hallo dames, mijn eerste keer hier op het forum, maar ik begin gelijk maar over mijn situatie. het is een beetje een lang verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Jaren terug was ik altijd heel regelmatig ongesteld. Toen werd ik wat ouder en ging ik aan de pil. Hier heb ik toen een tijdje aangezeten maar ik werd er wat neerslachtig van. daarom wilde ik er toen destijds even mee stoppen. zo gezegd zo gedaan. Ik stopte met de pil maar ik werd nooit meer ongesteld. na een half jaar ben ik naar de huisarts gegaan om dit feit en hij stuurde me door naar de gyneacoloog. Na echo's en onderzoek werd PCOS bij mij vastgesteld. Dit kwam echt als een klap, ik weet altijd al dat ik kinderen wil. maar toen destijds was ik daar nog niet aan toe en daarom ben ik toen wel weer aan (een andere) pil gegaan op advies van de gyneacoloog. tevens ben ik begonnen met afvallen. Nu een hele tijd verder denken mijn vriend en ik steeds vaker na over een kindje en dit willen we nu toch wel erg graag. daarom ben ik in november gestopt met de pil. Vol verwachting wachtte ik op het ongesteld worden, dit zou misschien betekenen dat mijn lichaam zich had hersteld. er kwam echter niets, een grote teleurstelling. Totdat ik 9 januari opeens ongesteld werd! ik was helemaal blij. het duurde 3 dagen en het was niet heel veel, maar toch er was iets. Ik wilde graag weten of ik weer een cyclus had en hoelang die dan was. maar nu ben ik 21 januari alweer ongesteld geworden. Dit is mijn situatie nu dus, en ik weet niet meer zo goed wat ik nu moet denken...heb ik nog pcos, heb ik een eisprong, wat moet ik hier van denken? is er iemand die dit verhaal zelf herkend? of iemand die me er een beetje mee kan helpen? Ik zit er erg mee en wil erg graag over praten, ik hoop dat dat hier kan. liefs miranda
Dag Dag en welkom op ZP... PCOS gaat niet 'zomaar' weg..dit zal je altijd houden.. .je geeft aan dat je bent afgevallen..dit kan helpen om een iets regelmatige cyclus te krijgen.... De meeste meiden met PCOS lopen volgens mijn wel bij een gyn of net zoals ik bij een fertiliteitenkliniek en alles gaat middels medicaties echo's etc etc... Je cyclus is in die zin onvoorspelbaar en je kan wellicht gaan temperaturen of ovu testen gebruiken om te bekijken of je een eisprong hebt... zo kan je je eigen cyclus een beetje proberen te bekijken. Zo leer je je lichaam ook goed kennen.... Ben je van plan om naar een gyn / ferti arts te gaan, want bij jou is het al geconstateerd dus je zou je daar gelijk kunnen aanmelden om de situatie opnieuw te bekijken. Ik wens je in ieder geval veel succes toe en hopelijk gauw op roze!
bedankt voor je reactie, ik ben wel van plan om naar de gyneacoloog toe te gaan. maar ik heb mezelf voorgenomen om dit te doen als ik 75 kilo weeg. ik woog 88 toen ze mij het advies gaf om af te vallen. en ik wil er niet naartoe gaan om vervolgens te horen dat ik eerst maar even moet afvallen. dus ik dacht dat 75 kilo wel goed is dan, of niet? ik vraag me alleen af wat het ongesteld worden nu betekent... is dit een goed teken of niet? ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet bekijken en ik vraag me af wat me straks allemaal te wachten staat. Ik moet natuurlijk positief blijven maar soms ben ik wel eens bang dat het allemaal niet gaat lukken. groetjes miranda
niemand? ik ben zo benieuwd wat mijn lichaam nu aan het doen is... Ik werd dus nooit meer ongsteld, en nu dus wel weer. zijn er meer PCO dames die dit hebben meegemaakt? en hoe is alles toen verder verlopen?
Of 75kg een goed gewicht is, ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang je bent. Met PCOS kun je best af en toe wel een eisprong hebben en dan dus wel ongesteld zijn. Het kan volgens mij wel dat het eitje niet 'goed' is en je dus wel ongesteld, maar daarvoor niet vruchtbaar was. Je zou eventueel inderdaad ovulatietesten kunnen gebruiken, dan weet je of je een eisprong hebt en daar rekening mee houden met 'het doen'. Wie weet heb je geluk. Het kan na het stoppen met de pil trouwens best even duren voordat je cyclus op gang komt, ook bij mensen zonder PCOS. Maar als je cyclus onregelmatig blijft of als je eerder twijfelt, dan zou ik gewoon naar de huisarts gaan om te vragen of je opnieuw een verwijzing naar de gyn kunt krijgen. (Is ook het voordeel van ovulatietesten gebruiken, dan kun je ook zeggen dat je inderdaad geen eisprong hebt. ) Ik heb zelf ook PCOS, maar ben twee keer spontaan zwanger geworden. Bij de eerste hadden we net een afspraak staan om te starten met Clomid, maar was dus niet meer nodig.
