Roze motor en mini-club

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by KwiePark, Nov 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

Oct 24, 2008
    1,905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hallo Allemaal
    Ink weer happy hoor.....meiske wil na haar fles nog niet slapen, kreunen etc maar slaapt uiteindelijk toch weer.
    Dacht dat ze vanmorgen huilde rond half 7! Was ook zo dus ik flesje maken en toen op naar dr kamertje....SLIEP ZE!!!!! Madam huilt in haar slaap!!!!!!pffffff hallo...vriend moest lachen want die ging er uit!!! Uiteindelijk kwam ze 9u!!!!!! Haha.....
    Ik ga toch het cb vragen wat het nu kan zijn......echt krampen of verzadigt ze niet???? Ze heeft nu de drinkspurt te pakken drinkt nu echt 150/5 cc op!!! Vaak ging het wat afwisselend.......
    Straks naar opa op verjaardag.....heeft ze genoeg aandacht als het slapen niet wil.....

Sabrina vraagje hoe kom je zo bij deze club??? Zag dat niemand nog op je vraag had gereageerd.....

Moor fijn dat alle controle goed was........leuke dromen heb jij.....
    Mooi wasje..jij bent er klaar voor zie ik wel....
    Enne man mee naar pufclub..die van mij kon niet maar was uiteindelijk ook niet nodig haha..hij mocht me bijna niet eens aankijken......

Liesel wat een gedoe zeg met cristophe zijn operatie en de verzekering....pffff als het op geld uitdraait....jemig help de mens gewoon.....

Marieke ach wat sneu voor je oma.....nu dat ook nog heel veel sterkte...

Lumea bedankt voor je advies...denk zelf ook dat het misschien die pukkeltje zijn...Maar zien er niet uit als talg ofzo, meer wat eczemig zeg maar.....misschien berg?????

KNip suc6 meid straks.....goedzo dat je geweigerd hebt kan die arme sjoerd erbij zijn beginnen ze met dit gedoe....ben benieuwd meid.....

Loel Jeuh Roan thuis........geniet meid....

Rest dikke knuffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Liefs ink

2. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Zo en nu even uitgebreid....

Muis gecondoleerd meid, veel sterkte kus!

Moor heb je de airwick binnen? Fijn dat alles goed was gister! Wist helemaal niet dat je moest, missen toch de lijst van Knip he...

Knip jij zo succes! Laat het even weten, ben ook nieuwsgierig.

Sas en Ryan gegroeid? Baby zit gewoon nog in buik hoor, zou wat zijn bij Sas thuis bevallen, raar he. Jij was ook gewoon nu pas bijna uitgerekend.

Loel en????

Ink zou berg kunnen zijn, maar dat zit vaak op de hoofdhuid en bij de oortjes en het kan ruiken (lees stinken)...Ik denk dat het hormoonpukkeltjes zijn, hebben bijna alle baby's last van. Gaat vanzelf over. Als je het niet vertrouwd gewoon even naar laten kijken of cb bellen.
    Sigrid is wel een kleine kunstenmaker of niet?

Hoi Sabrina! Zelfde vraag als Ink, hoe kom je hier zo verzeild? Gewoon aansluiten is misschien lastig aangezien we alweer bijna een jaar met een hecht clubje kletsen...

En ikkkk jeeeej 39 weken! Kleine baby kom er alsjeblieft snel uit!!!

3. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Denk ga even buiten zitten, maarrrr is toch best wel heet eigenlijk...

4. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

haha suuz, dat had ik ook toen ik buiten kwam net. Getver, ik ga gauw weer terug :D moet alleen zo effies naar appie.
    Post is geweest, zonder airwick :( ohoh

Ink, mal meiske van jou, beetje huilen in dr slaap, hele huis wakker!
    Hoe vindt de hond het nu?

Sabrina, same question here. Niet om onvriendelijk over te komen hoor!

5. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Hoi Allemaal!

