Roze afscheiding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Blondie1980, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, op 10 april heb ik mij laatste menstruatie gehad. Mijn eisprong rond 1 mei. Afgelopen donderdag 22 mei een positieve zwangerschapstest.
    Heb een vrij lange cyclus van tussen de 32 en 38 dagen.
    Op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden ( 15 mei) wat bloedverlies gehad wat de dag erna ophield. Waarschijnlijk is dit de innesteling geweest.
    Gisteren en vandaag ( 25/26mei) wat roze afscheiding gehad. Ik kan het niet echt een heldere bloeding noemen daar het echt afscheiding lijkt.
    Hier toch wel van geschrokken. Vandaag een eerste afspraak gemaakt over 4 weken. Ik zou nu ongeveer 6 weken zwanger zijn.
    Ik ben bekend met tussentijdse bloedingen die waarsch door stress zijn gekomen ivm een heftige echtscheiding die jaren heeft geduurd. Sinds enige tijd alles afgerond en de laatste twee maanden leken mijn cyclussen weer normaal, geen tussendoor bloedingen maar gewoon vlg het boekje.
    Toch met deze afscheiding nu ben ik wel bang geworden.
    Heb wel krampen in m'n onderbuik maar die zijn niet heftig en eigenlijk al een week aanwezig. Komen ook van m'n darmen. Ook last van onderrug.
    Ik lees hier dat roze afscheiding en bloedverlies vaker voorkomt tijdens de eerste weken door bijvoorbeeld druk van niezen en persen.
    Nu nies ik veel ivm hooikoortsklachten.
    Nu hoor ik ook van iemand anders in m'n omgeving die zwanger is dat dit ook nog bij de innesteling kan horen.? Maar die heb ik nu inmiddels toch al gehad?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

nee, het is niet meer van het begin van de innesteling waarbij heel regelmatig wat bloed vrijkomt. Maar het kan wel gewoon van het groeien van de zwangerschap in je baarmoederslijmvlies zijn. Ook kan het van de buitenkant van de baarmoeder komen, bij de cervix. We horen bloedverlies in het begin heel vaak, zonder dat het op een miskraam uitdraait. Al kan het natuurlijk altijd zijn dat het toch niet goed zit en dat je daarom wat verliest. Dan zul je echt op je eerste echo moeten wachten. Maar het kan er dus heel goed gewoon bij horen.

Groetjes Brigitte

3. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Brigitte

Dank je wel voor je antwoord.
    Ik heb mijn eerste echo pas over vier weken. Zou dan rond tien weken moeten zijn.
    Fijn te horen dat het vaker voorkomt. Zou het ook gerelateerd kunnen worden aan de eerdere bloedingen die ik heb gehad?
    Ik houd het in de gaten, dank je wel.

Deel Deze Pagina