Roze koeken over datum, eten of weggooien.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Niveah, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.327
    2.621
    113

Idem

owly vindt dit leuk.
  2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.743
    7.507
    113
    Vrouw
    Gewoon opeten. Zwanger of niet. Tht= tsnminste houdbaar tot. Houd in dat de fabrikant tot die datum de smaak enz garandeerd. Over de datum betekend absoluut niet dat je het niet mee kan eten. Het wordt hoogstens wat droger, minder of ander of minder smaakje.
    Je wordt er echt echt niet ziek van. Gewoon je neus, je smaak en je ogen goed gebruiken. Als er : houdbaar tot op staat dan zou ik me even achter mn oren krabben. Maar ik vind dat er tegenwoordig erg overdreven gereageerd wordt. Getruttebol:oops:
    Veel eten voor niks weg gegooid. Met vlees over datum moet je oppassen.daar kan je goed ziek van worden. Van de rest wordt je niet of nauwelijks ziek en je proeft echt wel of zuivel of zo niet meer goed is.

Irisje24, Roanna, Ahava en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk hoor maar toch ik weet niet. Ik baalde wel super erg. Maar ze zitten in de prullenbak dus ja

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.411
    23.594
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens!

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.953
    5.217
    113
    Ik had het nog opgegeten. Zwanger of niet.

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oh dat had ik gewoon opgegeten hoor. Het zal hooguit wat slof zijn ofzo maar je wordt er heus niet ziek van.

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Het eerste wat ik dacht: oooh wat zonde dat ze over de datum zijn gegaan haha! Zoooo lekker (nu heb ik er ook zin in, ik was ze 'vergeten' )

Maar ik zit in team -niet eten als je zwanger bent !-
    Waarschijnlijk kan het geen kwaad... Maar kom op zeg, je hebt een kwetsbare kleine in je buik. Ik zou het niet aan hebben gedurfd

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

opeten, ik weet van een grote koekfabrikant dat koeken die over datum zijn terug gaan en een nieuwe verpakking krijgen met een nieuwe datum...Zou niet mogen, maar het gebeurd dus wel.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.386
    11.285
    113
    Mee eens!
    Behalve dat ik roze koeken ontzettend smerig vind

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat vind ik best raar omdat dat roze wat putjes had en andere eruit zag dan toen ik ze kocht.
    Ze blijven niet eeuwig goed.
    Ik weet wel dat je als je zwanger bent en ook wel eens buiten de deur eet, ook niet altijd weet wat er met je eten gebeurd is.
    Maar het voelde voor mij niet helemaal goed om het toch op te eten nu ik zwanger ben.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.670
    10.520
    113
    Heel eerlijk toen ik zwanger was riskeerde ik ook niks en zou het in de ton zijn gegaan.

12. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Precies dit, ook als zwangere. Maar ik geloof dat ze al weggegooid zijn, zondeeeee haha:roflmao:

owly vindt dit leuk.
  13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nee, absoluut niet eten!! Na de houdbaarheidsdatum komen de schildluizen (waarvan het roze laagje gemaakt is) weer tot leven!! ;)

Even zonder gekheid. Ik zou ze ook hebben weg gegooid, helemaal omdat je zwanger bent.

roundandaround vindt dit leuk.
  14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.825
    2.499
    113
    Ik zou ze gewoon opgegeten hebben, zwanger of niet. Wat eerder al gezegd is, hooguit kan de smaak achteruit gegaan zijn. Maar ik verwacht dat dat krap 1,5 maand na de tht datum nog niet eens het geval zal zijn. En dan nog: dat proef je na 1 hap en dan kun je nog altijd besluiten om ze weg te gooien, gewoon omdat ze niet lekker meer zijn. Ik heb geen idee wat men allemaal denkt dat een ongeboren baby daar van krijgen?

chrystel73, roundandaround en liefdotje vinden dit leuk.
  15. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    883
    397
    63
    Lekker opeten! Er wordt veel te veel eten weggegooid 'voor de zekerheid'. Wat hierboven ook al gezegd wordt: je proeft het echt als eten niet goed meer is, en anders ruik je het wel. Zeker bij een koek met veel suiker kan het geen kwaad...
    Verder geloof ik dat je lichaam je baby beschermt, dus als je iets eet wat niet goed meer is, komt het er meestal vanzelf vanboven weer uit en komt er niets bij je baby terecht.

Wij eten regelmatig dingen die over datum zijn en hebben er nog nooit last van gehad (supermarkt in de familie)

BakingSoda vindt dit leuk.
  16. Yoga fanaatje 1987

Yoga fanaatje 1987 Actief lid

3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Zou t sowieso niet eten. Al die e nummers kunnen nooit goed zijn. Maar kwa over datum maakt het niet heel veel uit met koeken.

17. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik zou ze ook eten hoor, zit zoveel suiker in dat het echt niet zomaar kapot is.... je neus werkt beter in de zwangerschap en ruikt het goed? Geen probleem. Vlgs mij doen we tegenwoordig veel te krampachtig over dingen, maar dat is mijn mening en een compleet andere discussie

Deel Deze Pagina