Even snel, je kunt ook pech hebben met het gebruik van ovu testen want doordat je pco hebt en dus heel veel eitjes die zich ontwikkelen in je eierstok geven zij de stof af dat het lijkt alsof je een eisprong hebt met die testen en blijkt later dat dithelemaal niet zo is. Dit heb ik zelf meegemaakt en dus veel geld uitgegeven aan die testen en al die tijd gedacht da er wel eisprongen waren. Bovendien had k soms wel dagen achter elkaar positieve ovu testen. Als je het zeker wilt weten zoals ik dat wilde moest je je laten bloedprikken dan weet je zeke tof je een ei sprong hebt en of hè een goede is. Hopelijk hebje hier iets aan!
bedankt voor jullie reacties. het geeft wel hoop om te horen dat het bij andere dames met PCO ook goed is gegaan. ik ben trouwens 1.75 cm, en daarbij wil ik graag 75 kilo wegen...zou dit goed genoeg zijn voor de gyneacoloog? als ik bij de gyneacoloog kom zal zij me vast ook helpen en uitleg geven over wanneer je dan misschien een eisprong hebt enzo. maar tot die tijd wel ik het zelf ook gewoon gaan proberen. misschien wordt het niks maar proberen kan altijd toch.. maar hoe kan ik dat nu dan het best aanpakken met mijn situatie en hoe ik ongesteld wordt. (mijn ''2e'' ongesteldheid is nu weer zo goed als over). hoe moet ik dat nu dan doen met ovulatietesten? wanneer moet ik dat testen...? liefs
niemand? ik ben namelijk helemaal niet thuis in het hele eisprong en ovulatie test gebeuren... en ik vind het best wel spannend om er mee te beginnen
Ik heb ook PCO en er was geen pijl op te trekken met mijn cyclus. Ene keer 2x per maand dan weer 4 maanden niet ongesteld. Ik ben uiteindelijk zwanger geworden met clomid 2 jaar na het stoppen van de pil. Na mijn zwangerschap zei ik nog voor de grap tegen mijn gyn: Mooi ik heb PCO dus ik hoef ook geen pil te slikken. Hij zei die gok zou ik niet nemen want straks is het over en ben je wel ineens zwanger. Dus zoals ik begreep kan PCO gewoon over gaan. Als ik jou was zou ik eerst een tijdje met de pil stoppen om te kijken hoe je cyclus is. Na 2 maanden kun je daar eigenlijk nog niks van zeggen. Het kan namelijk ook ontpillen zijn en dan kan je cyclus het eerste half jaar ook wel van in de war zijn. Ik ben sinds vorige week weer gestopt met de pil. Ben benieuwd hoe mijn cyclus nu is.
hallo jada, fijn om te horen dat het bij jou goed is gegaan. als ik het goed zie in je banner heb je een tweeling gekregen? ik hoop dat het voor jou nu ook weer gaat lukken.. ik ben benieuwd! ik laat mijn lichaam eerst maar lekker zn gang gaan. maar ik ben al lang blij dat er weer iets van ongesteld zijn is... want voorheen werd ik dus helemaal nooit meer ongesteld. en ik dacht: iets is altijd beter dan niets... of zie ik dat verkeerd ?
We gaan niet voor de derde hoor haha. Maar ik wil even kijken of ik me beter voel als ik geen pil meer slik. 2 kindjes zijn genoeg voor ons. Ja dat is ook zo, het lijkt nu in ieder geval wel te komen dus dat is al mooi. Ik zou het even de tijd geven en kijken hoe je cyclus de eerste 4 maanden, is het dan nog zo rommelig kun je altijd overleggen met gyn. Aangezien je al weet dat je PCO hebt. Wij hebben inderdaad een tweeling gekregen, 2 mannetjes.
