Hallo Kletsmajoren Heb weer heel wat pagina's moeten bijlezen. Gelukkig was er een update van Jutte...... Marieke ben benieuwd naar jullie steen....bijzonder moment zal dat zijn voor jullie..... Moor lekker gefietst? Ging dat wat met je voet? Suuz en pup nog geen beeb? Spannend meiden katja suc6 vanaaf met mannetje haha..... Ik moest er niet aan denken meer....nu nog niet..... Syl mooi feest gehad inclusief tropische bui....... Vergeetachtig met de boodschappen, ahhhhh hoe vaak heb ik dat niet gehad. Moet zeggen dat dat nu wel over is...... Jutte vergeetachtig....het is je vergeven hoor!! Je hebt nu je hoofd bij Jelka en niet bij de andere kleine meisjes haha..... Lumea je kleine nu pas van de bv af Wow hey dat heb je goed volgehouden zeg...petje af..... Muiss voor jouw worden het ook weer spannende tijden zo te lezen.... uhhhh rest ben ik vergeten...... Hier alles goed met de kleine meid. Ze huilde rond 01.00u (was tijd voor het flesje) Ik naar beneden die klaar maken. Kom ik bij dr sliep ze weer.... kwam ze rond half 4........ Vannochten weer om 7u en daarna niet meer willen slapen, dus heeft ze lekker bij mem op bed gelegen, sabbelend op dr speentje..... Vanmiddag kraambezoek gehad.... merk nu dat ik moe ben.... Gister ongelovelijk aan de diarree geweest...... darmen doen nu nog pijn.....leeg ben ik wel weer Meiden ga effe in de rust...... liefs ink
Hoi meiden, Even snel van mijn kant... Controle was perfect, alles goed, nog niks aangekomen ten opzichte van de eerste controle (ook niet tov voor zwanger zijn trouwens). Kruimel gehoord, die was lekker aan het zwemmen. Dus steeds schopjes en wegzwemmen voor de doppler Over 3 weken dan de 20-weken-echo en voor volgende afspraak moet ik morgen even bellen, planningsysteem lag eruit, dus kon vandaag niet. Dusse knip, morgen krijg je de nieuwe afspraak van me. Zo dan ga ik zo maar eens een moe klein meisje naar bed brengen. Tot later weer meiden!
@ Suuz: ben je tevreden over je Bosch keukeninbouw apparatuur? Ik heb een folder liggen met Bosch, maar er is Pelgrim geoffreerd maar nu hoor ik over Pelgrim wisselende dingen. Pelgrim is de goedkope lijn van Atag. @ Iedereen: nog anderen die erg tevreden zijn / of juist niet over hun keukenapparatuur? En zoja of zonee welk merk heb je dan? En nu moeten we weg. De vloerstalen terug brengen. Lees later even bij maar wilde ff de vraag neerzetten. Laters
@Kat: Jat maar hoor, ik heb er geen copyright opzitten @Jutte: nee, geen cake gebakken... ben mijn bakvormen kwijt, die zitten nog in een onuitgepakte doos denk ik. @Marieke: wat mooi, word er stil van Meiden, ik zit om wat advies verlegen... ik verlies al de hele dag steeds een beetje vocht, maar kan maar niet besluiten wat het is. Omdat ik van tijd tot tijd wat aan de incontinente kant ben, kan het urine zijn. Het heeft geen kleur, geen echte geur en soms zie ik witte klontjes... maar die klontjes verlies ik al een dag of 2 en kan ook van de slijmprop zijn. Het is dus ofwel urine, ofwel heel erg veel dunne afscheiding, ofwel vruchtwater. Ik heb verder geen wee bemerkt, wat onrustige buik maar dat is ook al dagen zo. Mijn buik is ook gewoon nog steeds hard, van mijn schoonzusje begreep ik dat haar buik slapper werd toen ze vruchtwater begon te verliezen. Niet lang daarna begonnen bij haar ook de weeën. Wat moet ik hier nu weer mee?
