He Nikkie, Wat leuk dat het je opvalt! Wordt ik toch nog een beetje herkend.. Ja ik was eerlijk gezegd wat forum moe. Elke keer de teleurstelling en dan om je heen allemaal meiden zien waar het wel lukt ( ik gun het hun van harte hoor ) En deze maand hebben we maar één keer kunnen klussen, net voor ei, vanwege dat mijn man weg moest voor zijn werk.. Dus weinig hoop eigenlijk. Maar ik wacht af dit weekend. Heb roze verlies gehad vorige week en begin van deze week iets.. Maar ja dat kan vanalles zijn eigenlijk.. En jij? Begin je ook weer met frisse moed? Kan jij het nog wat vol houden? Groetjes Jel.
Haha, ja in zekere zin wordt je hier herkend! Zo heb ik ook al een tijdje niets meer van Chantal29 vernomen...jij? Nou ik kan me dat wel voorstellen hoor. Ik begin ook aardig "forummoe" te worden. Ik heb een eigen topicc aangemaakt bij vruchtbaarheidsbehandelingen (Nikkie bijna in de MMM). Daar staat mijn hele verhaal. 12 nov. kan ik terecht bij de fert.arts. Mijn laatste cyclus duurde maar liefst 45 dagen....pff ik word er zo moe van! Tevens heb ik ook ovutesten gebruikt en nog nooit mijn ei kunnen vinden. Dus ik vraag me af of ik uberhaupt wel een ei heb! Ben de hele week ziek thuis geweest. Maandag begin ik weer en zal vanf dan hier niet meer zo vaak te vinden zijn. Ik probeer het wat meer los te laten, want de dagen kruipen hier voorbij! Vanaf 12 november zal ik uitgebreid mijn verhaal hier weer neer kallen. Succes en ik hoop dat je rose verlies een goed teken is! Liefs Nikkie
Jeetje Nikkie! Wat erg, je weet eigenlijk niet eens waar je aan toe bent, of je uberhaupt wel een eisprong hebt! Ik heb je verhaal even gelezen in de MMM.. Pff, dan mag ik nog niet klagen hé! Maar ja hoe meer je op het forum zit, hoe bezetener je er van wordt vind ik.. En dat is niet zo goed.. Ik ken niemand die er zo mee bezig is (in mijn omgeving dan hé) Ik vind het leuk om al die dingen te lezen, maar je bent er misschien dan wel teveel mee bezig. Sterkte Nikkie!
Nou hiero een beroerde nacht gehad zeg! pfff, werd om vier uur erg misselijk.. ben ik nu ook wel wat.. En kon maar niet meer de slaap vatten.. Dus ik denk vanmorgen, dan maar testen, tsja negatief natuurlijk.. Dus ik wacht nu gewoon op mijn ongi! He jakkes het is toch altijd weer flink balen hoor! Groetjes!
@nikkie80 en jeldou, hier ben ik ook weer. Ik had deze maand heel even een beetje hoop maar vanmorgen was het prijs, ongi geworden. Ik baal als een stekker ondanks dat we pas ronde 6 in gaan. Ik weet dat ik niet mag zeuren als ik zie dat er meiden zijn die al meer dan een jaar bezig zijn, maar de teleurstelling was er vanmorgen zeer zeker. Nikkie jou wil ik heel veel sterkte wensen
He Chantal! Wat leuk om je weer te treffen! We gaan weer gelijk op, 6e ronde in én op dag 1 van de cyclus. Ik moest vanmorgen ook heel erg huilen. Manlief zegt, deze maand is het raak! Maar ja zeg ik dan; waarom wel dan in deze ronde? Ik ga deze maand aan de etos pillen.. ik had ze al liggen, maar nooit de moeite genomen om ze in te nemen. Nikkie en Chantal, de duimen gaan weer omhoog en duimen maar!
