Beste verloskundige(n), Ik ben nu 37 weken + 3 dagen zwanger. De laatste tijd valt het me op dat ik vaak last krijg van extra buikpijn. Deze pijn zit bovenin de buik, echt vlak onder de borsten. De buikpijn treedt alleen op wanneer ik begin met eten. Bijvoorbeeld na de eerste 3 happen. De pijn treedt ook alleen op wanneer ik op nuchtere maag begin te eten, dus bij de allereerste maaltijd van de dag. Soms is dat vroeg, soms wat later omdat ik bijv heb uitgeslapen. Heeft u enig idee wat dit kan zijn en waarom het in dit stadium optreedt? Tot ca. 35 weken heb ik hier totaal geen last van gehad. Heeft u ook tips om de pijntjes tegen te gaan?
Hoihoi, Waarschijnlijk word het veroorzaakt door de maagsappen en je kindje dat steeds meer tegen je maag drukt. Door dat je maag leeg is en je er dan eten in stopt gaat je maag ineens veel maagsappen aanmaken en ws is dat wat je voelt. Als het eenmaal is genormaliseerd dan is het ook weer over. Het enige wat je zou kunnen doen is toch zorgen dat je altijd een laagje in je maag hebt. Dus slaap je uit, leg dan iets klein. biscuitje of rijstwafel op je nacht kastje als je dan even wakker word kan je een paar hapjes nemen. Imke