Ons meisje wil tegenwoordig nergens anders dan in haar eigen bedje slapen. Toen ze een week of 6 was begon het met de kinderwagen, dus toen hebben we haar altijd boven in bed gelegd en dat ging prima. Maar nu wil ze ook niet in een campingbedje of in het logeerbedje bij opa en oma en ik weet niet meer wat ik moet doen? Tuurlijk, ze is nog klein, maar over 1,5 week ga ik weer werken en dan moet ze er ook slapen. Bovendien gaat ze vanaf oktober naar de creche, en daar moet ze ook in een ander bed slapen. Ik heb al een hydrofiel van thuis (waar haar geur aan zit) mee en leg haar daar op, maar wat kan ik nog meer doen? Ze huilt rustig uren achtereen,tot gieren en krijsen aan toe. Dit gaat zo door tot aan een volgende voeding en eventueel gaat ze daarna gewoon verder. Zover laten we het nooit komen hoor, we gaan dan altijd maar weg zodat ze thuis in elk geval weer kan slapen. Is het een periode, hoort het bij haar leeftijd of..? Iemand tips misschien?
Jeetje, lastig probleem! hier hetzelfde met mn oudste dochter. Slaapt perfect in d'r eigen bed, maar kan absoluut nergens anders slapen! En ze is inmiddels al 2 jaar! Ik heb verder dus geen tips, want hier werkte niks! Ik hoop dat er dames zijn hier met de gouden tip voor je! succes ermee!! Liefs..
Bedankt voor je reactie! Ik gooi 'm even weer omhoog, misschien heeft iemand anders wel tips die voor jou eventueel ook bruikbaar zijn.
En er lekker bij blijven zitten? Kan me voorstellen dat zo'n vreemde omgeving die niet vertrouwd is best wel eng voor haar kan zijn. Mijn zoontje valt letterlijk overal in slaap als ik er maar ben. Liedje zingen en misschien zachtjes voorlezen. Wat je ook zou kunnen proberen, maar geen idee of je het hier mee eens bent is om je dochtertje op je schoot in te laten slapen. Lekker veilig en vaak vallen kinderen dan gemakkelijk ergens anders in slaap. Voorzichtig wegleggen na 10 á 15 minuten.
waar slaapt ze thuis in ? (onder dekentje, in slaapzakje) mijn nichtje slaapt overal als ze haar slaapzakje maar heeft. zelf geen ervaring, hier slapen ze overal
Thuis slaapt ze gewoon onder een deken. Gisteren wel begonnen met een slaapzak, dus die nemen we vanaf nu sowieso mee. Bij haar blijven, en dan echt tot ze in slaap valt kunnen we nog proberen. We gaan er nu elke keer wel heen en troosten haar tot ze rustig is, daarna gaan we weer weg en begint zij weer te huilen. Maar wat we ook zien is dat ze dan even in slaap lijkt te vallen en opeens schrikt ze ofzo, van een geluid, van een beweging van haar zelf of van helemaal niks en dan begint ze weer ontroostbaar te huilen Op de arm in slaap vallen doen we eigenlijk nooit, ik ben er opzich niet tegen (zolang ze verder maar zelf in slaap kan vallen) maar ik betwijfel ook of het kan. We kunnen het wel proberen als het gewoon erbij blijven zitten niet werkt. Bedankt! Ik kan haast niet wachten op de volgende keer.. Ahum
Hmm ligt aan je kindje denk ik... ons meisje wil ook alleen in haar eigen bedje slapen en in de maxicosi in de auto. Op vakantie sliep ze in haar eigen campingbedje, maar ze sliep niet heel goed...
Hier ook zo'n dochter. Inmiddels is ze drie en gaat het stukken beter maar zij had ook vanaf een maand of drie dat ze alleen maar in haar eigen bedje wilde. Wij hebben haar laten huilen, soms wel een uur lang. Ook niet gaan kijken of zo. Eigen nijntje bij zich, even samen zingen. Uiteindelijk viel ze in slaap en na een paar keer ook steeds sneller. Mijn collega gaf mij ooit de tip om haar op haar eigen kamer in het campingbed te leggen. Dat wil ook nog wel eens helpen. Zo went ze beter aan een campingbed.
Ooh lastig..! Ik heb het nu ook soms. Maar mijn zoontje is wel ouder. Misschien is het tijdelijk? Eventjes niet meer doen en later weer proberen? Is het overdag én savonds zo? Misschien kun je de wandelwagenbak meenemen? Bekend en vertrouwd? Of jullie eigen logeertentje of bedje. Voordeel van een tentje is dat ze altijd dezelfde omgeving hebben, omdat het deels afgesloten is.
ik lees mee, heb hetzelfde probleem. thuis slaap hij vrijwel meteen als ik hem in bed leg, maar bij een andere lukt het niet. hij slaapt trouwens ook niet in de box of kinderwagen.
Een primeur!!! Wij gingen uit eten vanavond met stiefzoontje, Meisje was niet zo lekker dus bij oom en tante gelaten, en ze heeft daar de hele avond geslapen heerlijk!!
De wandelwagenbak slaapt ze ook niet meer in. We kregen het idee dat dat kwam omdat ze niet kon rondkijken, in bed kan ze dat natuurlijk wel. Toevallig waren we toen op visite en ze mocht in hun campingbedje, 10 minuutjes later sliep ze... toen hebben wij ook een campingbedje gekocht Ze heeft daar denk ik een keer of 2 in geslapen, maar niet heel goed hoor, al is dat nog te overzien vergeleken bij het helemaal niet willen slapen. Ze doet het inderdaad overdag en 's avonds. Ik hoop ook echt dat het een periode is, we willen eigenlijk wel door blijven pakken, hoe lastig ook. Uiteindelijk wil je wel graag weer weg en we gaan in oktober ook nog eens een midweekje naar Centerparcs, aaaah Het grappige is dat ik vroeger precies het zelfde was. Ik wilde ook nergens anders dan in m'n eigen bed slapen, m'n ouders konden nooit meer ergens heen. Op een avond hebben ze doorgezet, het was de meest vreselijke avond ooit met de meest hysterische huilbuien, maar daarna was het wel over... Ik hoop niet dat het bij ons zover hoeft te komen