Heey Jeldou en Chantal. Leuk van jullie te horen/lezen! Wel ontzettend balen dat jullie ongesteld zijn geworden! Ik hoop da de volgende ronde voor jullie raak mag zijn! En dan heb je toch elke keer weer die hoop he...ggrrr! Ja ik weet idd niet of ik een eisprong heb. Daarom ben ik ook wel blij dat we weer naar de fert.arts gaan, krijgen we eindelijk wat meer duidelijkheid. Ik ad het er gisteren me mijn mannetje nog over, in de hoeveelste ronde we eigenlijk nu zitten. We hebben geen idee, omdat ik twee jaar terug maar steeds niet ongi wilde worden. Daarom hebben we het aantal rondes niet geteld. Qua tijd (minus een pauze van 1 jaar ivm trouwen) zijn we nu 15 maanden bezig...zucht! Maarja eens 12 november afwachten. Lief dat jullie met me meelev(z)en, super! Nou meiden ik wens jullie veel sterkte en ik blijf jullie volgen hoor! Liefs Nikkie
Hee Jeldou en Chantal... Balen dat de ongi toch is gekomen! En Chantal... Ik ben een van die meiden die al langer dan een jaar bezig is... Om precies te zijn al 3 jaar via het ziekenhuis...! Ik ben in die 3 jaar 2x zwanger geweest: 1x een miskraam en 1x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap wat met een operatie verholpen moest worden... Maar waarom meid zou jij je schuldig moeten voelen als jij baalt dat het weer niet gelukt is? Weet je meis... Waar een ander allemaal doorgaat dat is iets waar jij niet doorgaat... Jij beleeft alles van jullie eigen situatie met jullie eigen verlangens, wensen en gevoelens... En die zijn echt! Jij wilt ook graag zwanger worden... en als het dan weer niet gelukt is... dan baal je! Het zou denk ik raar zijn als het je helemaal niets zou doen meid! Dus baal even lekker stevig! Geef jezelf daartoe de ruimte voor... En dan vol frisse moed op naar de volgende ronde! Want... het moment dat de ene ronde abrupt is afgebroken is meteen het begin van de nieuwe ronde... en dus de nieuwe kansen! Succes meid!
Oooh trouwens... Jeldou... Ik ging gewoon mee in een de reactie van iemand anders.. maar ik lees nu dat je een negatieve test had en nog op je ongi wacht... Zullen we dat dan eerst maar even afwachten? Misschien heb je gewoon nog iets te vroeg getest meid... en tja.. misschien komt je ongi toch nog... Maar laten we maar niet te voorbarig zijn.. toch? Succes meid en mijn duimen draaien!
Even hoe het hier gegaan is tot nu toe... Ik ben 9 oktober jl. geinsemineerd waarbij de medische aspecten allemaal super waren! Dus mooi ei... mooi dik opgebouwd baarmoederslijmvlies.. ei aan de rechterkant (linkerkant is nl. de eileider waar de bbz gezeten heeft en dus minder wenselijk) en ik had middenpijn.... dus de eisprong moest nog komen! Pregnyl ook mooi op tijd gespoten... Super dus... 3 dagen na de inseminatie kreeg ik al ontzettend pijnlijke borsten... En dat heb ik nog steeds... Oke.. het is minder geworden, maar het is er nog wel... Ook kreeg ik vrij kort na de inseminatie dat ik heeel gevoelig en droog van onderen was... Als ik moet plassen echt een pijnlijk drukkend gevoel in de onderbuik... Maar heb een week na de inseminatie toch een heeeeeeel klein beetje bruine afscheiding gehad... Stopte weer... en 2 dagen later weer een heeeeeel klein beetje... De vorige cyclus begon ik al meteen rood te vloeien 6 dagen voor mijn NOD en de cyclus daarvoor al meteen rood vloeien 8 dagen voor de NOD. Tot op heden heb ik dat gelukkig nog niet gehad en zit ik nu 4 dagen voor mijn NOD. Mijn banner zegt 3 dagen.. maar in mijn geval klopt die niet Ik wordt nl. altijd ongi op de 15e dag na de inseminatie in plaats van de 14e dag... Maar daar kan de banner niets aan doen... Inmiddels voel ik wel dat ik qua vloeien (heldere afscheiding, licht gelig) weer wat vochtiger ga worden... dus waarschijnlijk is het weer niet raak, omdat ik mijn lichaam toch al een beetje leer kennen.. maar we wachten af... Eerst de helderrode vloed.... of niet natuurlijk...