Goedenavond allemaal, Eindelijk rust in de tent hier en even tijd voor mezelf dus kan ik even reageren. Had in elk geval een minder leuk telefoongesprek vanmorgen. Mijn moeder belde (heb al bijna 3 maanden geen contact meer met haar) om te vertellen dat het dochtertje van mijn broer (anderhalf jaar oud) in het ziekenhuis lag met zwaar bloedarmoede en ze de oorzaak niet weten. Ik vond dat niet echt leuk om te horen te krijgen. Maar die kans greep ze meteen aan om mij maar even de les te lezen en allerlei vragen te stellen en heb die discussie afgekapt en toen was ze zeer boos. Ik merk wel dat ik wat meer voor mezelf durf op te komen. Het is niet makkelijk allemaal, maar laat me toch echt niet meer de les lezen door mijn moeder. @ pizza: zag een aantal keren pizza voorbij komen.. balen dat ik de pizza gemist heb.. had er wel trek in @ Katjak: gefeliciteerd met je mannetje. @ Marieke: ik kan me je blijdschap enorm voorstellen... eindelijk is het moment dan daar. @ Moor: het is niet meteen zo erg dat ik geen eten meer heb... ik ga morgen naar het postkantoor als het me lukt en anders woensdag. Ik laat het je weten als ik het op gestuurd heb en hoe en hoeveel ik ervoor kwijt ben he. @ Rootje: wat fijn dat Marissa het zo goed gedaan heeft bij de kapper. @ Lumea: het zal wel vreemd zijn om Maureen geen borstvoeding meer te geven, maar er komt straks vast wel weer zo'n mooie tijd met de kleine beeb. @ Pup: wat heerlijk dat je zo lang hebt kunnen slapen... je zal het zeker nodig gehad hebben om de schade in te halen. @ Sylvia: las dat je alweer je portemonnee vergeten was... beetje last van zwangerschapsdementie??? @ Katjak: mooi buikje heb je en ook de foto van je kubus is erg leuk. @ Jutte: hoe gaat het bij jou?? Voor wat ik heb gelezen denk ik dat het wel goed gaat. Lastig he die stuwing??? Weet er alles van toen ik borstvoeding gaf aan mijn jongste dochter. @ Sas: kraamtranen horen er nu eenmaal bij. Ik ben zo onderhand een maand of anderhalf verder en heb het zo nu en dan nog. Laat ze maar lekker gaan dat kan alleen maar opluchten. Ik kan me ook voorstellen dat het je even teveel werd voor wat er de dag ervoor gebeurd is. Wat heerlijk dat Ryan zo lekker groeit. @ Loel: het kan toch alleen maar opluchten toch voor Roan. Melvin deed het vanmiddag onder mijn neus en het ruikt wel een stuk sterker met deze voeding. @ Ink: wat heerlijk dat het zo goed gaat met je dochter. Ik heb het met Melvin ook een keer gehad dat ik zo ijverig de fles ging maken omdat ik dacht dat hij honger had en hij dus ook in slaap gevallen was. Kan gebeuren toch. @ Rootje: wat fijn dat het goed gegaan is bij de verloskundige. Op naar de 20-weken echo. @ Marieke: heb de foto gezien van de steen en kreeg wel een beetje kippenvel en kan me je tranen heel goed voorstellen.. het is allemaal niet niks. @ Pup: het kan afscheiding zijn (had zelf de laatste twee weken hele dunne afscheiding namelijk)... maar kan ook vruchtwater zijn en daar is wel een trucje voor om daar achter te komen maar weet ff niet zo gauw welke.
