Oh ja Ink, thanx voor de tip van die maandverbandjes uit de vriezer. Lekker zeg. Had er eerst geen water op gedaan, dus dat hielp niet haha
@ ink het blijft toch lastig meis @ katja nogmaals succes @ daan begrijpelijk je keuze ik sta ook niet zo achter een speen maar misschien dat ik het straks toch wel geef hoor en die maanderbandjes hahaha moet er nog steeds om lachen maar ja het helpt wel he
Over de keuze van een speen... (ja ik zit te solliciteren en dan moet ik hier ff spieken hihi...kan het niet laten) Wij hebben ervoor gekozen om een speen te geven....ondanks borstvoeding. Maar Alyssa wilde die niet...ze spuugde hem een meter ver weg als ik die erin deed. Dus helaas kan ik geen tips geven over het wel of niet doen. Maar wat ik wel weet, en misschien is het napraterij...gezien bij mijn nicht. Die heeft 2 kindjes met speen opgevoed (tot 4 jaar oud) en 1 kindje helemaal zonder. En ze zei me dat de eerste 2 heel veel huilden, en direct stil waren met speen..maar zogauw dat ding eruit viel!! En de derde huilde in het begin wat meer, maar zogauw die zijn handje ondekte was het over...die heeft veel minder gehuild en met half jaar zoog hij ook niet meer op zijn handjes.....dus geen speen en geen duim... En die doet het net zo goed als de andere 2.... Het is een keuze, als ik ergens heenga krijg ik vaak de vraag. (als alyssa moe is en aan het jengelen ofzo) heb je geen speen...stop die speen erin...waarom geef je haar haar speen niet....euhm...omdat ze die niet heeft en waarom moet ze meteen gesust worden...ze mag best wel eventjes jengelen...vaak gaat ze dan hangen en frutselen aan haar haartjes...en op bedje valt ze na een tijdje in slaap (behalve vannacht en gisteren nacht....) Het is je eigen keuze, maar over het algemeen vind ik dat er idd nogal lichtelijk over word gedaan..kind huilt hup speen erin!! p.s ook ik heb soms met mijn handen in het haar die pseen erin proberen te krijgen hoor..dus het was zeker niet makkelijk..... Groetjes, Miranda
@ speen: ik gebruikte bij Melvin wel regelmatig de speen, maar sinds hij zichzelf in slaap kan huilen en hij nu genoeg voeding krijgt heb ik hem nauwelijks nog nodig. Ben blij toe eerlijk gezegd. Mijn meiden hebben beide geen speen gehad, omdat ze die niet wilde. Ik vind het altijd wel een moeilijke keuze van wel of niet. Ik ga nu maar even wat doen. Melvin moet in bad en moet zo zijn fles hebben. Kan ik straks even boodschappen doen nu het lekker droog is.
Hier wel een speen gegeven, Loïs vond er zoveel troost in. Terwijl ik ook altijd zei ik ga dat niet doen. Maar op een gegeven moment waren we het gewoon zat, om met een moe en huilend meisje te zitten en met de speen sliep ze en was ze tevreden, keuze gemaakt! Nu alleen een speen in bed en dat is prima. Op het kdv ging het prima! Loïs ging gelijk mee buiten spelen en was helemaal onder de indruk. Kortom ook hier keus gemaakt. Bij het weggaan zei ze: dag sjool...dag school hahaha...Neemt niet weg dat wanneer ze doorheeft dat mama er niet bij blijft het anders gaat natuurlijk, maar de eerste indruk is goed!
Hey meiden sorry had een half verhaal ingestuurd, mevrouw van het consultatiebureau kwam langs. Sigrid is sinds vorige week flink gegroeid!!!! Woog ze toen 3360gr nu 3820 Jeuh!!!!!!!! Goedzo meid Daan ja dat maandverbandje moet wel nat in de vriezer haha...Fijn dat het helpt. heb Sigrid haar behoefte besproken. Ik mag nu 150ml aanbieden in de fles en zien wat ze opdrinkt!!! Ze raadde af niet eerst 120ml te geven en daarna nog wat ivm de krampjes..... Naja zie wel als het niet helpt doe ik wat mij ingeeft... De speen ben ik ook niet voor maar sigrid heeft het toch nodig..... Het ziet er niet uit..... Knip meid heb je alweer met sjoerd gesproken? Hopelijk maken jullie het snel goed. Daffie meid wat lijkt melvin op jouw zeg!!!! Skeet ist...... Uhhhhhhhh.........sorry vergeet de helft alweer... zal zo effe mijn 100 foto's ophalen van sigrid...
