hai ff een vraagje tijdje geleden was op tv dat de levering van energie en gas verlaagd was, zie je dat ook op je afrekening per maand? wij hebben nuon, en we hebben er nog niks over gehoord, was wel eens nieuwsgierig. of heb ik het verkeerd begrepen? xxx
Hoe bedoel je per maand? Een afrekening is per jaar. De prijzen wijzigen meestal per half jaar (dit omdat de energieleverancier per half jaar inkopen). Per 1 juli zijn bij de meeste energieleveranciers de prijzen verlaagd. Je kunt de prijzen terugzien op de website van je energieleverancier.
je betaald idd elke maand een voorschot bedrag, de afrekening is pas op het einde van het jaar. essent heeft een verbruikersmail en ikke kan dat daar wel op zijn dat ik terug ga krijgen, maar daar ben ik niet bedroefd over
Bij nuon ligt het eraan wat voor contract je hebt. Neem aan variabel want dan ga je mee met de prijsstijging en prijsdaling. De tb worden aangepast per augustus dus het kan zo zijn dat je nog geen verschil gezien hebt
Als je je maandbedrag naar beneden wilt bijstellen, moet je de NUON bellen. Anders wordt het bij de eindafrekening gedaan. Wij zijn van 207 euro naar 169 euro gegaan. Dus dat scheelt wel aardig voor een huis met 7 slaapkamers.
HAI BEDANKT, was gewoon ff niuwsgierig, ik ga m niet verlagen, altijd leuk voor het einde van het jaar.
Vandaag de eindafrekening gehad. Toch weer wat bijbetalen. Maar das ook mijn eigen schuld. Ik gooi mijn voorschotbedrag altijd flink omlaag. Ga die maatschappijen liever geen renteloze lening geven.... Ik hou er gewoon rekening mee dat we in september meestal wat moeten bijbetalen. Nu was het maar € 167 (gas en elektra) dus dat viel best mee. Op de eindafrekening stond dat het genoemde tarief per kWh stroom een gemiddelde was van de prijzen van het afgelopen jaar. Dus dat was een combinatie van het hoge en het lage prijstarief. Groetjes, Josien