Voor mijn vorige zwangerschap heb ik enkel foliumzuur ingenomen. Nu sprak een vriendin over andere vitaminen. Ik vroeg me nu af of jullie extra vitaminen hebben ingenomen om zwanger te worden en welke dan.
Word het aangeraden om al dat andere te gebruiken of is het een advies van de dokter? Ik gebruik namelijk alleen foliumzuur.
Ik neem foliumzuur met vitamine D van Davitamon. Maar je kunt ook een complete multivitamine nemen, als er maar voldoende foliumzuur en vitamine D inzit
Een copy & paste uit mijn topic ~ Jarrow Formulas Methyl Folate 400mcg ~ Jarrow Formulas Zinc Balance 15mg (met koper) ~ Solgar Vitamin D3 1000IU (via huisarts, i.v.m. behoorlijk tekort) ~ Kruidvat Vitamine E200 Capsules ~ Tijdens de folliculaire fase drink ik regelmatig Raspberry Leaf thee. ~ De ronde dat ik zwanger werd (helaas uiteindelijk een miskraam), dronk ik veel granaatappelsap. Ik dacht altijd dat, dat maar een fabeltje was, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van
Ik gebruik Compleet mama plus van Davitamon daar zit alles in en hoef niks erbij te slikken, je kan die nemen voor de zwangerschap bij een kinderwens en tijdens de zwangerschap, ideaal dus. Voor de zwangerschap mag je gewone multivitamine nemen,maar als je zwanger bent niet, want daar zit teveel vitamine A in dat is slecht voor de vrucht. maar als je goed en gevarieerd eet en foliumzuur slikt hoef je eigenlijk niks extra's te slikken.
Zelf gebruik ik Davitamon Mama plus met visolie, deze tabletten lijken duur, maar je hoeft er maar 1 per dag in tegenstelling tot de etos die je 2x per dag moet.
Granaatapplesap heb ik ook gedronken, sinds 2 maanden en de laatste maand had ik een positieve test! Echter wel een mk kraam geworden maar ik ga nu toch ook weer drinken
Synthetische vitamine A is inderdaad giftig bij een hoge dosering, maar de natuurlijke variant niet. Sterker nog, die heb je zelfs nodig voor de aanmaak van oestrogeen en progesteron.