Roze motor en mini-club

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by KwiePark, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

@ Jutte nog steeds geen beeb ow meid wat kan ik me voorstellen dat jij baalt zeg
    die foto van Mirthe owwwww wat lief zeg

@ syl ik ga het woensdag gewoon even vragen
    hoe is het met jou?
    vandaag alweer 26 weken

2. loel

loel Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    2,097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Knip: Het kan inderdaad ook afscheiding zijn, had ik ook flink last van. Bellen kan geen kwaad toch. O ja, ik heb ook een nieuwe afspraak voor de lijst 27 augustus, 10 uur, plaatsing Mirena:D

@ Daan: Mooie familiefoto`s hoor!!! Zit me net te bedenken dat we heeeeeeel weinig foto`s samen hebben. Alleen Roan staat er miljoen keer op:p

@ Kwie: plaatje voor jou...heeeeeeeel veeeeeeeeeeel bloed van onder gnignigni *duivelsmiley*
    (((((((((((knuffel))))))))))) achter de feiten aanrennen is zwaar klote

@ Jutte: hahahaha, zo`n foto heb ik ook in het ziekenhuis gemaakt. Lieve kleine aapjes.
    Om gek van te worden...zo bang dat ukkie te vroeg komt en dan dit.
    Ik had de angst dat m`n vliezen zouden breken en nu moesten ze gebroken worden.
    Ik denk dat we te hard gewenst hebben :p

3. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Hier gaat alles z'n gangetje... heb alleen last dat ik snel buiten adem ben, als ik al een trap op loop sta ik te hijgen!
    Verder druk met de voorbereidingen van ons tuinfeest ter ere van ons huwelijk: komende zaterdag komen er zo'n 70 mensen.... collega's/familie/kenissen die niet op ons huwelijk in Brummen waren.

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Oh jutte wat een lief klein aapje..zo ienemienie...hoe oud was ze daar?

5. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Jutte, ze lijkt meer op mijn moeder, maar goed, daar lijk ik ook op, dus ja. Ze lijkt op mij:D. Kwa kinnetje en neusje. Noor heeft de ogen en wenkbrauwen van mijn moeder en de handjes/voetjes en oortjes van Rolf. (en kleur ogen denk ik, want die zijn nog steeds blauw)

Ik zei steeds tegen Rolf dat baby's eerst altijd op de papa lijken, en dat is doorgaans ook zo, omdat de mama's zeker weten de mama's zijn, maar van de papa's is dat toch maar afwachten. Hij is een beetje teleurgesteld nu hihi.

Oh wat een lief aapje daar zeg. Lekker aan het kangaroe-en of buidelen (hoe noem je dat) met papa. Schattig zeg.

@Loel, hier ook veel foto's van Noor hoor, dus heb mijn moeder gister maar gevraagd of ze foto's van ons drieën wilde maken.
    Oh mirena plaatsen. Zit ik ook aan te denken. Laat me tzt ff weten hoe het ging ;)

Zo, deze mama is lekker gedouched, wasmachine staat aan en vaatwasser ook. En nu weer even rust!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Zo meid, jij hebt nogal wat voor de boeg zeg. 70 mensen! Hoop dat het weer je goed gezind is. Maar ach, als het maar gezellig is he.
    Heb je fijne huwelijksreis gehad trouwens? Heb je vast al wel ergens geschreven denk ik hihi.