We zitten hier te wacten op de verpleeg van het cb....zou half drie komen, maar ja, ze is er nog niet (zegt Jutte om 14.33 uur, maar ja, normaal zijn ze altijd zo stipt). De dame had mijn voicemail ingesproken toen we in het WKZ waren, dat ze zonder tegenbericht zou komen, dus kom maar op dan, zou ik zeggen!

Hier een prima dagje, mijn eerste ochtend alleen met beide meiden. Ging prima. Jelka kwam na een voeding gister om 23.30 vannact om 5.00 uur. Wilde daarna alleen niet in haar bedje slapen, dus lekker bij mama geslapen tot om 8.00 uur de wekker ging...

Met Mirthe op de kidsboard en Jelka in de wagen naar het winkelcentrum gewandeld, beschuit met muisjes gehaald voor morgen, gaan we even naar mijn werk, kindje showen. Heb ik gelijk een boel collega's gezien die anders langs willen komen (wat ik niet zo zie zitten)

Mirthe was daar zo moe van dat ze al anderhalf uur ligt te slapen. Jelka heeft nu een voeding incl johannesbroodpitmeel op en ligt ook heerlijk te slapen in de wagenbak want tja, die dame moet komen :( ik haat het als mensen te laat zijn.

Maar goed, ik ga nog even bijlezen.
    *sluit de egomodus, zet het bijleesvizier op en leest ff bij*

6. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Ben ik weer!
    Ben even naar Den Haag geweest naar het huis van mijn oma en daar de post opgehaald en een beetje gerommeld. Boodschapjes zijn weer in huis.

@Knip: Sylman weet inderdaad niet van dit forum, maar ik vertel hem soms wel dingen van het forum en dan zeg ik dat ik dat op een forum heb gevonden. Meestal zwangerschaps weetjes..
    @Sabrina: hallo! Wie ben je en hoe kom je bij de RMMC?
    @Ink: al slapend huilen?? rare meid!

7. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Oh nog even een vraagje:
    Ik haal wel eens een stuk boerenkaas bij de Appie, hier staat niet op "au lait cru" dus mag ik gewoon eten...
    Nu was ik bij de kaasboer en toen wilde ik ook een stuk boerenkaas halen en zij zei dat dat niet mocht als je zwanger was.... omdat boerenkaas altijd van rauwe melk wordt gemaakt
    Wat denken jullie?

*Edit*
    Heb inmiddels op meerdere sites het antwoord al gevonden:
    Nederlandse boerenkaas is weliswaar gemaakt van rauwe melk, maar omdat dit een harde kaas is met weinig vocht, kan de listeria-bacterie hierin niet overleven of groeien.

8. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Jutte, is mw van het CB al geweest? alles goed met kleine Jelka? Lekker gegroeid? Wat goed zeg, van half 12 tot 5 geslapen! Dat is lekker.
    Slim om naar je werk toe te gaan ipv de hele bende over de vloer bij jou.

Syl, ik eet geheel geen kaas :D op mozzarella na ;) maar, je hebt al antwoord. Tevreden met het antwoord?

Net nog effies snel naar de appie geweest. Vanavond eten we chinees (ofzo) papa eet weer hier, gezellig! Zo zie je elkaar nooit zo 3 keer in 2 weken :D (woont hier een dikke 200km vandaan, vandaar)

9. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    @Moor: geen kaas?? :$ Gezellig dat je paps weer komt eten!
    Kun jij al voelen hoe de baby ligt?
    @Knip: kun jij al voelen hoe de baby ligt?