Pupke, kan best dat je vliezen "hoog" gescheurd zijn. Om zeker te weten of het vruchtwater is, kan je de blaastest doen. Als je geplast hebt, blaas helemaal leeg. Hard op je hand blazen. Als je dan vocht verliest, best kans dat het vruchtwater is. En bij twijfel gewoon bellen met de vk. Oh, bovenstaand braaf onthouden uit mijn bevallen hoofdstuk Marieke, wat een mooie steen meis. Heel mooi. Lumea, wij hebben siemens apparatuur en een atag gasfornuis. Pelgrim heb ik ook zeer sterk wisselende verhalen over gehoord. Net als Whirlpool. Wij hebben gekozen om voor duurder te gaan, betere service en betere kwaliteit. Rootje weer goed gekeurd! Goed zo. Jutte, mooie update meis! Hoe zijn de kaartjes geworden? Enne, inderdaad... "Doe je rustig aan?" Nee gloeiende gloeiende... ik ga lekker een potje hardlopen, stukkie fietsen en daarna doe ik nog een strijkje of 5. Ink, hihi, sta je dan met je fles Hier lekker geshopt in de Hema. Had al een paar keer gekeken naar een paar luierpakjes die ik zo schattig vond daar. Vandaag met de verjaardagscentjes van papa grof geshopt. Heerlijk. Eindelijk eens zelf kleertjes gekocht voor de kleine meid. Allemaal kleine maatjes, die had ik nog nauwelijks. Ff denken, moest ik nog iets dringend vertellen? Weet het niet meer
Pup zou idd Moor haar tip even proberen..... Ik weet wel dat ik dat ook had en kon het niet thuisbrengen....was bij mij dunne afscheiding...... Als je het niet vertrouwt gewoon de vk vragen die controleert het dan.... Je moet er ook niet te lang mee lopen namelijk......
Pup, bij mij leek het ook alsof ik kleine beetjes urine verloor..zou gewoon lekker de verloskundige bellen hoor..en toen ik vruchtwater verloor, was mijn buik ook nog hard?? Succes meis! Al is de tip van Moor ook wel goed, had het idd eerder ergens gelezen! Marieke..wat een ontzettende mooie steen zeg!! Loel en Ink, voeden jullie snachts op verzoek?? Ik ga lekker film kijken met Mark..en daarna Ryan doen en dan bedje in! Vannacht voor het eerst hem op verzoek laten komen, spannend! kuskus meissies
Weer terug. @ pupke: mooi dat je zo lekker hebt kunnen slapen! @ Sylvia: binnenkort kennen ze je gewoon bij de AH en mag je op de pof kopen @ bv: na 3 maanden wordt bv geven lekker makkelijk. Die eerste maanden zijn even wat lastiger omdat ze dan nog zo vaak moeten drinken en er ook meestal wat langer over doen. Daarna appeltje eitje. @ Katja: zeg nooit nooit inderdaad. Weet nog dat ik toen een vrouw hoorde praten die haar peuter bv gaf en dat ik dacht: dat ga ik dus echt niet doen . Ha ha ha wat een onwijs leuke buikfoto heb je gemaakt. Supervrolijk. @ Jutte: wat enorm lief van Jelka dat ze je heeft laten bijlezen. En die tsr he . Weet wel dat ik ook wel eens tijdens het werk zat en ineens een tsr voelde. Dan ging ik meestal met m'n armen gevouwen zitten om de tsr te stoppen. Op een gegeven moment worden de borsten gelukkig zindelijk . Owww wat zielig dat Mirthe verstopt zit. Heeft ze er erg last van? @ Knippy: toch schande he dat je altijd gestoord wordt tijdens het forummen door werk :x @ Desert: Lekker laten lopen die kraamtranen, lucht weer op. Het is ook allemaal een hele verandering. En de hormonen gieren door je lijf. @ Katja: wie weet is het morgen wel B-day! ha ha ha ha Welk middel zit er in trouwens? Want mij hebben ze toen pethydine gegeven en de pijn werd er niet minder van. Ik viel alleen tussen de weeen door in slaap. Knetter knetterstoned voelde ik me en de baby krijgt dat dus ook binnen en is dan ook wat suffer. Ze gaven het dan ook niet voor de pijn maar omdat ik te gespannen was (vonden zij), maar achteraf denk ik dat ik het liever niet gehad had. Voelde me vreselijk versufd / vd wereld (maar wel nog steeds pijn). @ Inkerbell: lekker rustig aan blijven doen hoor! @ Rootje: mooi dat alles goed was! Slaapt Marissa trouwens nog 's middags? En als je haar om 19.00 naar bed brengt hoe laat wordt ze dan wakker 's ochtends? @ Marieke: Wat een mooie steen hebben jullie uitgekozen. @ Pupke: zou proberen wat vocht op te vangen en de vk te bellen. Ik verloor ook steeds een beetje vruchtwater en dat voelde echt als af en toe een straaltje. Ook als ik gewoon liep en dat had ik niet met incontinentie (dat was alleen als ik nieste bijv.). Bij mij begonnen echter niet de weeen vanzelf en ik moest dus na 24 uur na het breken vd vliezen naar het ziekenhuis ivm infectiegevaar. Dus zou zeker even contact opnemen met je vk. @ Daffie: knuffel voor jou. Niet leuk zo'n telefoongesprek waarin dan weer allemaal verwijten komen. Heftig trouwens hoor dat je nichtje nu met bloedarmoede is opgenomen @ Moor: grof shoppen is LEUK!!!! En is idd zo bijzonder om zelf kleertjes uit te zoeken @ Desert: filmkijkse Lumeaman zit keukenapparatuur boekjes te bestuderen. Hoor af en toe 'tsjah' en geblader. Dus ik ga ook eens wat 'tsjahs' er bij gooien en kijken of we er samen uitkomen. Tot morgen meiden!