7. hielko2006

NOD:
    * Miranda , 28 jaar , 15 oktober , 13e ronde voor 2e kindje

Zwanger:
    * Jutte, 31 jaar, ronde 4: 2e kindje, D-date 21 aug. geslacht ♪
    * Pupke, 29 jaar, ronde 4: 1e kindje D-date 3 sept. geslacht ♪
    * Desert, 34 jaar,ronde 3: 1e kindje D-date 13 sept.geslacht ♂
    * Katjak79, 29 jaar, ronde 15: 1e kindje D-date 13 sept.geslacht ♀
    * xxsuuzxx, 28 jaar, ronde 8: 2e kindje D-date 15 sept. geslacht ♪
    * Joyce, 24 jaar, ronde 4: 2e kindje D-date 15 sept.geslacht♀
    * Moor, 28 jaar, ronde 7: 1e kindje D-date 3 nov.geslacht ♀
    * Knippy, 25 jaar , ronde 8: 1e kindje D-date 25 nov. geslacht ♀
    * SylviaM, 33 jaar,ronde 12: 1e kindje D-date 30 nov. geslacht ♪
    * Lumea, 32 jaar, ronde 3 na mk: 2e kindje D-date 3 jan. geslacht ♪
    * Beebie, 26 jaar, ronde 20 : 1e kindje D-date 18 jan. geslacht ♪
    * Lieselke, 25 jaar, ronde 10 : 1e kindje D-date 23 jan. geslacht ♂
    * rootje , 30 jaar , ronde 13 : 2de kindje D-date 6 febr.
    * Marieke, 22 jaar, ronde 2: 2e kindje D-date 18 maart

Bevallen:

* Sweepy-30 Mei 2009 -Simon & Lucas -29.6 weken -Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - ? cm
    * Loel - 14 Juni 2009 - Roan - 35.3 weken - 2395 gram - 45 cm
    * Daffie - 15 Juli 2009 - Melvin Renaldo - 39.6 weken - 4660 gram - 52 cm
    * Meilan - 16 Juli 2009 - Ziva - 38.5 weken - 3680 gram - 50 cm
    * Daan - 9 Augustus 2009 - Noor Helene - 41.1 weken - 2910 gram - 49 cm
    * Inkerbell - 11 augustus 2009 - Sigrid - 39.4 weken - 3620 gram - 49 cm

Vlindertjes:
    * SylviaM, ronde 8 bij 9.5 weken en ronde 11 bij 5 weken en 1 dag een {)Ï(}
    * Loel, 6 juni 2008 een {)Ï(}dochtertje Lotte gekregen bij bijna 29 weken
    * Moor, ronde 2 bij 7 weken {)Ï(}
    * Lilalien, kreeg in ronde 1, ronde 2 en ronde 3 telkens {)Ï(}
    * Joyce84 kreeg een {)Ï(} voordat ze zoontje kreeg en in ronde 1: 2e kindje
    * Lumea, in ronde 1 bij 11 weken een {)Ï(}
    * Rootje , in ronde 12 bij 4.6 weken een {)Ï(}
    * Marieke, ronde 9 na 22 weken een dochter-engeltje, Sterrë*

Artsbezoekjes:
    * Sas 24 augustus controle gyne om 14.30 uur
    * Pupke 25 augustus controle verloskundige om 9.40 uur
    * Knippy 26 augustus controle verloskundige om 9.30 uur
    * katja 27 augustus controle verloskundige om 11.15 uur
    * Sas 27 augustus internist om 10.15
    * Loel 27 augustus plaatsing mirena om 10.00 uur
    * Jutte 28 augustus controle verloskundige
    * Rootje 31 augustus controle verloskundige
    * Knippy 1 september 3D echo 21.30 uur
    * Katja 2 september controle verloskundige om 11.45
    * Moor 4 september controle verloskundige om 10.20 uur
    * Moor 7 september controle echo placenta ligging om 16.20 uur
    * Moor 7 september partneravond zwangerschapsgym
    * Muis 8 september muisman naar VU voor proef bewerking semen 12.15
    * Sylvia 9 september controle verloskundige om 9.50 uur
    * Beebie 10 september 20 weken echo
    * Lies 10 september controle gyne om 16.45 uur
    * Lies 23 september uitgebreide echo in UZ Leuven om 11.00 uur

