goedemorgen meiden, hierbij even de uitleg tussen de behandelingen: iui: Dit is een behandeling waarbij bewerkt zaad van de eigen partner in de baarmoederholte wordt gebracht. Deze behandeling wordt ook wel KIE genoemd, wat staat voor Kunstmatige Inseminatie van de Eigen partner. ivf De eigenlijke behandeling: met behulp van medicijnen (hormooninjecties) wordt geprobeerd om een aantal eicellen tegelijk te laten rijpen. Dit wordt d.m.v. een aantal onderzoeken (echoscopie en bloedonderzoek) gecontroleerd. Kort voor de eisprong (ovulatie) worden de eicellen d.m.v. een punctie uit de eierstok verwijderd. In het laboratorium worden de eicellen van de vrouw samengebracht met de zaadcellen van haar partner. Wanneer de bevruchting lukt, en er embryo's ontstaan, worden deze meestal 2 of 3 dagen en soms 5 dagen na de punctie in de baarmoederholte gebracht. isci: Bij deze techniek wordt een zaadcel dwars door de harde schil die de eicel omhult ingespoten, rechtstreeks in de eicel zelf. Dit is een vorm van kunstmatige bevruchting, die soelaas kan bieden voor mensen bij wie een natuurlijke bevruchting uitgesloten is. Het moge duidelijk zijn dat voor een ICSI behandeling ook een volledige IVF behandeling noodzakelijk is. ICSI kan niet worden uitgevoerd zonder IVF, IVF wel zonder ICSI.
@ Sasje; Zo is het denk ik wel duildeijker voor iedereen. Ik wist het wel al, vrienden van ons hebben ook het hele ziekenhuistraject meegemaakt en uiteindelijk met ivf gelukt. @ Dolfijn; Heb je dan vrijdag ook al wat gekregen om weeen op te wekken of begon dat toch vanzelf? Wel heel fijn dat het niet zo lang heeft geduurd meis en dat je snel je mooie mannetje op je buik had liggen. Is de eerste nacht thuis goed gegaan? Ohja en die hechtingen goed spoelen met (koud) water, scheelt een hele hoop pijn en het geneest sneller. (ik had er 9 uitwendig en dan nog inwendig) Hier net mijn meisje in bad gedaan dus die is nu lekker aan het slapen. Gister na het C.B. is ze de hele tijd wakker geweest, om 20.30 voeding gehad en ze is om 21.45uur in slaap gevallen en kwam toen pas om 02.20u!!!!! Zat er gewoon ineens bijna 6u tussen . Hoop dat ze vandaag wat beter in haar ritme zit, want gister heb ik gewoon helemaal niks kunnen doen.
hoi lieverd.. heb snel bijgelezen dolfijn, biancje fijn dat het goed gaat met jullie ventjes ikke; moet je nog aan tabletten voor bloeddruk? smyltje; ja nu kan het zwemmen elke keer de laatste keer zijn he Ik ging met 40wk nog zwemmen, stond op knappen maar oh wat voelde dat water dan lekker aan... maar dat aankleden na die tijd. hihi geniet er van nu het nog kan... nu zwangerschapszwemmen, over een tijdje misschien wel babyzwemmen pooh; ideaal dan he hoezen sasje; hopelijk zijn jullie met iui snel zwanger...! duim voor je, maar dat weet je! all; sorry vergeten, moet zo overblijven, daarna naar de bieb en dan afscheidreceptie van me huisarts... dan zo weer tijd om eten te koken... oja; sem zijn eerste nacht zonder luier ging perfect
@ Sasje; Ik moet rond 18 mei weer beginnen, maar als het dan nog niet gaat kan ik de ziektewet in. Heb het er al met leidinggevende over gehad. @ Wolfje; De ha belt mij vanmiddag tussen 3 en 4 en dan zal ik wel horen of ik ze nog moet blijven slikken. Drukke dag jij! Succes
@ikke. wat een superfoto's! @wolfje. wat goed van Sem!! @sasje. bedankt voor de uitleg! kan me voorstellen dat ivf weer een stap verder is dan iui. we gaan gewoon duimen dat het lukt met iui!! @hier. vanmorgen ff een koppie gedaan op mn werk. toen lekker langs de mac geweest lekker genoten van een patatje, cheeseburger en milkshake. heeerlijk verlof!
