Bestrijden kiespijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gezond, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi hoi...

Na de geboorte van mijn dochter kreeg ik immense kiespijnen die doortrokken in mijn kaak en verder onder mijn kaak... Als ik erop drukte... zo onder tegen mijn keel sneed de pijn erdoor...
    Resultaat was een flink aantal wortelkanaalbehandelingen...

Nu ben ik bevallen van mijn zoon en je raad het al.... weer hevige kiespijnen die doortrekken in mijn kaak etc. Zelfde liedje...
    Dus ik zal weer wortelkanaalbehandelingen moeten ondergaan...

Maar nu komt het... Dat wil ik dus niet!

Antibiotica om de ontsteking tegen te gaan zal ik wel niet krijgen, want een huisarts zal gewoon zeggen dat ik naar de tandarts moet....
    En 1x raden wat die tandarts gaat doen...
    Ik ben als de dood voor tandartsen!

Wat kan ik dan het beste slikken tegen de pijn en om de ontsteking weg te krijgen? Iemand tips?
    Paracetamol? Ibuprofen? Iets anders?

Help help help... Pleeeeeeeaaaaaaaaase!

2. wannie

wannie Niet meer actief

Mischien een angsttandarts wat voor je?
    Wegblijven verergert het eigenlijk alleen maar

Euh ik doe vaak bij hevige pijn een paracetemol en een ibu of een naproxen te gelijk in nemen. Deze versterken elkaar. tipje van me huisarts;)

Ik heb ook wel eens ontstekingen gehad, dan spoelde ik altijd met wiskey ff goed laten doortrekken, dat het echt priktte van de pijn en dan kon ik er weer ff tegen aan....

Sterkte

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Voor de pijn zou je ibuprofen kunnen slikken, dit is ook een ontstekingsremmend middel.
    Maar dit zal wel van tijdelijke aard zijn denk ik, want de onsteking komt dan wel steeds terug ben ik bang.

De onsteking zal helemaal weggaan als je toch (ja, sorry je wilt het vast niet horen) naar de tandarts gaat. ;)

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Spoelen met bocasan (weet ff niet of ik het goed schrijf) werkt hier altijd top!

Heel veel sterkte, ik heb ook vaak last van een ontsteking dus ik weet wat je voelt!

5. Stephaniem

Stephaniem Actief lid

1 apr 2008
    101
    0
    0
    ibrufen 600 werkt heeeel goed,als je tegen de huidokter zegt dat je niet naar de tandarts durf scrijven ze dat voor,ik doe dit ook meestal,nu niet meer want ik ga nu naar een angsttandarts in het ziekenhuis

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tea tree olie erom heen smeren

7. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    een kruidnagel in de kies stoppen.

(deden ze vroeger altijd)

Maar ff serieus, ik heb ook een hekel aan de tandarts en ben toen op zoek gegaan naar een angsttandarts.
    Dat lijkt me een oplossing voor jou.
    Die brengen je onder narcose als je dat wilt en als je wakker bent is het voorbij!

Ideaal toch!

Succes hoor

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Bij mij werkt Aleve heel goed.

9. Tip van mijn tandarts bij tandpijn,...spoelen met waterstofperoxide.
    Smaakt ranzig en je mag het echt niet inslikken.Dus een beetje in de mond roggelen en zorgen dat het in alle kiertjes is gekomen en dit echt 1 a 2 minuten volhouden en dan uit spugen en eventueel na spoelen met water.
    Volgens mij kost z'n flesje bij de drogist niet duur.

MAAARRR dit neemt alleen tijdelijk de pijn weg net zoals pijnstillers en alle andere tips.
    Als je nu gaat valt de behandeling misschien mee en hoe langer je het uit steld hoe erger het zal worden.Vertel tegen je tandarts dat je z'n schrik hebt misschien krijg je wel een roesje en valthet achteraf gezien wel mee.
    Maar meis vooral niet afwachten tot de pijn zelf weg gaan.

Deel Deze Pagina