Kinderwens na 10 jaar en curretage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pinklady, 29 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn laatste zwangerschap was 10 jaar geleden. Gezonde dochter gekregen. Maar na de bevalling direct geopereerd omdat de placenta niet los liet. Nu heb ik een nieuwe partner zonder kinderen en we willen dus erg graag nog een kleintje erbij. Nu is mijn vraag...heeft het na zo'n curretage invloed op je vruchtbaarheid? Ik kan het nergens anders vinden en ben benieuwd naar jullie ervaringen

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier 6 x curretages 2 infecties en 2 andere operaties in m’n baarmoeder gehad en nu voor de 2e keer goed zwanger. Heeft bij mij geen invloed gehad

pinklady vindt dit leuk.
  3. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Heel fijn! Maar wat een hoop heb je al meegemaakt zeg!

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 2x gecureteerd, en daarna gewoon een goede zwangerschap.

Curretage kan verklevingen geven. Maar die kans is niet heel erg groot geloof ik.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als je al die jaren gewoon een cyclus hebt gehad is de kans op verklevingen ( dat is een mini risico bij een curretage) echt wel te verwaarlozen. Gewoon gaan proberen hoor als een kinderwens hebt

pinklady vindt dit leuk.
  6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    1e kindje bleek hartje gestopt met 11 WK en met 12 curretage ( hcg bleef stijgen, was finaal uitgedroogd en had 41+ koorts dus na 3 dg opname en stabiel meteen naar ok omdat ik ook door hcg bleef overgeven ) .

Augustus was curretage en januari bleek ik zwanger van onze dochter . Is goed gegaan.
    Jaar na bevalling bleek ik weet zwanger . Deze zwangerschap was gecompliceerd maar staat los van curretage.

Curretage heeft hier geen gevolgen gehad

7. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Je bedoelt menstruatie neem ik aan. Ik heb Asherman (overgehouden aan curettage), en wel gewoon een cyclus maar door de verklevingen weinig tot geen bloedverlies.
    Het risico op verklevingen na een curettage is minder dan 1%, dus zeer klein inderdaad maar helaas viel ik in de prijzen. Zwanger worden (en blijven) is hierdoor lastiger, ik laat de verklevingen weghalen in Hoofddorp maar ze komen ook steeds weer terug :confused:

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij een gewoon normale cyclus hoort imo een normale menstruatie ;).

Balen dat jij een vd ongelukkigen bent. Hoofddorp is wel de enige juiste plek in Nederland hiervoor.
    Ik ben na een andere operatie op verdenking van verklevingen in Gent geopereerd door Prof Weijers. Bleek geen verkleving te zijn wel littekenweefsel wat heel normaal was na de eerdere operatie. Hierna m’n dochtertje gekregen.
    Mocht je dus twijfelen over Hoofddorp of een seconde opinion willen kan ik je Gent echt aanraden.

Deel Deze Pagina