@therese, ongelooflijk dat uitgerekend jij mij zo'n hart onder de riem kan steken. Ik heb er echt bewondering voor zeker als ik lees hoe lang jullie al bezig zijn. Dit doet me goed en ik hoop uiteraard dat het voor jullie ook heel heel snel allemaal goed komt en dat ook jullie je mogen verheugen op zo'n mooi wonder....
Hee Chantal... Ik denk dat ik het kan juist omdat ik zo lang bezig ben en omdat ik een nederlandse stichting heb opgericht voor mensen met een kinderwens waar we veel met artsen hebben samengewerkt en waar ik ontzettend veel van geleerd heb. Daardoor heb ik ook de andere kant gezien! Ik zeg bewust ook ik... omdat ik het alleen doe... Ik heb geen partner, maar dat maakt niet uit Ik vind het ook fijn dat ik mensen af en toe nog kan helpen met mijn kennis en ervaring... Dus als je vragen hebt.. kom maar op Ik moet er dan wel bij zeggen, dat wanneer ik denk dat het echt iets is voor een huisarts of behandelend gynaecoloog/fertiliteitsarts ik je dat altijd zal vertellen!
Heel knap dat je dit doet. Ik heb het van dichtbij meegemaakt bij een collegaatje van me. Die hebben ook de hele medische molen doorlopen met uiteindelijk 3 IVF pogingen. Het is niet niks en ik kan me dus voorstellen dat mensen die al zo lang bezig zijn of zijn geweest vinden dat ik zeur. Ik ga pas ronde 6 in en heb nog alle kansen. Ik probeer mezelf ook niet al te gek te maken maar ik merk dat met de maand de teleurstelling groter wordt. Aan de andere kant denk ook dat ik mijn lichaam even een kans moet geven om helemaal op orde te komen na bijna tien jaar pilgebruik. En meid of je nu wel of geen parnter hebt als je een kinderwens hebt wil je die zo snel mogelijk in vervulling laten gaan. En dan vind ik het heel respectvol als je ook zonder partner kiest ervoor te gaan...dit is nog veel moeilijker dan wanneer je een partner aan je zijde te hebben staan waar je op terug kunt vallen.
