Goedenavond, Ik zit sinds vorige week dinsdag in een achtbaan met emoties. 2 weken geleden had ik woensdag & donderdag hele erg buikkrampen, en vrijdag opeens weer ongesteld. Terwijl ik die vrijdag ervoor m'n laatste dag van menstruatie had. heb die vrijdag de gynaecoloog gebeld, en zo kon ik daar afgelopen dinsdag terecht. Heb inwendige onderzoeken gehad, hier bleek dat ik PCOS heb. En dat ik doorgestuurd zou worden naar een fertiliteitskliniek en dat we voor de zekerheid om een zwangerschap uit te sluiten toch maar even bloed te laten prikken, zou ik die dag erop uitslag van krijgen. Werd die dinsdag tegen de avond al gebeld, ik was 'n tikkende tijdbom, moest per direct naar het ZH, voor evt kijkoperatie. Daar weer allerlei onderzoeken gehad, ze konden weinig zien, alleen een slijmprop, moest de volgende dag weer komen en voor die tijd even bloedprikken om te kijken of het HCG hormoon gedaald zou zijn. Woensdag weer geweest, weer allerlei onderzoeken. het HCG hormoon was niet gedaald maar juist gestegen. Ze konden weer die slijmprop zien, maar omdat ik steeds bloed/vloei bruin maar ook soms helder bloed, moest ik uitgaan of van 'n miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maar misschien ook nog wel 'n goeie. Morgen moet ik weer voor onderzoeken naar het ZH. ik ben heel benieuwd, want ik heb zere borsten, misselijk met vlagen, eten staat me soms in een keer tegen, zere lies, zere rug, hoofdpijn, veel puistjes en soms ook erg moe, allemaal verschijnselen geloof ik. Iemand dit ook ooit gehad?? Dat het misschien zo pril is.. ik hoop zo dat het uitgroeit tot een goede zwangerschap!! Maar we mochten er niet vanuit gaan, ik hoop dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn!!
Nou meid wat een rollercoaster! Ik snap helaas helemaal niets van je verhaal Je bent 2 weken geleden ongesteld geweest, een week geleden ook? En waar zien ze die slijmprop? Hoe hoog is je hcg? Hoe veel is het gestegen? Wat ik hier regelmatig lees is dat sommige vrouwen bloedverlies hebben tijdens de zwangerschap en dat het helemaal goed komt. Bij anderen betekent het foute boel. Ik duim voor je, dat je gauw duidelijkheid hebt en er toch een gezond beebje mag komen!!
Hier helaas ervaring met een BBZ die in het begin niet heel duidelijk was. Ik was 5wk zwanger toen ik bloed ging verliezen. Omdat ik daarvoor 2 miskramen gehad heb, mocht ik meteen komen voor een echo. De VK dacht aan een BBZ omdat ze iets in mijn eileider dacht te zien. Door gestuurd naar de gyn, maar die vond dat mijn HCG (800) wel kon kloppen bij het termijn van mijn zwangerschap. 4 dagen erna weer bloed geprikt + echo, maar mijn HCG verdubbelde niet. Ook was er op dat moment niets zichtbaar in op de echo (ook niet in mijn eileider). Lang verhaal kort, ik heb 2 weken lang om de 2 à 3 dagen een echo gehad en bloed geprikt, HCG steeg maar niet heel hard. Toen mijn HCG 1300 was wilden ze geen risico meer nemen en hebben ze me geopereerd en het vruchtje uit mijn linkereileider gehaald. Weet niet of je er iets aan hebt, maar hopelijk geeft het je wat info.
Ook hier twee keer aan beide kanten een bbz gehad. de eerste keer was het vrij duidelijk. laten we zeggen eileider was al gesprongen dus nood operatie moeten ondergaan. de tweede keer kwam het aan het licht omdat ze niet per direct iets in de baarmoeder zagen zitten meer het hvg wel bleef stijgen. Ook ik ben 3 weken bezig geweest met echo's , bloedprikken en nog meer van dat gedoe om uiteindelijk weer een operatie te moeten ondergaan. het is dus wel mogelijk dat ze het niet direct kunnen zien al hoop ik natuurlijk dat de afloop bij jou heel anders zal gaan zijn