Dit is mijn 8e zwangerschap, ik heb 2 kindjes. Omdat ik zoveel miskramen heb gehad, heb ik jaren terug een Angelsound gekregen van een vriendin, die mij erg veel rust gaf tijdens de zwangerschappen. Bij mijn eerste kindje hoorde ik het hartje met 14 weken (niet eerder geprobeerd), bij de 2e zwangerschap die goed ging hoorde ik het hartje met 9w5d (wel eerder geprobeerd). Eergisteren was ik 8w4d en had ik de Angelsound gepakt, maar ik kon het hartje niet vinden. Gisteravond met 8w5d dacht ik: ik probeer het gewoon nog een keer. En jawel, ik hoorde het hartje! Vrijwel meteen, blijkbaar zat ik net op de juiste plek. Het is nog zachtjes en ik hoor het alleen op dat specifieke plekje, linksonder op mijn buik, net boven het schaambot. Maar onmiskenbaar een stoomtreintje, 180 slagen per minuut! Ben zo ontzettend blij dat ik het nu thuis kan horen. Vanmorgen weer geprobeerd, en wederom had ik het direct gevonden.... Denk dat dit niet kan bij een 1e zwangerschap zo vroeg hoor. Mijn buik begint ook al best dik te worden, ik vermoed dat bij een 3e kindje je baarmoeder wat sneller boven je schaambot zit.
Gefeliciteerd! Fijn dat je het hartje al gehoord hebt, zal best een geruststelling zijn! Kijk je wel uit met de angelsound nu al te gebruiken? het schijnt voor de baby niet prettig te zijn en mogelijk zelfs schadelijk voor de ontwikkeling van de organen!
Dat is niet bewezen... Hier trouwens twee kerngezonde kindjes met een aan de angelsounds-verslaafde moeder. Ik heb wel begrepen dat het een geluidje uit zendt dat baby's vanaf een bepaald aantal weken kunnen horen en dat ze dat niet leuk vinden. Maar google het maar even. Als het bewezen schadelijk was zou het product niet meer verkocht worden!! Liefs,
Als het echt schadelijk zou zijn zouden ze niet verkocht worden denk ik! Super dat je al zo vroeg het hartje gehoord hebt. Hier ben ik ook verslaafd aan dat ding
@Fipo: Gefeliciteerd, wat fijn zeg!!! Even over de Angelsound: Janneke heeft gelijk dat het nog niet bewezen is dat de AS (vroeg in de zwangerschap) gebruiken schadelijk is, MAAR het tegenovergestelde is ook nog niet bewezen! en meerdere experts vermoeden dat het toch nadelige gevolgen kan hebben, zeker vroeg in de zwangerschap. Momenteel loopt hier een onderzoek naar in de VS. Vanwege mijn mmm verleden liep ik in het begin van mn zw in het amc en daar is de policy dat het hartje absoluut niet voor de 12 weken beluisterd mag worden (één gyn vertelde me dat je contract zelfs niet verlengt kon woren als je toch bij 8 wkn een hartje liet horen...). Het idee is dat de geluidsgolven van de AS (of een ander apparaat dat met geluidsgolven werkt) tot stress kunnen leiden bij sommige baby's, wat wanneer ze nog zo klein zijn schadelijk kan zijn voor hun verdere ontwikkeling. Dit is nog niet bewezen inderdaad, maar voor vrijwel al onze (wetenschappelijk) kennis geldt dat er ooit een periode was waarin het nog niet bewezen was Ik zou dus toch heel erg uitkijken, zeker in het eerste trimester! Feit dat ie nog verkocht wordt zegt niet per se iets. 50 jaar geleden werd er ook nog volop met asbest gebouwd en dacht men daarom wsl ook dat het nooit schadelijk zou kunnen zijn...
super dat je t op deze termijn al kan horen! hier durf ik t nog niet, wacht nog fftjes af tot 11 weken ongeveer.. meer ivm meerdere miskramen vind ik het een super uitvinding.. vond t altijd geruststellend om te luisteren naar het hartje!
bij mn vorige zw.schap wou de gyn ook niet het hartje laten luisteren op de echo, omdat het volgens hem idd nog niet bewezen was of het schadelijk was in het prille begin..
Mijn VK wil zelfs ook niet het hartje luisteren met haar apparatuur voor de 12 weken. Met mijn intake (10weken zwanger) geen hartje geluisterd! Ik moest maar terugkomen als ik de 12 weken gepasseerd werd. Er is niet bewezen dat het schadelijk is, maar ook zeker niet bewezen dat het niet schadelijk is en daar zijn toch steeds meer vermoedens van. Dus waarom het risico nemen? Neehoor, dan wacht ik wel 2 weekjes!
oja, en sigaretten worden ook verkocht aan zwangere vrouwen maar dat is toch ook schadelijk??? Dus dat het verkocht wordt zegt nog niks...
Ik bedoelde met dat het nog verkocht wordt alleen dat apparatuur waarvan aangetoond is dat het onveilig is voor de volksgezondheid uit de winkels wordt gehaald. Als het bewezen schadelijk zou zijn zouden die dingen echt uit de handel worden gehaald. Wat sigaretten betreft, er zijn een heleboel dingen 'gevaarlijk' voor een zwangere vrouw. Dan moeten we maar in een bubbel gaan zitten hoor Verder hebben de anderen idd ook gelijk: bewezen dat het NIET schadelijk is, is het ook nog niet. Dus het is de vraag of je het 'risico' wilt nemen of niet. Ik wist hier tijdens de zwangerschap van mij eerste niets van en heb dat ding eindeloos gebruikt (de hele familie laten horen ) en ze is kerngezond geboren. Vandaar dat ik het zonder problemen deze keer ook weer heb gebruikt zonder daar bij stil te staan. En ik weet heus wel dat 1 gezond kind geen garantie geeft voor 2 gezonde kinderen Verder laten vk het hartje ook vaak niet horen voor 12 weken omdat het daarvoor gewoon veel moeilijker te vinden is. Moeders raken dan onnodig in de stress als het hartje niet gevonden wordt. Dat speelt ook mee Laten we het houden op ieder zijn ding Liefs, Janneke
Jawel, ik heb nu 2 echo's gehad, maar ik ben de dag erna alweer onzeker. Ik heb ooit meegemaakt dat er de ene dag hartactie was, en de andere dag niet meer namelijk. Dus zo'n angelsound geeft mij veel rust. Overigens is er veel over gezegd en geschreven, maar het is niet bewezen dat het slecht is. Ik geloof zelf dat het wel meevalt, ik heb het bij beide kindjes gebruikt en tot op heden geen gevolgen van ondervonden. Zelf denk ik dat de stress die ik ervaar door bang te zijn, 24 uur per dag, of het nog wel goed zit in mijn buik misschien nog wel van grotere negatieve invloed is dan de angelsound (als dat al slecht zou zijn). Zoals met alles geldt: gebruik het met mate. Ik gebruik het alleen elke dag een paar minuutjes tot in het kindje voel. Daarna niet meer. Een ieder moet doen waar zij zich goed bij voelt.
fipo hier vanaf 14 weken ook vaak gebruikt en zoontje is helemaal gezond hoor! ga het nu met 11 weekjes proberen, als het zo ver komt..