van maatje 50 kon ze maar net aan en de luier was de kleinste maat ook maar net in het ziekenhuis... dus zal er niet teveel van kopen succes
danielle heeft maat 56 ook overgeslagen en is direct in 62 gegaan -of het moest een 56 zijn die groot viel-- overigens heeft ze ook luiers maat 1 overgeslagen.
Jesper was 56 cm en 10 pond, hij heeft maatje 56 1 week aangehad en sommigen pasten direct al niet meer.