Bijzonderheden:
    * Miranda: heeft PCO gaat de MMM in,aan de clomid
    * Helma : laat het op zijn beloop wel gestopt met de pil
    * Muis: ICSI
    * Lilalien : goedgekeurd en nog aan de pil tot en met 2011
    * Marieke: cerclage op .. ? (datum komt nog)

8. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Daan: geef jij eigenlijk borstvoeding?
    Ik zit zelf een beetje erover te twijfelen, ik heb altijd gezegd dat ik dat niet wilde. Nu dat mijn borsten overduidelijk maken dat ze er toch echt voor gemaakt zijn wil ik er toch iets meer over weten...
    - Kun je stoppen wanneer je wil of moet je weken afbouwen?
    - Hoe lang duurt een voeding en om de hoeveel uur doe je dit?
    - Ik zou ALS ik al bv zou geven dit graag prive willen doen, dus dat is een hoop geregel met visites etc
    - Kun je fles en bv afwisselen (als je bv een etentje hebt) of knallen je borsten dan uit elkaar?

9. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Daan: onze vakantie was echt heeeeeeeeerlijk!! Ik vind het echt genieten als we zo samen op pad zijn en allemaal leuke dingen doen en geen verplichtingen thuis hebben.

10. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Je kunt Fles en BV afwisselen...het is alleen niet aan te raden. Omdat zogauw je een fles geeft, je lichaam denkt mijn kindje heeft die voeding niet meer nodig.. (het is dan wel als je flesvoeding geeft en niet zou kolven die voeding) Dus maken je borsten ook geen voeding meer genoeg aan voor als je die voeding weer wel gaat geven... Een enkele keer kan niet zoveel kwaad, maar moet je wel weer extra gaan voeden de keren erop om de productie op peil te houden... Enneuh over de knallende borsten....kan ik maar een antwoord op geven.. JA!.

Was al toen Alyssa voor het eerst de nachtvoeding weg liet.....toen werd ik wakker in een plas...ondanks de zoogcompressen...

Groetjes,
    Miranda

11. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
  12. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Thanks Miran voor je antwoorden!!
    Heerlijk toch dat we meiden met ervaring hebben!

13. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Sas: wij hadden:
    * Jean Baptiste de Lully - Chaconne in G Major (tijdens de binnenkomst van onze gasten en onszelf)
    * Al Green - Let's stay together (gezongen door mijn zusje)
    * Pachelbel - Canon (tijdens het tekenen en het verlaten van de zaal)

14. hielko2006

@ loel staat erop
    wanneer is je afspraak met Roan op het CB kan ik die er ook op zetten

@ syl 70 mensen nog opbezoek veel zeg
    dat buiten adem merk ik hier ook wel dat dat wat sneller is

@ daan ach gossie arme rolf ik moet zelf bekennen zie het nooit zo goed op wie ze lijken

@ Miranda handig joh jou antwoorden

15. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    haha, Sas, wij hadden ook een nummer die later door Il Divo gezongen is (wij hebben de originele versie gebruikt, klassiek met cello, dus geen zang)....

Mooi hoor!

@ Miran, Mirthe is daar 6 dagen jong, ergens rond de 1800-1850 gram licht, 42 cm klein en oersterk! hahaha...

@ Loel, ja, ik wens nog eens wat inderdaad....hahaha...

Ik ga even in bad liggen, kijken wat de krampjes dan gaan doen...
    tot later!

16. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meid,

Ik ben nog niet zo'n expert in de bv, als het van haar mag, stuur ik je ook graag even door naar Lumea.
    Maar ik zal je antwoorden wat ik tot nu toe weet en hoe ik het doe.

ja ik geef borstvoeding, maar dan naast de fles, omdat Noor niet genoeg heeft aan mijn melk.

- Kun je stoppen wanneer je wil of moet je weken afbouwen?
    Je kan niet zomaar afbouwen, maar het duurt ook geen weken volgens mij. Ivm kans op borstontsteking en de stuwing die je kan krijgen/krijgt kan je een afbouwschema gebruiken. Zo vervang je elke keer een borstmoment door een fles. Dit kan al in 5 dagen, is maar net wat je wil. Als je er op googled kom je veel van die schema's tegen.