Hallo, Ik heb ook PCOS en ben nu met mijn tweede keer medicatie bezig. Op clomid 50 reageerde mijn lichaam niet en nu heb ik 100 geslikt, ik hoop dat ik over een goede week een eisprong heb en dat als ik eind febrauri bij de gyneacoloog kom een keer goed nieuws krijg. Bij mijn vriend waren de uitslagen ook niet goed, dus het is bij ons dubbelop. Even over het ongesteld worden, ik werd ook gewoon ongesteld maar dit was erg onregelmatig en volgens de gynaecoloog een opschoning van mijn baarmoeder.... Groetjes
hoi meon... ik had je al gezien bij het voorstellen... onze situaties lijken wel wat op elkaar, ik hoop dat het voor jou ook snel gaat lukken. ik vind het zelf allemaal super spannend en denk ik steeds aan. mijn vriend vindt het ook spannend, maar mannen zijn daar toch weer heel anders in. ik maak mijn vriend een beetje gek denk ik als ik erover praat wanneer ik er ook aan denk. daarom lijkt het me wel leuk en fijn om er met andere dames over te kletsen. ik hoop dat het voor jullie ook snel gaat lukken. heb jij zelf ook geprobeerd met bijvoorbeeld ovulatie testen, of ben je gelijk met hulp van medicatie en gyn. begonnen? liefs
Ik heb ook te horen gekregen dat ik PCOS heb. Ongeveer een maand geleden. Ik heb gewoon een normaal gewicht en ik ben gewoon rond de 33 dagen ongesteld. Mijn gyn zegt omdat ik verder gezond ben, en op normaal gewicht en alles gewoon goed is, dit geen problemen zou moeten veroorzaken. Mijn eisprong is ook gewoon goed, alleen is die pas op dag 18/19 vandaar mijn langere cyclus.
Ik vind het ook super spannend en gelukkig kan ik er met mijn vriend erg goed over praten... Hij zit er ook wel mee omdat de testen bij hem ook niet goed waren... Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt gelukkig maar want ik had geen eisprong...de zwangerschapstesten koste mij al handen vol geld...we hebben het ong een jaar geprobeerd en dan sinds okt 2011 bij de gyn. @ Ianey Vervelend dag je PCOS hebt maar als ik je verhaal lees heb je toch wel een redelijk regelmatige eisprong... Hoelang ben je al aan het proberen om zwanger te worden?
@ laney... misschien een rare vraag. maar als ik het goed begrijpt wordt je iedere maand ongesteld en heb je ook iedere maand een eisprong. lukt het dan niet om zelf zwanger te worden? of krijg je nu ook Clomid om zwanger te raken? ik dacht namelijk dat deze medicatie vooral was om te zorgen dat er een eisprong komt.. verder nog een algemene vraag... ik heb af en toe ineens erg buikpijn, voor mijn gevoel op de plek van mijn baarmoeder... het heeft geen regelmaat, soms komt het 1 keer per maand, soms iets vaker. het lijkt een soort stekende kramp. erg vervelend. hebben meer PCO'ers dit? en wat kan het betekenen? liefs
Hallo, Zelf heb ik ook PCOS, hier kwamen we pas achter toen we graag een 2e wilde. Bij de 1ste had ik nadat ik gestopt was met de pil nog 1 keer een goede eisprong en was dus meteen in de eerste maand zwanger. Voor de 2e aan de clomid gegaan en vrij snel zwanger. Omdat ze in het ziekenhuis zeiden, dat ik niet zo snel zwanger zou raken met die lange cyclussen, dachten we dat het niet zo'n vaart zou lopen. Na 5 maanden zwanger van de 3e zonder hulp. Het kan dus wel! Een tip. Zelf gebruik ik voor mijn klachten, menstruasan van A. Vogel. Nu heb ik veel minder buikpijn, goed humeur en een regelmatigere cyclus. Misschien iets om te proberen, het is homeopatisch en kan dus geen kwaad. Suc6! Groetjes Kim
@kimmy83 wat fijn om te horen dat het zo goed kan gaan... en bedankt voor de tip, ik zal eens kijken. iemand nog ervaring met de buikpijn in mijn eerdere reactie?
Fijn om een keer van andere vrouwen te horen hoe het is gegaan met medicatie slikken en zwanger worden. Mijn 1ste keer comid sloeg niet aan en nu zit ik aan de 100 ik ben zo bang voor weer een slechte uitslag... Hebben meerdere van jullie dit gehad dat je moest veranderen van med. Hoeveelheden? Ik heb trouwens wel regelmatig krampen in mijn buik gehad deze waren niet zo erg dat ik extreme pijn had...
@miss miranda: Bij 1.75 m lijkt 75 me een goed genoeg gewicht, maar ik ben natuurlijk geen gyn. Misschien gewoon eens bellen om na te vragen wat ze goed vinden? Of het aan de huisarts vragen? Als je PCO hebt, weet je niet wanneer je moet testen, want je weet niet wanneer je eisprong is... Eigenlijk zou je dus altijd moeten testen. Of 'gewoon' om de dag 'het' moeten doen, maar dat kan dan best maanden achtereen 'moeten' en dan moet je natuurlijk nog mazzel hebben dat er een bevruchting plaats vindt...wordt er dan natuurlijk niet gezelliger op...