Trage schildklier en zwanger (worden)

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, May 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Ik heb sinds een paar jaar een traag werkende schildklier ik heb hier ook medicijnen voor tirax ik slik er 3 per dag van 0,025mg heel weinig dus! Van de arts in het ziekenhuis heb ik gehoord dat als je zwanger bent dat je er meer moet gaan slikken maar omdat ik nog niet zwanger ben heb ik er nog geen contact met mijn huisarts opgenomen. sinds 2 weken slik ik vsm mama en omdat ik best duf werd ben ik een pilletje extra gaan slikken en dat hielp! Hebben nog meer vrouwen ervaring met zwanger worden en trage schildklier en de medicijnen hiervoor?!

Greetz juulsrulez

2. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik heb ook een te traag werkende schildklier, maar niet zo traag dat ik er medicatie voor gekregen heb. Ben donderdag nog bij de huisarts geweest en die weet dat ik zwanger wil worden. Maar vanwege mijn rare cyslus ben ik door verwezen naar een gyneaecoloog, en heb de uitslag van het bloedonderzoek van de schildklier mee gekregen. Misschien is het verstandig om eens contact op tenemen met de HA.

3. claire

claire Fanatiek lid

Apr 8, 2007
    1,275
    0
    0
    begeleidster
    hoi,

ik heb al enkele jaren ook last van een te traag werkende schildklier maar al een hele voorgeschiedenis achter de rug: eerst te snel, dan daarvoor medicatie gekregen (strumazol), maar die medicatie sloeg niet echt aan dus 2 keer een radio-actief joodbehandeling gehad die niet baatte en dan maar operatief een stuk laten verwijderen maar nu werkt ze dus al jaren te traag waarvoor ik dagelijks 160 microgram elthyrone moet innemen
    mijn dokter heeft ook gezegd, als ik zwanger ben, dat ik zo snel mogelijk met haar contact moet opnemen voor een bloedonderzoek omdat het idd kan zijn dat ik meer hormonen moet gaan slikken dan
    tot hier toe nog niet het geval dat ik zwanger ben, maar ik weet dus wat me te doen staat de dag dat ik positief test

mijn schildklier werkt nu goed, ze is stabiel (eindelijk na 10 jaar) en het zou geen invloed hebben op het zwanger worden

ik hoop dat je hiermee iets bent

groetjes

4. Niet meer actief

Zelf ben ik nog erg jong dus we hebben nog niet veel haast met zwanger worden. Niemand in mijn omgeving weet dat we er al mee bezig zijn dus hebben we er ook nog geen haast mee nu zien we wel wat er komt en als ik zwanger ben neem ik natuurlijk gelijk contact op met de huisarts!

greetz juulsrulez

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    ook ik heb een te traag werkende schildklier, sinds wij met de pil gestopt zijn laat ik mij regelmatig prikken. Het is nu heel belangrijk dat je schildklier waarden goed zijn, dit heeft ook invloed op de innestelling. Ik zelf heb dit direct met de huisarts overlegt en laat nu ongeveer 1 keer per 2 maanden mijn waarden bepalen.

Wanneer je waarden niet goed zijn is zwanger worden erg moeilijk!

Share This Page