Cyste of eisprong? Gonalf/ovitrelle

Discussion in 'Zwanger worden' started by Wonderbeeb2, Jul 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wonderbeeb2

Wonderbeeb2 Actief lid

Aug 31, 2021
    236
    82
    28
    Female
    Hi,

Begin van deze cyclus was er op de uitgangsecho een cyste te zien. Deze was zo'n 17.5 mm dus redelijk klein, slijmvlies dun en ik mocht daarmee gewoon starten met de gonalF op cyclusdag 3. Op cyclusdag 11 een meting gehad en daarbij was nog niets te zien alleen dat de cyste nu geslonken was naar 12 mm en er rafelig en niet mooi rond uitzag, slijmvlies was weer iets gegroeit naar 4.5 mm.

Op cyclusdag 14 weer terug voor een nieuwe meting. En ineens zat daar een follikel van 18 mm en was de cyste weg! Ik heb nog gevraagd of dat niet de cyste kon zijn , maar mijn arts liet mij zien dat deze er mooi en rond uitzag en zei dat een cyste niet van 17.5 mm naar 12 mm slinkt om vervolgens weer naar 18 mm te groeien, 3 dagen later. Ook mijn slijmvlies was mooi gegroeit naar 8.5 mm. Al met al zag het er goed uit en mocht ik op cyclusdag 15 (zaterdagochtend) de Ovitrelle weer zetten.

Nu springt mijn ei meestal 2 dagen na het zetten van de Ovitrelle. Zondag op maandag nacht heb ik ook weer opvallende ovulatiepijn gehad. Maar gisterenochtend nog geen tempstijging waargenomen, niet heel gek want die zou ik dan deze ochtend wel krijgen. Ook deze ochtend nog steeds geen tempstijging en ik zit inmiddels toch 3 dagen na ovitrelle.

Temp is bij mij altijd heel stabiel begin cyclus 36.5/36.6 en na eisprong 36.8/36.9.

Ik zit nog steeds op 36.5! Ben nu wel wat bang dat dit alsnog de cyste was. Ik vind het zo gek dat er ineens in 3dagen tijd een follikel zit van 18 mm en de cyste ook helemaal weg was. Ik weet niet, het is een soort onderbuik gevoel.

Ik heb online gevraagd of progesteron over een aantal dagen geprikt mag worden, maar vrees dat ze dat niet zomaar doen. Ik heb ook nog steeds licht ovulatiepijn/beurs gevoel. Iemand ervaring met zoiets?

2. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

Sep 2, 2021
    1,310
    1,113
    113
    Female
    Ik denk idd dat progestosteron prikken je antwoord kan geven. Heb je al reactie ?

Share This Page