ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daantje86, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    gisteren nog ene ovulatietest gedaan waarom weet ik niet maar me lichaam zei doe maar. en die was heel heel licht positief terwijl me ei al lang is geweest

weet iemand hoe dit kan

2. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee Daantje,

Bij ovutesten bestaat er geen licht positief. Hij is positief (de teststreep is dikker of even dik dan de controlestreep) of negatief (geen teststreep of een hele lichte teststreep).

De teststreep voor mijn ei is altijd heel erg licht, bijna niet tezien, op mijn ovulatiedag erg dik (zie album) en na mijn ei ongeveer half zo dik.
    In de luteale fase na je ei hou je altijd een beetje LH in je bloed.

Hopelijk heb je hier iets aan.

3. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    op aan dringen van iemand weer een test gedaan en als me hand strijk stata er weer een streep. raar zeg

4. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Daantje en Freesia,

Mag ik hier even een vraag bij stellen, ook over ovulatietest?
    Het zit namelijk zo, op het moment zit ik op dag 52 na het stoppen met de pil, dus nog niet zonder pil ongi geweest.
    Nu dacht ik, misschien sla ik wel een menstruatie over.
    Vandaag dus een ovutest gedaan en inderdaad licht streepje, dus nega.
    Nou staat er op verpakking dat je elke dag op zelfde tijdstip moet testen.
    Is dit heel erg belangrijk? En is het erg als je een keer een dag overslaat?
    Heb vandaag voor het eerst ovutest gedaan, maar wil het de rest van de week volhouden in de hoop een positest tegen te komen.
    Alleen kan ik niet elke dag om half 2 testen, want ik moet uiteraard ook nog werken.

Groetjes piggle

5. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    niemand ene idee

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Daantje86, ik heb afgelopen zondag een echt positieve test gehad, maar heb in de weken ervoor altijd al een licht lijntje staan; vanaf mijn eisprong tot NOD is dat een heel duidelijke streep, maar niet positief. Volgens mij is dat normaal, je hebt altijd wel ietsje LH in je urine (zie voor LH waarde tijdens je cyclus: http://www.clearblue.info/nl/SnippetMenstrualCycle.cfm)

Misspiggle; je loopt het risico dat je je LH-piek mist als er langer dan 24 uur tussen de testen zit. Misschien handiger om het tijdstip van testen dan te verplaatsen naar de tijd dat je thuiskomt?

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hoi Piggle,

Wat balen dat je nog steeds niet ongi bent geworden na het stoppen met de pil.
    Ik weet er alles van, mijn eerste cyclus duurde 54 dagen. Ik denk echt dat het voor jou geen enkele zin heeft om nu al met ovutesten te beginnen. Misschien is je ei allang geweest en zit je ongi eraan te komen. Of misschien duurt het nog 3 weken voor je ei komt, ik noem maar wat. Dat wordt dan een hele dure aangelegenheid, want je moet elke dag testen wil je je ei niet missen.
    Pas wanneer je ongeveer weet hoe je cyclus verloopt, hebben ovutesten zin.
    Ik heb ontzettend veel gehad aan tempen, en nog :D Ik heb daarmee mijn eerste ei gespot, en ik wist toen dat ik ongeveer 2 weken later ongi zou worden. En dat was inderdaad zo! Terwijl ik pas heel laat in mijn eerste ronde met tempen ben begonnen.
    Ook weet ik nu ongeveer hoe mijn cyclus in elkaar zit qua temp. En kan ik dus mijn ei zien aankomen en gericht ovutesten doen.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt! :D Anders hoor ik het wel.

8. misspiggle

misspiggle Bekend lid

29 sep 2007
    891
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Freesia,

Bedankt voor de info.
    Ik heb vandaag een ovutest gedaan, omdat ik de hoop had dat ik misschien gewoon een menstruatie over geslagen had.
    De test gaf een licht streepje, dus nega. Morgen test ik dus nog een keer om te kijken of hij iets donkerder is, zo niet, dan wacht ik gewoon af.
    Morgen kan ik ook de HA bellen voor info, heb een belafspraak.
    Als ik vragen heb, dan zal ik ze zeker stellen.

Thanks

Deel Deze Pagina