Late innesteling? Of gaat het toch mis?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door San1984, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Op woensdag 1 januari 2014 ben ik erachter gekomen dat ik opnieuw in verwachting ben. Een zwangerschap die voor ons zeer onverwacht is gekomen(deden aan periodieke onthouding).
    Maandag 13 januari heb ik een echo gehad bij een echocentrum. Er was toen een klein dingetje te zien van 0,20 cm groot.
    Gisteren heb ik opnieuw een echo gehad en het dingetje was nu 0,50 cm groot, maar nog geen hartslag.
    Volgens diegene die de echo maakte zag het er niet goed uit.

Heb donderdag 30 januari opnieuw een echo.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo San,

Bedoel je met dingetje het vruchtje of de vruchtholte? Weet je wat ze opgemeten hebben? Hebben ze het vruchtje gemeten past 0,5cm bij 6+2 / 6+3 wkn. Meestal zie je het hartje bij die termijn ongeveer kloppen. Het kan echter ook zijn dat je net 1-2 dagen te vroeg aan het kijken geweest bent waardoor er nog geen hartactie zichtbaar is. Omdat ik het zelf niet gezien heb is het moeilijk voor mij om hier uitspraken over te doen maar ik zou nog geen te overhaaste conclusies gaan trekken. Ik denk dat je echt de echo van 30 januari af moet wachten om conclusies te kunnen trekken. Dan moet er hartactie zichtbaar zijn.
    Sterkte met de onzekerheid.

Groetjes Gea

3. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie Gea. Volgende week rond deze tijd weet ik of het boontje wel een hartslag heeft. Het is sowieso een raar begin van de zwangerschap geweest. Ik dacht namelijk op 30 december ongesteld te zijn geworden. 's Avonds ook een tampon ingedaan alleen er zat 's ochtends een stipje bloed aan. Waarschijnlijk innestelingsbloeding??

Was het maar 30 januari!

4. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Heb afgelopen dinsdag opnieuw een echo gehad. De vorige keer had ze de vruchtholte gemeten en die was toen 0,5 cm. Het vruchtje was nu 4,5 mm en volgens haar was ik di. 5 weken zwanger en we hebben een kloppend hartje gezien! Maar 0,45 cm kan toch niet overeenkomen met 5 weken zwangerschap??

Deel Deze Pagina