Ik zie overal van die irritante appelsientje achtige poppetjes met de tekst ik zit in je wasmachine, koelkast enz. Iemand een idee waar dat van is? Of doe ik nu precies wat die reclamemakers willen?
ik weet het niet maar word er wel ziek van! Ik hou niet van deze reclame's! (ben veel te nieuwschierig )
hahahhaa ja! ik geloof dat het van de nederlandse energie maatschappij is! dat poppetje moet dan, meen ik, de energie voorstellen en het is oranje vanwege nederland he!
Je hebt volgens mij wel gelijk! Er schijnt verwarring te zijn over deze reclame. Er wordt inderdaad gezegd, zie ik net, dat het om het scheiden van afval gaat! Plastic afval geloof ik! Maar schijnbaar is er iemand geweest die het gelinkt heeft aan energie! Ik hoorde net hier thuis dat er zelf een klacht is ingediend over deze misleidende nietszeggende reclame! lol nou misleidend is die in ieder geval en vooral verwarrend
ik zie dit nu net op internet na het googlen "Het is een Plastic Heroes campagne. Het gaat over het inzamelen en recyclen van plastic. Plastic Heroes laat zien wat er na de recycling gebeurt met het plastic. Plastic Heroes is afkomstig van Ministerie van Vrom, het bedrijfsleven en de Nederlandse gemeenten.". Geen energie dus! :O) Zat ik er dus naast lol
Ja het is dat Plastic Heroes gedoe! Ook elke bushokje en die reclames, je word er mee dood gegooid haha
Zo daar zijn ze ook lekker vlot mee, in Frankrijk kun je al jaren zowel plastic als blik gescheiden inzamelen. En niet alleen papier en GFT afval. Maar waar moet je dat plastic in gaan leveren dan? Ik heb er nog helemaal niks over gehoord, erg bijdehand.
Nou, er is hier zelfs al een topic over geopend Lijkt me precies de bedoeling van de reclamemakers: mensen praten er over en als dan bekend word waar het voor is, dan weet iedereen weer "oh ja, dat oranje mannetje!" Naamsbekendheid, daar gaat het om. Een jaar of 15 geleden is zo het merk Hi geintroduceerd, alleen reclames met het woord Hi, billboards met het woord Hi. Toen half Nederland nieuwsgierig was naar Hi, kwam KPN met het verlossende antwoord. En nu kent bijna iedereen Hi. Groetjes van Kiki
Ik zag die reclame dus gister zelf voor het eerst. Wat ik vreemd vind, is dat er dan zo;n mannetje verschijnt met 'ik zit in je koelkast.' Meestal krijg je dan 2 reclames verder ofzo tekst en uitleg van dat 1e reclamefilmpje, maar ditmaal niet.
Ik vind het in ieder geval vreselijk irritant! Ben ik op het station,op elk billboard staat dat irritante ding,arg! Ik wou haast dat ze er een maakten met: 'ik zit in je vibo!'
Dit is hem dan http://www.plasticheroes.nl/ Haha. Grappig dit. Een paar weken geleden zijn ze hier in de gemeente begonnen met plasic inzamelen. Vandaar dat ik het weet. Anders had ik ook grote vraagtekens gehad. Hier kregen we gewoon plastic zakken in de bus. Daar moet het plastic in en dat komen ze om de week op vrijdag op halen. Gewoon dus de zakken bij de weg zetten. Niks geen gesleep omdat je het zelf weg moet brengen. En ik moet zeggen dat het enorm scheelt in de kliko! We krijgen de container nu gewoon echt niet vol.
Wij moeten al jaren plastic sorteren. We hebben een zak voor PMD (plastic, metaal en drankkartons) en een zak voor restplastic (bv. plasticfolie, plastic zakjes,...) Wordt hier gewoon 2-wekelijks opgehaald.
wij hebben hier in de gemeente op proef al ruim anderhalf jaar van die grote oranje bollen staan waar plastic in verzameld kan worden. als je het thuis echt goed scheidt van het andere afval dan scheelt het enorm in je vuilniszakken, die we hier overigens moeten kopen. hier loont het dus echt de moeite! joyce
jammer dat ze het bij ons niet apart inzamelen... Gelukkig zijn wij zelf al bewust van de vele verpakkingen en proberen we altijd producten te kopen waar niet of geen verpakking omheen zit, maar soms ontkom je er echt niet aan Vind het wel een leuke reclame. Hou wel reclames waarbij je je afvraagt waar het voor is.
Ook hier kunnen wij van af 1 januari van dit jaar plastic apart scheiden. Hebben hiervoor zakken in de brievenbus gekregen en dan kunnen we het 1 keer in de 2 weken aan de weg zetten. Ook heeft elk huishouden een kratje, waarin je drankkartons, glas, blik en klein huishoudelijk apparaten in kan doen. Ook dit wordt 1 keer in de 2 weken opgehaald! Erg handig, vind ik dat! Plastic scheeld hier anderhalve vuilniszak per 2 weken, dus reken maar uit!