Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Volgens mij is het tot 3 mm inderdaad goed hoor!
    Ik ga het ook ff opzoeken...
    ----
    Ook in kom sites tegen waarop staat dat boven de 3,5 mm je extra getest mag/kan worden.
    Volgens mij zit je helemaal goed!!

2. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Ja, maar toch.. Bij Sterre* was het 1, ... iets meer dan 1

En nu opeens zo hoog. Bij Sterre heb ik ook geen bloed moeten laten prikken.. en ja.. dan schrik je toch als de gyn opeens zegt..ja moeten we een bloedafname doen. Goh man.. heb me echt een ongeluk geschrokken!!
    Als dat allemaal moet waar zijn.. denk niet dat ik dat nog allemaal aan kan..

x

3. lieselke

lieselke Fanatiek lid

28 okt 2008
    2.983
    0
    0
    Leerkracht
    Riemst - België
    Hoi allemal!

heb nog niet bijgelezen, ga ik streakjes rustig doen. Ben nu vooral blij thuis te zijn en even van de bank te kunnen genieten.

@marieke: heb het even opgezocht :

Bij alle foetussen is tussen de 11e en 14e week van de zwangerschap een dun vochtblaasje onder de huid in de nek te zien, de zogenaamde nekplooi. De dikte van de nekplooi varieert met de zwangerschapsduur en de normale waarden zijn door onderzoek bekend geworden. Normaal is een nekplooi maximaal 3 mm dik.

En btw, als je die vandendaele gehad hebt, moet je mss toch even bellen of je niet bij henskens kangskan, want hij kan niet zo goed meten met dat apparaat in het ZH hoor... Echt, vanaf 3mm en meer is er pas echt sprake van een verhoogd risico.

Rest, don't panic, ik kom strakjes terug kijken, ben jullie niet vergeten, maar moet eventjes m'n batterijtje opladen...

4. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Marieke, elk kindje is anders he! Je kunt dit niet vergelijken met Sterre*, dit is een ander kindje met andere groeimomenten en alles. Ook de dag in de zwangerschap waarop gemeten wordt, degene die meet, alles heeft er mee te maken hoor.
    1,6 is het gemiddelde en alle waarden daaromheen zijn goed.

5. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

haai lies, ga jij eerst maar nieuwe batterijtjes halen! ;)

6. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Lies, de echo is bij Henskens zelf gedaan hoor.. alleen die rare snuiter nam het over.. Ze was in Leuven voor bestralingen.

Ondertussen toch wel al veel positieve dingen gelezen.. Maar toch, ongerustheid blijft.. Maandag bloed laten nemen en tegen eind vd week weet ik meer!

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Marieke, knuf!

Suuz.. Uhm.. hihi ik ben weer je kaartje vergeten op de bus te doen vd week, vond hem vandaag tijdens het werken in mn tas, SORRY!! hihi ben beetje vergeetachtig ofzo :$
    ga hem zo ECHT (!!!!) op de bus doen

De rest... KUSSIEEEESSS

8. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Moor: jeeeeeeeeej helemaal goedgekeurd

@ Marieke: als ik het zo lees is het heel normaal. Tuurlijk ben je extra bezorgd.

Roan heeft het heel goed gedaan. Kreeg hem slapend thuis. Hij heeft ook mooi daar zijn broek volgedouwd. Goed zo jongen hahahahahahaha.

9. katjak79

katjak79 Fanatiek lid

19 aug 2008
    1.274
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    zaanstreek
    He verdorie, hier ook het abo kwijt...

@Marieke: niets om je zorgen te maken hoor meis, toch een knuffel voor de schrik.

@ Sas: Heeeee verdorie, ik had nu dus wél langs kunnen komen!! verdikkie, wat stom van me dat ik niet ff gevraagd had via de sms. Ikke= muts.

@Loel: Lekker dat hij het goed doet bij de gastouder, maarree... wordt hij gehaald en gebracht?? wat een luxe dan!

Ik ben vanmorgen dus naar Purmerend geweest omdat mijn broertje daar aan het werk was (sas, mocht je je afvragen wie die leuke jongen is op het dak van de parkeergarage:D) Meteen dus naar Xenos en wat vlaggetjes en ballonnen gehaald. Vond de ooievaar er een beetje goedkoop uitzien, maar kostte wel 20 euries, vond ik net wat te veel.
    Hierna met mannetje naar Wijk aan Zee even nog wat kleur opgedaan, het was gewoon warm man!

