Beste verloskundige. Ik ben in januari 2009 gestopt met de pil en heb in februari m'n onttrekkingsbloeding gehad. Daarna kwam mijn cyclus niet op gang. Om m'n eisprong te stimuleren / op gang te krijgen, heb ik nu via de gyn. primolut in combinatie met clomid 50 mg gekregen. Na het primolut gebruik heb ik heel weindig bloedverlies gehad (+/- half zoveel als bij de onttrekkingsbloedingen van de pil). Volgens de gyn. mag ik gewoon deze eerste cyclus al proberen zwanger te worden, maar ik ben bang dat het 'oude bloed' dat waarschijnlijk nog in mijn baarmoeder aanwezig is, slecht zal zijn voor het kindje. Ik heb tenslotte langer dan een half jaar geen bloeding gehad. Wat is jouw advies? kunnen we beter 1 cyclus + bloeding afwachten en pas dan proberen zwanger te worden? Of heeft dit 'oude bloed' geen nadelige gevolgen voor het kindje? Alvast bedankt! Groetjes, 1979
Hoihoi, Er is geen oud bloed in je baarmoeder. Als je niet menstrueert betekent dit niet dat het bloed blijft opgespaard in je baarmoeder. Dit betekent dat je er in je baarmoeder geen baarmoederslijmvlies is opgebouwd wat afgebroken kan worden (is menstruatie) Ook de hoeveelheid bloedverlies zegt niets! Je kan gewoon gaan proberen. Imke