Hoi meiden, Ik vroeg me af tot welke leeftijd een kindje in het ledikant kan blijven slapen. Daarnaast wil ik ook graag weten vanaf welke leeftijd een kindje op de fiets kan en wanneer ze in een eetstoeltje kunnen zitten. Alvast bedankt voor jullie reacties. Liefs, Haags Zonnetje
Justin ging in de kinderstoel (met verkleiner)toen hij vast voedsel kreeg. Met 6 maanden dus. hij kon ook redelijk zitten toen. Het kinderzitje vóórop, werd met 8 maanden gebruikt en t ledikant? nog geen idee, maar zeker nog n jaar hoor!
Ledikant kunnen ze erg lang in.. wij hebben zelf een ledikantje waar je de zijkant af kan halen, voor als ze iets ouder zijn.. dus voorlopig zitten we goed Fietsstoeltje wordt aangeraden vanaf 9 maanden. Als ze jonger zijn kan het ruggetje nog niet zo heel veel druk aan, dus over drempels en hobbels enzo schijnt heel slecht te zijn. Eetstoel hebben we hier niet in gebruik. (6 maanden) Als je kindje nog niet helemaal goed kan zitten kun je m wat ondersteunen met een handdoek o.i.d. Kindje mag dan nog niet te lang, ook weer ivm het ruggetje Succes
Sofie zat al in een fietsstoeltje toen ze 6 maanden was. Wel nog hele kleine stukjes, maar ze vond het geweldig. Ook de kinderstoel is in gebruik vanaf de 6e maand. En in een ledikant kunnen ze wel heel lang in hoor. Onze andere dochter was vier en een half toen ze pas in een groot bed ging slapen. Dat is misschien wel een uitzondering, want ze is niet zo heel groot, maar tot een jaar of drie moet het wel lukken denk ik!
Wij hebben een ledikant (komt bij ons na de wieg) van 140 bij 70. Daar kunnen ze tot 5 jaar in staat op de doos.
Wat bedoel je met ledikant 3 maanden? een baby kan toch gewoon meteen in een ledikantje? Wij hebben geen wieg maar willen de kleine straks meteen in het ledikantje leggen.
NAtuurlijk kan je baby ook direct in het ledikantje, maar veel ouders leggen hun kleintje eerst in een wiegje omdat het wat kleiner is. Veel kindjes vinden dit wat prettiger. Onze dochter heeft de eerste 2 maanden in de kinderwagenbak geslapen..
Vinden de kindjes het prettiger of vinden de ouders het prettiger? Ik geloof nooit dat zo'n jong kindje dat al prettiger kan vinden hoor Hier dus geen wiegje, gewoon meteen in het ledikantje.
Hier waren beide kids met een maand of 4/5 uit de wieg gegroeid. Mijn dochter was met 2 jaar al uit het ledikant gegroeid (maar ze is dan ook nogal groot voor haar leeftijd ). Onze zoon is op z'n derde naar het grote bed verhuisd. Niet zozeer omdat hij te lang werd, alswel dat hij te zwaar en te druk werd voor het ledikantje. Ons ledikantje was niet meer zo stabiel, zeg maar Op de fietsstoel vanaf dat ze goed kunnen zitten (Mijn dochter zat er al in met 6 maand, mijn zoon met 10 maand pas). In de kinderstoel ook. De eerste hapjes heb ik ze in de wipstoel gegeven. In de kinderstoel hadden ze toen nog veel te veel steun nodig van alle kanten. Vanaf dat ze kunnen zitten dus @Esli: ik denk dat kleintjes dat idd prettiger vinden dat ze dicht bij hun mamma kunnen zijn. Als mijn kids in het ledikant/wieg moesten slapen op hun eigen kamer deden ze dat niet, maar bij ons op de kamer wel! En dat was al vanaf dat ze geboren waren. En als je ze toch op je eigen kamer legt, is een wiegje gewoon praktischer qua grootte. (Moet ik trouwens zeggen dat onze zoon nog tot ruim een jaar in zijn ledikant op onze kamer gelegen heeft i.v.m. een verbouwing. Vond íe trouwens wel errrug prettig, want was meer aan het keten dan aan het slapen )
Het is voor kindjes pas goed om in een fietsstoeltje en eetstoel te zitten, als ze helemaal zelfstandig kunnen zitten. Dus niet dat ze geholpen moeten worden door een handdoek of stoelverkleiner. Dit omdat het heel slecht is voor het ruggetje. Ook bijvoorbeeld de rugleuning van een wipstoel hoog zetten is heel slecht voor kindjes die niet kunnen zitten! Op mijn vorige werk (kdv) waren er ouders geweest die hun kindje van 6 maand in een fietsstoeltje hadden gezet en hem steeds overeind moesten houden omdat hij anders omviel. Toen hij een keer over een hobbel heen ging, is het ruggetje van het jongetje gebroken...... let dus alsjeblieft op, wanneer je je kindje in een eetstoel of fietsstoel zet. Vraag het anders eerst even bij het consultatiebureau.
eetstoel vanaf 7 maanden, eerst maar 5 minuutjes vanaf 9 maanden echt dagelijks voor een hele maaltijd, met een stoelverkleiner. Fietsstoel, vanaf 10 maanden, C bleef toen zelf zitten, ook als je hem een zetje gaf. Dat was de grens voor het CB. Standaard advies was 11 maanden. ledikant, hopelijk nog wel eventjes, inmiddels 14 maanden. C wringt zich in zijn slaap nog in alle bochten, dus voorlopig zijn de spijlen heel handig.
Eva ging in de eetstoel toen we met de bijvoeding begonnnen, met 6 maanden. Met 6,5 maand zat ze goed stevig. Fietsen hadden we dus met 7 maanden al kunnen doen, maar dat vond ik eng en we hadden nog geen fietsstoeltje.... die komt er nu binnenkort. Ledikant kunnen we nog een hele tijd mee vooruit neem ik aan.... de zijkant kan er ook uit.
Een kinderwagenbak is natuurlijk heel handig om beneden te gebruiken, zodat je dichtbij je kindje bent.. maar ik vraag me af of het wel zo goed is? Het is maar een heel dun matrasje die er in ligt en daarom betwijfel ik of het wel goed is om een baby daarin te leggen te slapen?
Nou kindjes kunnen het formaat van het ledikantje wat groot vinden, onwennig. ze komen natuurlijk uit een strakke baarmoeder en nu ineens in dat grote bed. Een wiegje geeft dan een wat meer geborgener gevoel. on topic: Dano ging met 2 maanden in zijn ledikantje Dano zat met 5 maanden in zijn kinderstoel, dat is er trouwens een die bijna helemaal als een wipper kan. 5 standen Dano zit pas sinds kort in een fietsstoeltje omdat ik gewoonweg eerder nog geen fiets had