Nu ga ik naar vriendinnen toe om een spelletje te spelen dus missch tot vanavond, maar denk morgenochtend weer.

Fijne avond iedereen!!

10. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

meeeeiiiissssssjes waar zijn jullie????????

Katja, veel plezier vanavond!

Die Roan zo'n mooie dag gehad bij de gastouder! Wat lekker toch!

11. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    @ Katjak: nee, hoor.
    Het is om de hoek bij loelmans werk, dus loelman brengt en haalt hem :D

12. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

zo, als het goed is werkt de emailnotificatie weer!! ff aanzetten!

13. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Hiero :).

Zijn nog even bij vrienden geweest. Hij heeft een klusbedrijf en nog even vanalles over het huis doorgesproken. Hij gaat een groot gedeelte doen omdat we in die korte tijd niet alles zelf kunnen. We hebben ook niet echt grote klussers in onze familie en vriendenkring die tijd over hebben dus vandaar.

@ Marieke: niet zo'n zorgen maken hoor. Het is een kansberekening en duidelijk binnen de normale waarden. Ieder kindje is uniek en zal zich dus ook anders ontwikkelen. Een dikke knuffel voor de schrik.
    @ Katja: liep vandaag nog in de Xenos en moest nog aan je denken, maar had geen flauw idee wat je eigenlijk wilde hebben. Mooi weer he vandaag, lekker dat je daar nog zo van hebt kunnen genieten. Heerlijk
    @ Moor: Ineens veel last van harde buiken. Lijkt me niet fijn (ik weet nog steeds niet zo goed wat er mee bedoeld wordt). Heb wel eens dat het heel strak zit alsof ik teveel gegeten heb, maar vaak is dat dan weer zo'n groeispurt en ben ik daarna weer een stukkie dikker. Dat lijkt me dus wat anders.
    @ Loel: ik dacht ook al: oh zou die gastouder Roan ook brengen. Vond ik ook al heel luxe klinken :p. Hier is het zo dat ik ons meissie wegbreng en Lumeaman haalt op. Maar als we verhuisd zijn zal ik gaan brengen en halen. Dan zorgt hij dat er die dagen eten klaar staat.

Ik heb zo'n zin in een rose of een palmpje. Maarja, moet ik nog even geduld hebben.

14. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Lumea, ik had ook pas mijn eerste echte harde buik na seks een tijdje terug! Daarvoor ook geen idee wat het was.
    Vandaag was voor het eerst echt vervelend!

en een drankje... ohhhhh ja gaat er hier ook wel in hoor! Heb ik ook wel trek in. Witbiertje ofzo!

15. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Moor, zijn jullie er eigenlijk al helemaal uit qua naam voor jullie meisje?

16. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Lumea, we zijn er helemaal uit! Meiske krijgt 1 naam en wordt niet vernoemd. We zijn er trouwens al best een tijdje uit hoor.
    Kaartje is ook nagenoeg klaar, er wordt nog 1 regeltje tekst toegevoegd en dan kan ze komen :D

Bij jullie ook schot in de zaak voor de naam?

17. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Voor een jongen zijn we er uit.
    Voor een meisje ben ik er uit ;). Maar Lumeaman nog niet helemaal, die is bang dat de naam steeds verkeerd uitgesproken zal worden. Maar hij kan ook geen goed alternatief bedenken, dus ik denk dat het gewoon 'mijn' naam wordt.
    Of het nu een meisje of een jongen is, ze zullen allebei vernoemd worden in de tweede naam. Wel naar 2 verschillende personen hoor:D

18. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

over de uitspaak van de naam is bij ons ook nog verwarring mogelijk, maar goed dat went wel denk ik zo. alleen mijn Engelse zwager zal er wat last van hebben gok ik.
    Jongensnaam waren wij ook al snel uit...
    Hebben jullie het kaartje al wel?

19. Lumea

Lumea Fanatiek lid

16 nov 2008
    1.508
    0
    0
    Met het kaartje zijn we eigenlijk nog niet bezig.

Je zou trouwens denken dat Maureen redelijk 'straight forward' is. Maar ik hoor nog redelijk vaak Nederlandse mensen Maurien zeggen. Dat Engelsen het op z'n engels uitspreken ok, vind ik logisch (wel superlelijk, maar da's wat anders).

20. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

ohoh, kaartjes ellende komt nog :D
    Maurien? Das een hele andere naam zelfs...

Deel Deze Pagina