@speen: ik weet niet wat ik zou doen... Hier maken ze er geen probleem van als je ze toch wil geven, ook al geef je BV. Ik denk wel dat, wanneer ik merk dat ze rustiger slapen met, ik wel zou geven. Maar idd Daan, er zijn er die de hele dat met een tutje rondlopen en dat is echt neit zo mooi. Ik denk dat het een beetje is zoals Daffie zegt: als ze zichzelf in slaap kunnen huilen, zou ik ook niet proberen om die speen om te dringen. Maar soms kan een tutje genoeg zijn, hoef je niet nog een beetje bij te voeden. Nou, ik vind iig Ink en Daan dat jullie het al super doen! Jullie zijn zeer "kunstige" mama's
@ Sylvia: Tjeeeeeee, wat heftig zeg, ik kan je verder niet helpen, geen ervaring. Bedankt voor die bloemen @ Daffie: leuk kaartje en leuke foto van Melvin @ Knip: ((((((((((knuffel)))))))))))) @ Sas: Joepie naar huis!!! Da`s fijn, heel het gezinnetje bij elkaar. @ Ink: Idd, de ene dag is het zo de andere dag weer anders @ Daan: Als je je verbandjes maar niet verwisselt met ijsjes Whahahaha ( denkt nu in plaatjes) @ Suuz: nou, dat klinkt goed. Speen: Hij pakt hem eigenlijk bijna niet, alleen als hij echt veel last heeft van krampjes, kan hij er troost in vinden. Nou, ben dus bij de dokter geweest. Ze vraagt" hoe gaat het met jou" en ik begin me toch te janken. Niet zo goed dus . Hebben gepraat en nu heeft ze geregeld dat we morgen naar de kinderarts mogen, lief hè. Ik heb toch het idee dat er meer aan de hand is. Nog even afwachten dus. Het plaatsen van de Mirena viel wel mee. Op m`n 18e had ik er ook 1 laten zetten en ik kan je wel vertellen dat daar een heeeeeel GROOT verschil in zit of je wel of geen kinderen hebt gekregen. Ik was toen flauwgevallen en kreeg daarna flinke weeën. Niet zo`n succes dus. Heb er nou geen last van. een paar lichte krampjes, maar dat is niet verwonderlijk met al dat gepor in je pruim
@loel: oef, al bij al die plaatsing toch meegevallen, ben ik blij van! Vraagje: worden jullie altijd doorverwezen naar een kinderarts? hier kies je voor de geboorte een vaste kinderarts, die komt dan ook je kindje direct na de geboorte onderzoeken en als de kleine ziek is, ga je ofwel naar de vrije consultatie, of je maakt een afspraak bij hen... Ik heb mijn KA al gekozen, leuk wel, mijn mama werkt daar als medisch secretaresse/verpleeghulp. Makkelijk zat dus
@ ink jeeeej wat is sigrid gegroeid zegt goed zeg ik heb nog niet met sjoerd gesproken zit nu op het werk he dus valt niet mee word vanavond thuis @ Loel morgen naar de kinderarts ben benieuwd en de mirena plaatsen viel mee fijn zeg
@ Lies: meestal ga je naar het consultatiebureau, maar omdat de situatie nu zo "erg"is, mag ik naar de kinderarts. Ik voel gewoon dat er meer is. Roan heeft ook een moeilijke start gehad, wie weet. Ik ga wel naar de kinderarts die Roan in het ziekenhuis geholpen heeft, dat is dus wel fijn.
Loel, "fijn" dat je door mag naar de kinderarts! Sterkte he meis. Meiden, ik ben bezig met de pedicure site van mama. Willen jullie ook eens kijken? www.pedicurepraktijkvelserbroek.nl Verder veel ik me de zenuwen zeg!!
Loel wauw wat speelt jullie ha hier goed op in zeg! En zo snel ook. Hoop dat jullie wat wijzer worden, goed van je dat je je zegje gedaan hebt, is niet niks. En mirena geplaatst, dat is ook wel een fijne gedachte denk, jammer dat er gepor aan je pruim aan te pas moet komen... Ga ik nu kijken naar de pedicure site...Verveel me ook. Hoef pas om 4 uur naar de vk, Loïs ligt te pitten, vloer is gedweild, was gestreken... Als ik naar de site gekeken heb, ga ik op jacht naar die vreselijke rotvlieg die toch stiekem binnengekomen is en nu vreselijke herrie aan het maken is...I'll kill him!
Alles was weer goed bij de vk. Bedankt voor alle tips e.d over speengebruik. Ik denk idd dat het aan het kindje ligt ook, maar ik ben ervan overtuigd dat ze een grote zuigbehoefte hebben die niet altijd door andere dingen vervangen kunnen worden (huid/ duim etc) Ik vind het ook geen gezicht van die kindjes die de hele dag met een speen rondlopen, dat ben ik dan ook in geen geval van plan. Mocht een speentje nodig zijn dan alleen om in slaap te komen/ in bed en verder niet. Loel: ik hoop dat de kinderarts jullie kan helpen, want zo kan het eigenlijk niet langer he.
hahaha leuk die verveling hier! Heb je de vlieg te pakken gekregen Suuz?? Site ziet er verzorgt uit Moor. Vanavond gaan we uit eten in een restaurant met Michelinster, de Moerbei. Nu heb ik geen idee wat ik aan moet trekken :s Ik heb wel nette kleding, maar denk niet dat ik die nu pas en alle zwangerschapskleding is vrij nonchalant. Straks eens in mijn kast kijken.
Moor heb je de site zelf gemaakt? Ziet er goed uit hoor... Het stukje over sporters komt me bekend voor, de voeten van Suuzman zijn ook niet om door een ringetje te halen. Moet zeggen dat nu in vakantie het beter is, maar nu het weer gaat beginnen het voetbal zullen de problemen wel weer komen... Vlieg is inmiddels al gekilld, heb er niet eens moeite voor hoeven doen, onze kat heeft hem in hoekje gedreven en vast opgegeten, want ik zie niks liggen... Heb de bruiloft trouwens afgebeld. Suuzman had idd mee mogen komen, maar heb er geen zin in, als er wat gebeurt en kijk hoe snel Loïs geboren is, ik neem geen risico dat ik ook in de krant kom...