Na 2,5 jaar proberen zwanger te worden, nadat de eerste notabene dwars door de pil haar weg had gevonden, gaan we woensdag naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Bloed geprikt, dat was goed, zaadonderzoek gelukkig ook. Maar wat zal het dan zijn? Een spannende tijd gaat ons tegemoet. Ik laat alles maar een beetje op me afkomen. Dus "hoera" ik hoor er ook bij... Iedereen veel sterkte de komende tijd en laten duimen voor een babyboom in 2015.
Succes en sterkte met alles. Hoor je woensdag ook welke behandeling je gaat krijgen? Hopelijk mag het snel raak zijn met de hulp uit het ziekenhuis!
Dank je wel! Ik heb nog geen idee. De bloed en zaadtesten mochten we al via de huisarts doen. We hebben allebei een vragenlijst in moeten vullen, die nemen we woensdag mee en ze gaan een echo maken. Voor de rest wacht ik t maar af hoe het loopt.
Houd er wel rekening mee dat je misschien wel helemaal geen antwoord krijgt op deze vraag. Vaak (ruim 30% van gevallen van subfertiliteit) wordt er gewoon geen oorzaal gevonden. Dan kan er nog steeds wel iets aan de hand zijn, maar helaas zijn veel zaken nog onbekend (vooral in NL...). Maar dat betekent dan gelukkig niet dat je geen baat zal hebben bij een behandeling. Bij ons is er ook nooit een goede oorzaak gevonden en toch zijn we 3x zwanger geworden middels iui. Veel sterkte in dit traject en uiteraard veel succes gewenst!
Veel succes en sterkte! Stel de artsen veel vragen over elke stap in het traject want ze vergeten vaak dingen te zeggen die voor hen vanzelfsprekend zijn en dan zit jij in de stress om niks.
Jep. Nog een voorbeeldje; Ik moest aan een bepaald medicijn; provera, en de arts zei; dan krijg je na ongeveer 5 dagen een bloeding en dan begin je op de derde dag dat je bloed met de andere pillen. Ik wachten, maar geen bloeding. Meteen in de stress want ik had geen idee hoe het allemaal werkte. Bel ik de arts, zegt hij; oh ja dat kan, dan had je geen baarmoederslijmvlies opgebouwd dus komt er geen bloeding. Dan mag je meteen beginnen met de andere pillen. Dus bij alles wat ze zeggen, moet je eigenlijk vragen; En wat moet ik doen als dat niet gebeurt of als daar langere tijd overheen gaat? En hoelang moet ik wachten op dit en dit voor ik bel. Etc. Geloof me, het scheelt een hoop stress.