Hoi Chantal!, Ik vind absoluut niet dat je zeurt! Zoals ik al zei.. Jullie hebben ook je wensen, verlangens en gevoelens... En elke keer dat die wens bij jullie niet in vervulling gaat, is er een teleurstelling! Logisch! Dat mag! Wie bepaalt anders wanneer je wel verdriet mag hebben dan? Is dat dan bij een jaar proberen, bij 2 jaar...?! Nee hoor meid... verdriet hoort er bij en daar heeft iedereen recht op! Kijk ik heb wel met bepaalde dingen moeite hoor.. Begrijp me niet verkeerd... Zo keek ik donderdagavond naar Babyboom. Prachtig programma denk ik en heel goed dat er eens landelijke mediaaandacht aan besteed wordt... Maar dan is er een stel waar ik moeite mee heb... De man is al ouder en heeft zich ooit laten sterilliseren. Heeft al 6 oudere dochters. Hij krijgt vervolgens een relatie met een jongere vrouw en samen krijgen ze een zoontje.. Nu willen ze een tweede.. Voor hem zou dat het 8e kind worden. Ze hebben nu 5 IVF behandelingen gehad en zwemmen in het geld. Zij kunnen de behandelingen dus met gemak zelf betalen... Hij stond maar uit te leggen wat ie allemaal met de tuin van plan was etc. En dan denk ik... Geweldig hoor dat ze het allemaal betalen kunnen en dat er al zoveel kinderen zijn als ze dat willen... maar een schraal contrast is dat er zoveel mensen zijn die nog geen kinderen hebben of voor een tweede gaan die het zich niet kunnen veroorloven en die moeten stoppen na 3 ivf-behandelingen... Dan denk ik wel... Moet dit nu op tv?! Maar goed.. wie ben ik om te oordelen... Om even op jou terug te komen... Het kan heel goed ja dat na 10 jaar pilgebruik je lichaam eerst even moet ontpillen... Heel veel artsen die ik gesproken heb, zeiden ook dat een lichaam er soms aan moet wennen om zwanger te worden... En ja.. het klopt.. in feite heb je nog tijd genoeg... Ik zeg in feite omdat het met heel veel factoren te maken kan hebben... Is bijvoorbeeld je moeder vroeg in de overgang gekomen of laat? Wat is je leeftijd? Heb je al kinderen? Etc. Etc. Het is geen zwart/wit gebeuren! Er zitten veel haken en ogen aan...
Ik vind het heel fijn om het hier even allemaal kwijt te kunnen en bedankt voor je luisterend oor. Dat wat jij aanhaalt van babyboom daar durfde ik niet over te beginnen maar ik deel volledig je mening. Ik vond het zelf een beetje commotie om niks. En ik bedoel het helemaal niet verkeerd die mensen hebben ook een kinderwens daar gaat het me niet om. Maar het is wel precies zoals jij zegt. Er staat helaas geen termijn voor ontpillen ik denk dat het helemaal afhankelijk is van je eigen lichaam. Wat wordt daarmee bedoeld dat een lichaam moet wennen om zwanger te worden. En idd het hangt van zoveel factoren af en je hebt er zelf geen grip op helaas. Mijn moeder is niet vroeg in de overgang gekomen maar ze hebben bij haar wel de baarmoeder moeten verwijder ivm met vleesbomen. Ze was overigens wel snel zwanger dat heeft ze me laatst toevallig verteld. Het is bij ons ons eerst kindje....
Hee Chantal... Weet je wat ik ook vind... Het is zo een mooi integer programma en dan haalt zo een verhaal ineens dat integere eruit en wordt het zo een commercieel iets... Kinderen krijgen is in dat geval iets voor de rijken... Geeft een verkeerd beeld denk ik... Maar goed.. met dat je lichaam aan het zwanger worden moet wennen wordt bedoelt dat je lichaam aan het idee moet wennen zeg maar voordat het zwanger raakt. Dan gaat er een aantal maanden overheen voordat het lichaam zoiets heeft van... Ooooh wacht even... tis de bedoeling dat ik dat bij me houdt... Zoiets... Laten we hopen dat het bij jou ook snel zal lukken dan!
Hey Therese, Inmiddels gaat het weer een stuk beter met me. Ik zie het allemaal weer wat positiever in. Mijn ongi-hormoontjes hebben natuurlijk ook een rol gespeeld maar desaltniettemin vind ik het fijn dat je een luisterend oor bied en dat ik mijn verhaal hier kwijt kan. En nu op naar de volgende ronde
Heb ik nu ook maar het enige verschil is , by mij is het niet roos maar bruin en het was gelijk maar 1X en niet drie dagen ofzo, echt maar 1X by in m'n inlegkruisje ... Kan dit dan wel duiden op een zwangerschap?
Heb ik nu ook maar het enige verschil is , by mij is het niet roos maar bruin en het was gelijk maar 1X en niet drie dagen ofzo, echt maar 1X by in m'n inlegkruisje ... Kan dit dan wel duiden op een zwangerschap?