Tnx voor de tip Moor, als ik blaas komt er niet echt iets mee. Het zal wel afscheiding zijn dan. Als het morgenvroeg nog steeds "druppelt" bel ik de vk wel. John is er niet gerust op en wil dat ik nu bel, maar ik vind het nog te vroeg om dat te doen. Ik ga haar niet storen voor een beetje afscheiding. En als het wel vruchtwater is, zit ik morgenvroeg nog steeds binnen de 24 uur dus maak me geen zorgen. Fijn, de zomerprogrammering op tv is weer ten einde, maandagavond is echt mijn avond met CSI en Bones. Jammer genoeg heb ik alles van Bones al gezien t/m seizoen 4.
Nou, zo lief als Jelka me liet lezen en schrijven hier...zo'n ellende werd het erna... Om iets voor vier werd ze wakker, ik voeden, maar jeetje, wat was ze onrustig...en toen werd het huilen, huilen, huilen en huilen.......van vijf tot negen, huilen, schreeuwen en nog meer huilen... Nu ligt ze een klein half uurtje pas echt te slapen: hier bij ons op de bank, want in haar wieg werd het weer huilen. Ze heeft duidelijk krampjes. Terwijl ze om vier uur toch wel weer een poepluier had, pffff, daar was ik nog zo blij om, maar ja...ik voorzie een heeeeele lange nacht zie er nu eigenlijk al tegenop. Het is ook mega zwaar door die pijn aan mijn stuitje, kan niet snel even reageren, opstaan of iets dergelijks. Nu beginnen de hechtingen ook nog eens te trekken en dat bevordert de beweeglijkheid al helemaal niet...wat heavy zeg. De persoon die bedacht heeft dat bevallen zo'n pijn moet doen vond ik al een eikel, maar de persoon die bedacht heeft dat baby's krampjes krijgen is helemaal een @*$$@^#*@)* wat is dit zielig zeg! @ Marieke, Marco, ehm da's Joep Sertons in real life toch? En Anton is Daan Schuurmans meen ik? Ja, beide leuke mannen... Grappig dat die serie daar nu is, is wel een oude serie! Of heb je m op DVD? Ben benieuwd naar de tegel van Sterre*! @ Sas, kraamtraantjes, hier ook gister...en vandaag, door het huilen van Jelka.....zucht....tis wat hè, bevallen! En Ryan groeit dus lekker! Pijnbestrijdingspomp? Is dat via je infuus ofzo? Lijkt me wel raar, denk dat ik, als ik die had gehad woensdag, ik ook de hele tijd had zitten drukken haha....als het dan toch voor handen is..... @ Katja, succes en veel plezier vanavond! Enne succes dan met bevallen morgen @ Ink, het klinkt heerlijk relaxt bij jullie, geniet je vast echt van! @ Rootje, goede check up, mooi zo! @ Lumea, wij hebben bosch apparatuur geloof ik, schijnt wel goed te zijn en niet achterlijk duur (hoewel, de keuken stond hier al natuurlijk, maar dat weet ik nog van de aanschaf van de keuken in ons oude huis) @ Marieke, mooi zeg, word er stil van als ik ook zo ineens zie hoe kort het pas geleden is voor jullie...... @ Pup, bij twijfel even de vk bellen, kan ze even komen ruiken! Echt doen, ik twijfelde over een blaasontsteking en heb na drie uur het ziekenhuis maar eens gebeld, had al 3 cm ontsluiting toen ik daar aan kwam, dussss...... enne, zo niet, dan potjandorie die bakvorm halen en die cake bakken! @ Moor, de kaartjes zijn fantastisch goed gelukt, ben er helemaal trots op, hihi...nog ff wachten, ze gaan