Hallo dames! Ik ben 20, eerste zwangerschap. Ik weet niet precies hoe ver ik ben, eind van de maand word dat goed duidelijk maar ik ben op zijn vroegst 5 weken en ze laatst 7 weken. ik heb al wat krampen ervaart sinds ik weet dat ik zwanger ben (sinds 2 weken geleden) mr deze krampen zijn bijna onmerkbaar en niet constant, vorige vrijdag is er wat bruine afscheiding meegekomen tijdens het “knuffelen” maar, dat is gelijk na we klaar waren gestopt. Maar vanmiddag op werk tijdens het afvegen zag ik een super klein beetje roze op het wc papier, echt gwn een stipje. Ik kon het net niet laten om toch even met mijn vinger te checken of er nog meer zat mr dat was voornamelijk gwn doorzichtig/wit met wat bruine stipjes. En mijn baarmoeder mond leek een beetje naar rechts te gaan (geen idee of dat normaal is) en het voelde alsof er een klein bultje of iets naast de opening zat (wellicht een wondje, die vrijdag ontstaan is?) Ik heb geen extreme pijn, sinds vanmorgen wel een zeurende onderrug. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Ten eerste zou ik zeggen dat je niet tijdens een zwangerschap met je vinger naar binnen moet gaan om te voelen. Ik zou me niet per se al zorgen maken. Krampen horen erbij. Het is beter doorbloed dus (lichte) bloedingen zijn niet gek. Als het erger worden en de krampen meer dan wordt het anders. Bij onzekerheid of twijfel kan je altijd de verloskundige bellen he, daar zijn ze voor. Sterkte in de onzekerheid.
Even ter geruststelling voor ts: die vinger doet minder dan penetratie bij seks Dus niet denken dat je kwaad gedaan hebt. Maar ben het ermee eens dat je het beter kan laten, roept alleen maar vragen op. Ik.ben ongeveer net zo ver, heb ook meer krampen en heb ook bruin en soms roze afscheiding. (Met name intern, t stroomt er niet uit. ) Tja.. geen garanties... maar ik hoop dat we allebei snel een goede echo hebben
Ik de 23e. Hoe is het nu met je? Bij mij is het bloedverlies nu een paar dagen weg. Krampen wel.nog steeds af en toe