Gewoon opeten. Zwanger of niet. Tht= tsnminste houdbaar tot. Houd in dat de fabrikant tot die datum de smaak enz garandeerd. Over de datum betekend absoluut niet dat je het niet mee kan eten. Het wordt hoogstens wat droger, minder of ander of minder smaakje. Je wordt er echt echt niet ziek van. Gewoon je neus, je smaak en je ogen goed gebruiken. Als er : houdbaar tot op staat dan zou ik me even achter mn oren krabben. Maar ik vind dat er tegenwoordig erg overdreven gereageerd wordt. Getruttebol Veel eten voor niks weg gegooid. Met vlees over datum moet je oppassen.daar kan je goed ziek van worden. Van de rest wordt je niet of nauwelijks ziek en je proeft echt wel of zuivel of zo niet meer goed is.
Je hebt gelijk hoor maar toch ik weet niet. Ik baalde wel super erg. Maar ze zitten in de prullenbak dus ja
Oh dat had ik gewoon opgegeten hoor. Het zal hooguit wat slof zijn ofzo maar je wordt er heus niet ziek van.
Het eerste wat ik dacht: oooh wat zonde dat ze over de datum zijn gegaan haha! Zoooo lekker (nu heb ik er ook zin in, ik was ze 'vergeten' ) Maar ik zit in team -niet eten als je zwanger bent !- Waarschijnlijk kan het geen kwaad... Maar kom op zeg, je hebt een kwetsbare kleine in je buik. Ik zou het niet aan hebben gedurfd
opeten, ik weet van een grote koekfabrikant dat koeken die over datum zijn terug gaan en een nieuwe verpakking krijgen met een nieuwe datum...Zou niet mogen, maar het gebeurd dus wel.
Dat vind ik best raar omdat dat roze wat putjes had en andere eruit zag dan toen ik ze kocht. Ze blijven niet eeuwig goed. Ik weet wel dat je als je zwanger bent en ook wel eens buiten de deur eet, ook niet altijd weet wat er met je eten gebeurd is. Maar het voelde voor mij niet helemaal goed om het toch op te eten nu ik zwanger ben.
Nee, absoluut niet eten!! Na de houdbaarheidsdatum komen de schildluizen (waarvan het roze laagje gemaakt is) weer tot leven!! Even zonder gekheid. Ik zou ze ook hebben weg gegooid, helemaal omdat je zwanger bent.
Ik zou ze gewoon opgegeten hebben, zwanger of niet. Wat eerder al gezegd is, hooguit kan de smaak achteruit gegaan zijn. Maar ik verwacht dat dat krap 1,5 maand na de tht datum nog niet eens het geval zal zijn. En dan nog: dat proef je na 1 hap en dan kun je nog altijd besluiten om ze weg te gooien, gewoon omdat ze niet lekker meer zijn. Ik heb geen idee wat men allemaal denkt dat een ongeboren baby daar van krijgen?
Lekker opeten! Er wordt veel te veel eten weggegooid 'voor de zekerheid'. Wat hierboven ook al gezegd wordt: je proeft het echt als eten niet goed meer is, en anders ruik je het wel. Zeker bij een koek met veel suiker kan het geen kwaad... Verder geloof ik dat je lichaam je baby beschermt, dus als je iets eet wat niet goed meer is, komt het er meestal vanzelf vanboven weer uit en komt er niets bij je baby terecht. Wij eten regelmatig dingen die over datum zijn en hebben er nog nooit last van gehad (supermarkt in de familie)
Zou t sowieso niet eten. Al die e nummers kunnen nooit goed zijn. Maar kwa over datum maakt het niet heel veel uit met koeken.
Ik zou ze ook eten hoor, zit zoveel suiker in dat het echt niet zomaar kapot is.... je neus werkt beter in de zwangerschap en ruikt het goed? Geen probleem. Vlgs mij doen we tegenwoordig veel te krampachtig over dingen, maar dat is mijn mening en een compleet andere discussie