- Hoe lang duurt een voeding en om de hoeveel uur doe je dit?
    Ik geef Noor de borst voor (bijna)elke fles. En dat is nu nog om de 3 uur. 's Nachts laat ik haar zelf komen na de laatste fles van 11 uur. (in overleg met vk/lactatiekundige) Bij mij duurt de voeding niet gek lang omda tik niet veel melk heb en ze moeite heeft om aan de borst te drinken. (aan happen en omdat mama nog wat left over zenuwen heeft van de eerste week, dat voelt ze ws nog) Ik probeer een kwartier per borst en dan nog de fles er achteraan.

Soms heeft ze sneller honger of is ze huilerig, dan leg ik haar ook aan.

Verder kolf ik nog als ik Noor niet vaak heb aangelegd. Soms is het echt een drama en het moet wel leuk blijven zeg maar.
    Maar eigenlijk geef ik haar de borst voor het intieme en de belangrijke eerste moedermelk.

- Ik zou ALS ik al bv zou geven dit graag prive willen doen, dus dat is een hoop geregel met visites etc
    Heel belangrijk: Je neemt alle rust voor je bv. Je visite heeft daar maar rekening mee te houden. Dus niks geen geregel. Gewoon zeggen dat je wil voeden.
    Goed, is niet zo makkelijk gezegd als gedaan, ik moest daar ook even overheen, maar het is niet goed voor je melkproductie als je zenuwachtig zit te zijn, of omdat je wil gaan voeden of omdat je snel weer terug naar je visite wil.
    En dat je dit prive wil doen, is toch geen probleem? Waar jij je het beste bij voelt.
    Probeer dus ook ruim te plannen om je voedingsmomenten heen.

- Kun je fles en bv afwisselen (als je bv een etentje hebt) of knallen je borsten dan uit elkaar?
    Dat zou ik eigenlijk niet weten. Ik heb daar niet zo'n last van, omdat ik neit zoveel melk heb. Ook stuwing geen last (nog) van gehad.
    Kolven lijkt me dan de oplossing. Maar daar heeft Lumea vast wel een antwoord op.

Ik vind het heel goed van je dat je je gaat orienteren op de bv. Je weet maar nooit.
    Ik heb als doel gesteld, dat mocht het me lukken om iets te produceren, het iig de eerste 5 dagen te doen. Nu doe ik het al 2 weken.
    Ook wel eens een dag niet hoor, maar dan kolf ik en geef ik de melk in een flesje.

Overigens zijn wij op een flesje overgestapt in overleg met mijn vk. Dat zou ik niet zomaar doen. Maar als je kindje wat ouder is (je wilt toch ook weer gaan werken etc) zal die toch ook een flesje krijgen. Of dat nu met mm of kv is. Dus even goed overleggen idd.

Hoop dat ik je een beetje voort heb kunnen helpen.

Oh leuk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad zeg. Lekker ontspannen dus. Heerlijk!

17. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
  18. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Mooie nummers Syl!

Jutte, ik ken die inderdaad van Il Divo, geweldig!! Het liefst zou ik een van die 4 hebben die live kwam zingen..en dan in mijn slaapkamer ofzo :D :D

19. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Nou meiden..ik ga naar een vriendinnetje en daarna naar zhuis..en ik laat me niet wegsturen dit keer, heb echt een rare ontlasting!!! Horen jullie later wel :D :D

Ciaaaaoo bella's!

20. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    haha, ja, daarom wilde Rinke ook de instrumentale versie, die was bang dat ik tijdens het binnenlopen in de kapel alleen aan die vier mannen dacht, hahahah

Nee, grapje, ik vond deze versie via via....wilden toch iets zonder zang...

Share This Page