10. hielko2006

hielko2006 Niet meer actief

Hier ben ik dan met nieuws
    Jeeeeej alles is helemaal oke gelukkig
    Kleine meid loopt wel iets achter met de groei maar het is niet schokkend
    volgens de agemene meting van de pretecho vorige week 8 dagen
    en volgens de meting van vandaag 6 dagen
    ze zei dat we niks afzonderlijk moesten gaan bekijken alleen maar het algemeene plaatje

Ik ben heel erg opgelucht en blij dat onze kleine meid het toch gewoon zo goed doet
    alles zit er op en eraan.

zo heb nog een uurtje voordat ik weer in de nieuwe woning moet zijn
    (zit nu op kantoor even me tijd uit te zitten want ik ga lekker niks meer doen)
    ze komen vanavond de woonkamer en heel misschien ook de babykamer al spuiten en ja vanwege de lucht mag ik daar niet bij aanwezig zijn.dus ik ga lekker vroeg naar huis en relaxen dan

ff bijlezen nu ;)

@ sabrina hier dezelfde vraag als de rest "hoe kom je bij ons clubbie

@ suuz je bent al 39 weken meis jeeej laat die kleine nu maar komen
    van het weekend word zo lastig met de corso

@ Ink jeeeeej sigrid houd jullie mooi voor de gek zeg

@ jutte slim plan om met haar langs te gaan bij je collega's en fijn dat de ochtend zo goed is gegaan zeg

@ Syl lijkt me wel moeilijk geheim houden zeg voor sylman
    zou hij het echt niet begrijpen

Ik weet nu door de echo weer dat de kleine nog steeds in stuit ligt met de billen naar beneden en koppie omhoog
    maar goed ze heeft nog ruimte om te draaien dus daar hoop ik maar op
    zelf kan ik het helaas nog niet voelen

@ Moor fijn dat je paps weer komt zeg
    ow nog ff een vraagje voor jou voor wanneer moet mijn baas toestemming geven over het ouderschapverlof?

11. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Gossie, heb ik een eigen feestdag? :D

Ik wilde dus posten en bijlezen, maar ja, ineens stond de cbdame voor de deur en direct erna mijn schoonmoeder, die maar niet weg leek te gaan.....;)

CB: nou, had een tirade verwacht over bv, maar nee hoor, ze vond dat we de juiste keuze hadden gemaakt en complimenteerde ons zelfs met de daadkracht die we getoond hebben en het "zelf rommelen" met de voeding, tot een goed einde...wauw....da's heel wat anders dan de cb-verpleeg die we in onze oude week hadden...

Jelka is mega gegroeid, ze woog volgens dat weegding 3900 gram!! Dat is dus al 340 gram boven geboortegewicht...nou, dan geloof ik echt niet dat de kraamhulp precies een week geleden nog onder Jelka's geboortegewicht zat, ze was al zo aan het klooien met dat ding!

SM: pffff.....ik dacht haar maar weer eens het voordeel van de twijfel te geven en haar Jelka de fles te laten geven. Doen we dus niet weer. Jelka krijgt nutriton (verdikking) in haar voeding en moet de voeding dus echt uit de fles trekken. Maar mijn schoonmoeder negeerde al mijn aanwijzingen en was me toch een partij aan het rommelen! Om de haverklap de speen uit haar mond trekken "drink je wel?" en niet denken na een huiltje "moet je boeren" nee, gewoon doordouwen die fles. Resultaat: Jelka helemaal dolgedraaid, pfff, roept ze echt op een gegeven moment "nou, ik geef je aan je moeder hoor", ja ja, wel de lusten, niet de lasten, klaar dus...

Rinke zei net "dat weet je toch van mijn moeder", ja maar schat, ik wil ook wel aardig tegen haar zijn.....kreeg een blik van Rinke van "hoezo:(" oké, weten we dat ook weer :D

Zo en nu echt reageren dus:

@ Daf, jij dus ook een wakker ventje om 5 uur, hier ook zo....gelukkig viel ze uiteindelijk nog even tussen papa en mama in slaap... (wat we niet meer moeten doen van het cb, vanaf 2 weken: inslapen in het eigen bedje en anders maar 10 minuten laten huilen :( oh pijnlijk moederhart)

@ Loel, Roan mag naar huis hè? Koemelkallergie, nou, daar kan je tenminste iets mee! En nu :):):):):):)

*heeft gister een voorstukje van true blood zitten kijken en dacht, brrrr......*

@ Muis, wel verwacht, niet gehoopt, gecondoleerd.....:(

@ Ink, kleine bultjes bovenop haar hoofd? Geen berg toevallig? Dan ziet het er een beetje schilferig uit...