@ Smyltje; haha zo vroeg al aan de friet en cheeseburger? Ben je zwanger ofzo? Geniet maar lekker van je verlof! Hoe is het met je buik? Hier Jenthe straks wakker moeten maken voor het drinken, daarna schone broek aan gedaan en ze sliep meteen weer! Ik dus even flink in huis aan de gang gegaan, alles gestoft en gezogen en gedweild. Was opgevouwen, nieuwe zit er weer in. En nu bedenk ik me dat ik alleen vanmorgen n boterham heb gegeten en verder nog niks dus dat ga ik maar even doen . Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, nu mevrouw zoveel slaapt nu... En vriendlief is weg vanavond.
Ei: 6 mrt: mom23 9 mrt: poohbeer NOD 23 mrt: poohbeer (2e kindje, ronde 10) 01 apr: Twinklestar (29 jaar, 1e kindje, ronde 10) 05 apr: Sasje24 ( 25 jaar, 1e kindje, ronde 10) 13 apr: Mom23 (1e kindje, ronde 8) 22 apr: Wolfje22 (25 jaar, 2e kindje, ronde 12) mmm twinklestar: 29 maart afspraak anesthesioloog Sasje24: 2 keer negatieve samenlevingstest...april start iui Zwanger Smyltje; 12-04-2011 30/03 controle VK nu elke week! Stampertje23; 30-05-2011 6/04controle VK Mama Esmeralda; 14-07-2011 11/4 26 weken pretecho (3/4D) 14/4 controle VK (te lage bd) Bevallen: Ikke85; 25/2 een dochter: Jenthe 3005 gr en 48 cm, 38+2 Biancje; 14/3 een zoon: Quint 3435 gr en 50 cm, 40+4 Dolfijn; 26/3 een zoon:Beau Angelos 2565 gr en 47 cm, 38+5
@ dolfijn wat een mooi mannetje zeg het ging allemaal wel vrij vlot als ik het zo lees geniet maar lekker van jullie kleine man @ ikke wat een mooie meid zeg ze doet het harstikke goed meid geniet nog maar lekker van je vrije dagen dat werk is nog heel ver weg @ sasje blij om te horen dat je vrien het toch wel wil proberen dat moet een hele opluchting voor je zijn ik ga heel hard voor je duimen dat het met iui snel raak mag zijn @ stampertje is je hoofdpijn al wat gezakt @ mom hoe gaat het met je vader is gaat het al beter meid @ hier net terug uit het zh heb een gesprek gehad de operatie gaat gebeuren onder al gehele narcose zij kon me niet vertellen hoe lang het kan duren voor ik terrecht kan maar kan vrijdag even bellen naar het opname bureau of ze al wat kunnen vertellen ik hoop dat ik snel terrecht kan dan komt er weer wat duidelijkheid hoe het nu verder moet
Ei: 6 mrt: mom23 9 mrt: poohbeer NOD 23 mrt: poohbeer (2e kindje, ronde 10) 01 apr: Twinklestar (29 jaar, 1e kindje, ronde 10) 05 apr: Sasje24 ( 25 jaar, 1e kindje, ronde 10) 13 apr: Mom23 (1e kindje, ronde 8) 22 apr: Wolfje22 (25 jaar, 2e kindje, ronde 12) mmm twinklestar: wachten op een oproep laparoscopische operatie Sasje24: 2 keer negatieve samenlevingstest...april start iui Zwanger Smyltje; 12-04-2011 30/03 controle VK nu elke week! Stampertje23; 30-05-2011 6/04controle VK Mama Esmeralda; 14-07-2011 11/4 26 weken pretecho (3/4D) 14/4 controle VK (te lage bd) Bevallen: Ikke85; 25/2 een dochter: Jenthe 3005 gr en 48 cm, 38+2 Biancje; 14/3 een zoon: Quint 3435 gr en 50 cm, 40+4 Dolfijn; 26/3 een zoon:Beau Angelos 2565 gr en 47 cm, 38+5
@ Twinkle; Ben benieuwd waneer je terecht kan meis, hoop heel snel! Waarom kon je vandaag niet bellen? Is alles goed duidelijk wat ze gaan doen enzo? Knuff
@ ikke gelukkig is alles goed uitgelegd dus weet wat me te wachten staat de info die zij nu heeft gaat naar het opname bureau dus daar zit dan een paar dagen tussen vandaar ik vandaag nog niet kan bellen
ik ga even wat boodschapjes doen lekker op de fiets het is heerlijk weer lekker nog even van het zonnetje genieten
oh mooi dat alles duidelijk is . Geniet lekker van het zonnetje, volgens mij krijgen we nu weer een paar dagen met meer kans op regen . Hier aan het wachten tot de huisarts belt. Hoop zo dat ik mag stoppen met de medicijnen en er dan geen last van krijg