morgen op de post! @ Lumea, heb ik ergens gezet dat Mirthe verstopt is? Oh jee, doe ik het hier dan ook al? Het is Jelka..... (ik noem haar nog erg vaak Mirthe ) Ze slaapt nu al een uurtje, hopelijk wordt ze nu zo rustig dat ze straks lekker even kan drinken en dan weer loom en pijnloos de nacht in gaat.... en tsr, ja, heb het ook wel eens gehad op mijn werk, en dan net zo'n klein nat vlekje op je bloesje zien verschijnen, shit...... Hoop dat mijn boobies al zindelijk zijn als ik moet werken! tenminste, als ik het volhoud, ik weet wel dat bv geven niet mijn hobby is en ook nooit zal worden....heb hetzelfde als bij Mirthe: voel me totaal niet prettig zo, kan het niet goed uitleggen. Maar goed, ik hou voorlopig vol, zolang als ik me er nog niet helemaal rot bij voel.... Zo, ik ga even lekker tv kijken, da's lang geleden dat we samen op de bank hingen zo, haha, alleen ligt er nu een heel klein meisje tussen ons in. Doei!
@lumea, wij hebben indertijd voor siemens gekozen, wel duur, maar zit er nu 5 jaar in en nog geen problemen mee gehad. Enne Marissa slaapt de ene dag wel en de andere niet 's middags. Ik leg haar altijd in bed rond 13 uur, maar afgelopen 3 dagen bleef ze spelen en kletsen. Vanmiddag viel ze uiteindelijk wel in slaap, maar ik moest haar naar een klein uurtje al weer wakker maken omdat ik naar de vk moest. Dus vandaar dat ze om 19 uur naar boven ging. Ze gaat dat wel eerst in bad en dan het aankleed- en slaapritueel, dus voor ze er echt in ligt is het half 8 geweest meestal. Ze ligt dan meestal nog even te kletsen en slaapt tegen 8 uur, de volgende morgen is ze dan ergens tussen 7 en half 9 weer wakker. Als ze overdag geslapen heeft is ze meestal 7 uur wakker als ze niet geslapen heeft meestal pas tegen een uurtje of half 9. O ja enne pup, gewoon de vk bellen als je twijfelt hoor! Daar zijn ze voor! Zo en nu ga ik ook slapen. Bye!
Ik wil je niet ongerust maken, maar gebroken vliezen en 24 uur...ik zou het risico niet nemen (zonder enge verhalen te vertellen) als je echt twijfelt, bel dan alsjeblieft gewoon!!! Je weet maar nooit...ik moest niet voor niets binnen vier uur na het breken van mijn vliezen in het ziekenhuis zijn, vanwege die streptokokkenbacterie...24 uur zou veel te lang zijn. Natuurlijk kan het loos alarm zijn, maar als je echt echt echt twijfel, bellen!
haaai nachtclub! Hihihi ik ging op verzoek voeden...om half 2 kwam ie al voordeel is dat mark nu de krampjes, traantjes, spuugjes, poepies neemt tot de ochtend, jeeeeeeeeeeej! weet ff niet wie t vroeg, maar Moor had de goede naam voor wat er in die pomp zat! zooo ik ga manneke op bed doen, trusteeeeee xx
Ik kan echt de slaap niet vatten... afscheiding loopt niet in straaltjes langs je benen als je opstaat, wel? Baal enorm dat ik niet naar John geluisterd heb vanmiddag, met mijn stoere gedrag van "niet te snel bellen, ik mankeer niks". Ben nu wel een beetje ongerust. De kleine beweegt, dus dat geeft me wel een goed gevoel. Het liefste belde ik nu het noodnummer... maar zou me kapot schamen als er niets aan de hand is. Pfffff... weet niet wat ik moet doen