@ Lies, lekker hoor, je vrije avond gister! En Christophe dus nog eens onder het mes, is het dan meer gegarandeerd dat het allemaal verholpen wordt?

@ Moor, wat goed van je placenta!!! Dat is een opluchting denk ik!
    En wat een prachtig mooi buikje!

Maar je moet dus opletten met vruchtwater verliezen enzo, ehm...omdat ze zo laag ligt..zijn ze dan bang dat er niets komt? Of dat ze eerder komt? BM van 3,1 ach, dan duurt het vast nog even ;)

@ Marieke, bah voor je oma, wat een rotuitslag :(
    En spannend, dat binnenkort je cerlage geplaatst wordt, ik hoop dat het effect heeft en je nu net als ik op een gegeven moment echt klaar bent met zwanger zijn en je termijn lekker vol gaat maken met een gezond kindje...

*Whaha, Suuz bevalt bij Sas thuis, hmmmokay*

Ohw, cuty poessies!

@ Sabrina, ehm, ik sluit me hierbij aan:
    je bent welkom hoor, maar zoals de rest zegt is aansluiten misschien wat lastig?

Oh, zie nu dat Ink al zelf op berg kwam ;)

@ Syl, volgens mij verkoop Appie niet eens rauwmelkse kazen...

Oh, ik moet eten, later verder, want weet nu nog niet hoe het met Knip en haar echo was....

12. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Oh, zeg ik was er al bijna, haha.....had net zo goed dus nog even door kunnen lezen.

Nou ja, Geitenkaaslasagne is binnen, ik heb voor het eerst weer gekookt sinds, ehm ehm, nou in ieder geval sinds de bevalling ;)
    Rinke ook blij, haha

*smelt, Mirthe hangt boven de wandelwagen waar Jelka in ligt te slapen.....zegt steeds "hey baby" en "wat doet ie nou?" als Jelka beweegt, oh gos en nu een kusje.....lieve zus!*

@ Knip, fijn dat alles goed was meid, zie je wel! Metingen zeggen ook niet alles en de medici zijn altijd erg goed in onnodige ongerustheid! (maar ja, wel fijn dat ze zo goed controleren...)

@ Moor, dat kaasprobleem, hmmm, heb ik ook jaaaaren gehad, gelukkig nu niet meer, eet alleen geen oude kaas. Mijn tante eet ook alleen gesmolten mozzarella, zegt verder geen kaas te lusten. En ik heb onwijs veel lekkere recepten met kaas! Heb haar ooit eens wijsgemaakt dat een hartige taart met griekse yoghurt was gemaakt, terwijl er feta in zat, ze vond het erg lekker, hahaha

Nu ga ik even lekker op de bank liggen. Een ochtend alleen met de meiden en een middag vol bezoek is wel weer even genoeg geweest voor vandaag!

13. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Haaai meiden!!

Hier is CB ook geweest en Ryan woog inmiddels alweer 3010!!! Dat is 354gram meer dan vorige week in het ziekenhuis! We vonden al dat hij zo een bol koppie kreeg hahaha, trots hier!!

Jutte, ging ze bij jullie ook het hele dossier invullen?? Ik had zelfs zoiets, wat voor vragen allemaal..over psychiatrische problemen en over onze jeugd enzo..mja t zal er wel bij horen?

Knip, had je al terug gesmst, maar hier ook, wat ontzettend fijn dat je meissie goed op groei is zeg!! Jeeeej!

