Hallo mede-aanstaande-mamma's, Ik heb misschien een wat lastige vraag. Komt 'ie: Als je wél vruchtbaar slijm hebt, maar niet je eisprong vindt met ovu-testen, weet je dan wel zeker dat je een eisprong hebt? (ik heb een hele regelmatige cyclus van 29 dagen) Ik vraag me dit af omdat het erg lang duurde voor ik in verwachting raakte van mijn dochtertje (18e ronde was het raak!), en nauwelijks/nooit mijn eisprong vond. Nu zitten we in de vierde ronde voor een broertje of zusje, en weer zijn de ovu-testen negatief, maar heb ik nu wel heel vruchtbaar slijm! Ik maak me een beetje zorgen... Alvast bedankt voor de moeite om een reactie te sturen
normaal test je van dag 10 geloof ik. Maar ik had mijn eisprong toch echt op dag 7 in de maand dat ik zwanger werd. En normaal op dag 8 of 9. Misschien mis je em steeds met testen? Als je em niet kan vinden zou ik gewoon voor een keer heel vroeg beginnen.
Ik ben deze maand begonnen met testen direct na mijn ongesteldheid.. bij mij op dag 8. Maar is het dan mogelijk dat je je eisprong op een heel ander moment hebt dan dat je je vruchtbare slijm hebt? Want als ik daar vanuit ga, zou ik gisteren, vandaag of morgen mijn eisprong hebben.
ik heb soms op 2 of 3 momenten in mijn cyclus vruchtbaarslijm, dat zegt dus ook niets over het tijdstip van ei
Ik heb ook moeite met het vinden van mijn eisprong met ovutesten. Op de dagen dat ik slijm heb, test ik soms 3 keer per dag. Op die manier vind ik meestal wel 1 positieve test!