Wij waren net bij familie eten, ze hadden kipfiletschnitzel van Jumbo Toen we aan het eten waren zag ik ineens dat de schnitzel roze was.. binnenkant meer wit, buitenkant roze. Ik schrok heel erg, zei het direct, maar mn schoonzus zei dat de schnitzels maar 6 min. in de koekenpan hoeven en ze er ruim 10 min. hadden ingelegen. Schnitzels smaakten overigens heerlijk, waren echt warm van binnen, en vlees oogde gaar, je kon het als het ware zo uit elkaar krijgen Ben nu wel bang, kinderen hebben ook een hele schnitzel gehad. Kan het zijn dat dit vlees was roze blijft?
De kippenpoten van de jumbo blijven ook vaak roze ipv wit, in het begin was ik ook wat huiverig maar ik weet wel zeker dat ze dan gaar zijn. Dus wij eten ze dan gewoon en zijn nog nooit ziek geworden.
Ik zou eerder denken dat de buitenkant van het vlees roze was door de kruiden ofzo. Normaal als vlees of kip niet goed gaar is zie je dit aan de binnenkant en niet de buitenkant. Mocht het wel niet goed zijn kan je er nu toch niks meer aan veranderen, ik zou dus proberen om je er niet druk om te maken want daar schiet je nu niks mee op.
Veel kipschnitzels uit de supermarkt zijn ook voorgegaard, deze niet ook? Maar beetje roze van buiten en verder duidelijk gaar, lijkt me prima; dan is dat roze waarschijnlijk iets anders.
Ik heb dat met die kip drumsticks in braadzak van de Knorr is dat geloof ik. Die blijven ook rauw in die zak in de oven. Eet ze ook niet meer. Vind het dood eng.
Komt zeer waarschijnlijk van de buitenlaag waarin iets van paprika ofzo verwerkt zit. Als het niet gaar is zie je dat in de kern, als deze wit was kun je er echt wel vanuit gaan dat het gaar was.
komt volgens mij van kruiden dat een deel een rozige kleur krijgt.. want bij niet gaar zou idd de kern roze moeten zijn en niet de buitenkant.