De minimonkey is hier al binnen, wat snel he?? Eergister besteld! Morgen ochtend meteen de hond uitlaten met de minimonkey om!

Loel, Roan vandaag naar huis, jeeeeej!!

Moor, wat een mooi buikkie zeg en wat fijn van je placenta!

Jutte, hihihi moest wel lachen om je opmerking over st Juttemis hahaha

Hier hopen we dat Ryan zijn ritme weer een beetje omdraait, hij is nu snachts wakker..en overdag slaapt ie..met gevolg dat Mark doodmoe is..en morgen moet ie alweer werken..de 2 weken zijn alweer voorbij :-S
    Wij kregen ook t advies om m snachts zelf in slaap te laten komen en dus ook als hij huilt, hem laten huilen en dat vind ik zo moeilijk joh! We zullen t vannacht merken..iemand nog tips??

kusss

14. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    1,706
    0
    0
    Grafisch Ontwerper / Eigen Café
    Grave
    Ha meiden!

Wat heb ik weer veel gemist zeg... ik ga niet overal op reageren, het is gewoon te veel.

Lieve muis, gecondoleerd met het verlies van je opa. Veel sterkte en liefde voor jou en je familie de komende tijd. XX

Loel, koemelk allergie. Dat verklaard idd een hele hoop. Ik heb het als kind ook gehad, maar ben er overheen gegroeid. Ik hoop dat het nu snel beter gaat en dat je eindelijk echt kunt gaan genieten.

Knip: voor de lijst, Ties is 50 cm lang... volgens mij zelfs iets langer, maar ze hebben hem niet uitgerekt voor het meten hihi.

Mooie buik van Moor voorbij zien komen en een bont wasje, schattig he? Ben onzettend aan het shoppen geslagen voor Ties. Ik had ook nog bijna niets voor hem en dat haal ik nu ruimschoots in hihi.

Vraag me toch af waar die aspirant RMMC leden steeds vandaan komen...

Jutte, leuk kaartje voor Jelka! Geitenkaaslasagne? Lijkt me heerlijk! Receptje?

Ben zeer benieuwd hoe jullie het kaartje van Ties vinden... hij heeft ze vandaag gepost hihi.

Knip, gelukkig is alles goed meis! Was toch ff zweten zeg.

Dit eerst ff posten, bij mijn zoon kijken (dat vind ik zo GAAF om te zeggen, mijn zoon...) en dan doe ik ff vertellen.

15. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    1,706
    0
    0
    Grave
    Ik moet een nieuwe avatar zoeken geloof ik...

16. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Hahah Pup, klinkt stoer he?? Je zoon! hihi enne ja tijd voor nieuwe avatar!

17. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Haha, ja Pup, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan, weet nog goed dat ik het ook zo bijzonder vond om het ineens over mijn dochter te hebben!!! Nu is dat heel anders, toch vreemd, terwijl het ook bijzonder is dat ik nu twee dochters heb...

Maar zo te lezen zit je alweer lekker in je velletje?

@ Sas, ooohhhh, Jelka en Ryan gaan lekker gelijk op wat groei betreft, ondanks dat er een kilootje verschil in zit hihi...

Hier gister de minimonkey uit de kast getrokken om met twee handen te kunnen eten, Jelka had geen zin even "op zichzelf" te liggen, maar ja, met één hand eten is zo'n gedoe als je vlees moet snijden...

Nee, hier geen enorme ondervraging over psychische toestanden, maar misschien had ze wel Mirthe's dossier even doorgespiekt voor ze hier naartoe kwam hè, want bij Mirthe kregen we die vragen wel allemaal hoor!!!
    Nu werd er wel naar aangeboren afwijkingen gevraagd of ziektes enzo, maar niet naar jeugd en verleden (gelukkig, wat moet zo'n mens nou mee...zegt helemaal niets nl over hoe jij nu bent, vind ik dan)

18. Pupke1979

Pupke1979 Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    1,706
    0
    0
    Grave
    Ben ik weer!

