Meiden, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben 9+4 weken zwanger en na de termijnecho willen we het aan onze ouders vertellen. Nu is dit een uitdaging want wij wonen in Engeland en mijn familie gewoon in Nederland. Dus we kunnen het niet face to face vertellen. Hebben jullie misschien een leuk origineel idee? Vorige keer vertelden we het gewoon over Skype met een raadseltje. Mijn vader was toen jarig dus zeiden we 'je kadootje is pas over 7 maanden klaar' 😂 duurde even voor het kwartje viel haha. Ben benieuwd naar jullie ideetjes!
Wij hadden precies hetzelfde afgelopen keer. Hebben een pakketje opgestuurd met een knuffeltje, pyjamaatje, voorleesboekje en speentje voor de eerste keer logeren. Ze mochten dit open maken tijdens het Skypen. Hadden gezegd dat de meiden wat voor ze geknutseld hadden en ze daarom op Skype moesten openen. Was erg leuk.
OP pinterest zie je ook veel leuke ideeën. Misschien iets op je buik schrijven of een shirt aan doen met baby is loading? gefeliciteerd met je zwangerschap
Wij hebben een foto gestuurd naar naaste en fam. Niet iedereen begreep m meteen, terwijl hij toch vrij duidelijk Is toch? 😊
@Marieke1610... die lijkt me inderdaad toch écht wel overduidelijk @TS: even afhankelijk van het tijdstip van het Skypen en de slaaptijden van je kindje... zeggen dat je kindje een nieuwe shirt heeft en dat graag zou willen showen. En dan een shirt aantrekken met daarop dat het niet meer in zijn/haar "eentje" zal zijn over X-maanden oid. Toen ik zwanger was van de tweede hebben we wat langer gewacht met het vertellen (ik was al bijna 16 weken geloof ik) maar hebben het verteld met mijn moeders 60e verjaardag en ik was uitgerekend op mijn vaders 60e verjaardag... vandaar ook wat langer gewacht met vertellen. Mijn vader kreeg een kaartje met daarop dat hij een vervroegd verjaardagskado zou krijgen en daarin een fotolijstje met de echo foto. Mijn moeder kreeg als hint een haak/breiboek met babykledingpatroontjes. Onze oudste droeg op dat moment ook een shirt met daarop de vermelding dat er een broertje/zusje onderweg was. Mijn schoonmoeder was vier dagen ná mijn moeder jarig, ze werd 75 en er was een familieweekend gepland... dus ook pas laat verteld... Hier kreeg de oudste een shirt aan met de tekst "Beppe, nummer 16 is onderweg" + de uitgerekende datum. Nummer 16 sloeg op het aantal kleinkinderen. Duurde even voordat het kwartje viel bij oma, schoonzus had het direct door en vroeg of ze het goed begreep...daarna kreeg oma nog eens een por om het shirt nogmaals GOED te bekijken Toen ik anderhalf jaar later zwanger bleek te zijn van ons kadootje (helaas niet goed verlopen, zie onderschrift) hoefde ik tegen mijn schoonmoeder alleen maar te zeggen "nummer 17"