Dankjewel voor alle complimenten meiden, daar zwelt mijn trotse moedershartje van.

Waar zal ik eens beginnen... de eerste nacht thuis was werkelijk hel! Ties stond stijf van de krampen en heeft de hele nacht gegild. Het was zo zielig, ik ook huilen. Wist werkelijk niet wat ik moest beginnen met hem. (Loel, petje af voor jou!) Gelukkig bleef John onverstoorbaar kalm, zoals altijd. Hij is mijn rots in de branding! Ook de dag daarna bleef hij huilen. Achteraf blijkt dat hij de laatste meconium eruit moest werken 's nachts, vandaar de krampen. De dag erna was hij te moe om te eten en te hongerig om te slapen. Uiteindelijk is het gelukt wat gekolfde melk bij hem binnen te krijgen en viel hij in slaap. Het leek wel een ander kind ineens!
    Door die ontregelde nacht en dag, kwam mijn borstvoeding maar moeilijk op gang. Vandaag voor het eerst echt goed gegaan met voeden, hij zit nu weer bijna op zijn geboortegewicht. Ben supertrots op hem, hij doet het nu geweldig.

Mijn kraamhulp is een schat! Als het kon, nam ik haar in vaste dienst. Ze zorgt super voor ons, poetst tussendoor alle hoeken en gaten en strijkt alles wat voorbij komt. Mede dankzij haar geniet ik ontzettend van mijn kraamtijd.
    Ben zo walgelijk gelukkig, kan er wel om janken. Soms slaat de schrik me om het hart, het gaat allemaal een beetje te goed en dan vraag ik me af waar het foutje zit... Klinkt misschien stom, ben haast bang om teveel te genieten. Straks "jinx" ik het nog.

Het enige wat me wel echt vies tegenvalt... die hechtingen. Heb er onzettend veel last van. Het is echt een flinke knip geweest, kan heel slecht zitten.

Ik moet ff gaan eten, kom straks weer!

19. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Moor geen airwick :$:$ Misschien dat het postkantoor lekker ruikt op het moment...Als het er morgen nog niet is, geef ik het geen kans haha.

Jutte, Jelka goed gegroeid, en zelf gekookt, goed bezig. Ach wat zijn nu een paar uurtjes tussen jullie in. Als jullie nu alledrie wel lekker geslapen hebben, is het toch goed.
    *Loïs heeft weleens nachten bij ons gelegen*

Sas, Ryan ook al zo gegroeid, wauw! En dat is idd snel de minimonkey binnen. Ben benieuwd hoe hij je bevalt. Morgen mannetje weer aan het werk, balen, zeker nu het ritme enigzins omgedraaid is. Hoop dat het hem meevalt en jou ook natuurlijk.

Pup leuk wat van je te lezen. Eerste nacht klinkt idd niet fijn. Die eerste poep kan idd ook erg stug zijn, arm manneke. Ook al zo'n last van de knip, ai...Hoop dat het mij bespaard blijft...

Oh en wat heerlijk zo'n kraamhulp! De eerste die er bij Loïs was, was ook zo. Mijn badkamer was nog nooit zo schoon geweest. Heerlijk meid, geniet ervan want ik heb ook de andere kant gezien!
    Eet smakelijk!

Hier weer veel rommels en druk en steken. Echt auw!!! Ik word er gestoord van, schiet iedere keer een halve meter omhoog van de pijn...Heb ook weer zo'n zenuwachtig/onrustig gevoel in mijn lijf...Kon ik maar heel even vragen wanneer hij/zij van plan is te komen...

20. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

Sep 7, 2008
    2,417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Shoot vergeet ik helemaal te reageren op Knip. Wat fijn dat de extra echo niet raars heeft uitgewezen. Zal wel erg geruststellend zijn! Ben blij voor jullie, zeker nu ook met de druk van het huis!

Waar is Kwietje trouwens en Helma???

Share This Page