Roze motor en mini-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door KwiePark, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Lieve Moor, ik denk dat ik een beetje begrijp wat je meemaakt. Ik wist ook op een gegeven moment niet meer waar ik het zoeken moest met Noor.
    Inbakeren bracht echt rust. Wij gebruik de methode met 2 doeken. En in het begin was het echt worstelen, maar na een dag of 2, inclusief de rust en regelmaat, zag je haar ontspannen en kregen we er een heel ander kindje voor terug.
    De wijkverpleegkundige is hier thuis langs geweest om ons er alles over te vertellen en het voor te doen. Het is niet iets wat je op eigen houtje moet gaan proberen, je hebt er echt hulp bij nodig.

Noor heeft ook (nog steeds:() moeite met haar ontlasting. Ze had veel krampen en of ze kan haar ontlasting niet kwijt of ze is compleet aan de diaree. Infacol, HA voeding, nutriton (heb elke hoeveelheid wel gehad), extra water toevoegen, olijfolie hebben we geprobeerd.
    We lijken nu aardig op de rit te komen met de standaard voeding en de comfort (van het kruidvat). De comfort verdikt de voeding en er zit ook JBPM in. Hier lijkt ze het nog het beste op te doen. Al blijven we ook nu de ontlasting een handje helpen met de termometer.

Meissie, bel het cb aub. (ws zullen ze je doorsturen naar de HApost ivm het weekend) Ze kunnen wel een notitie maken zodat je teruggebeld wordt door je wijkverpleegkundige na het weekend.
    Maar dit is niets hoor en jij wordt er niet vrolijker op. Kan je helemaal slopen.

Te snel leegdrinken van flesje kan wel voor ongemak zorgen. 5 minuten is wel erg snel. Zuigt ze ook veel lucht mee? Boert ze goed? Heb je het idee dat ze vol zit?
    Wij hebben de difrax fles overigens. Wij voeden Noor ook rechtop tegen het spugen en krampjes.

Verder zou ik het ook niet weten. Ik vertel je maar een beetje wat mijn ervaringen zijn tot nu toe.

Meissie, dikke kus en als je het niet vertrouwd bellen.

2. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ze zeggen dat kindjes toch wel 10-15 minuten over een flesje moeten doen...

Wij hadden ook de Avent, maar zijn overgestapt op de Difrax...

@ Lies, Mirthe natuurlijk, hahaha

Fijne avond allemaal, ook Moortje, met een slapende Lauren!

* oh jee, hoor gillende kinderen op straat, stiekem hoop ik dat ze niet hier aanbellen....heb niet zoveel snoep in huis, vergeet Halloween altijd, ben St Maarten gewend...*

3. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    He Moor getsie, niet leuk om je berichtjes te lezen. Arme Lauren en arme mama.

Als Lauren de fles zo snel leeg heeft, zit ze nog volop met zuigbehoefte en ze drinkt zich niet moe.

Wat Daan zegt, de difrax heeft verschillende spenen, de 123 speen, maar ook de s speen. Zitten kleinere gaatjes in en zo zou er langer over moeten doen.
    Je hebt ook nog dr brown flessen, happen ze ook erg weinig lucht bij.

Het is echt zoeken he...Neem even contact op met het cb, bel desnoods een osteopaat. Lauren is natuurlijk ook erg snel geboren, misschien heeft ze hier last van.

Is ze nog stil trouwens?

4. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    hier trouwens ook de difrax s, Guusje dronk ook zo snel met avent, liep gewoon langs haar mondhoeken heen.

5. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Goed, we gaan dus een Difrax fles halen met een S speen. Bij Lauren zitten we ook steeds de melk uit haar nek te poetsen.
    Heb alleen nog van Bibi een 3 standen speen, misschien een poging waard?

Heb inmiddels wel een mega verzameling Avent flesjes en spenen omdat Maarten vanmiddag toch maar een handkolf heeft gehaald. De stuwing er ook nog eens bij werd me te veel. Blijkbaar was 1 borst toch niet zo enthousiast (meer) daar had ik bijna geen stuwing, zeker vergeleken met de andere!

Lauren ligt nu in haar eigen bedje te slapen, de avonden zijn goed te doen hier in huis hoor! Dan komt de roze wolk weer terug. Nu maar hopen dat de nacht en de dag ook wat beter is.
    We moesten haar zojuist wel wakker maken voor de voeding! Dat was ook nieuw :D

Lieve meiden, dank jullie wel voor al jullie tips, adviezen en bemoedigende woorden! Ben jullie erg dankbaar. Vandaag was duidelijk even te veel voor me. Morgen is het allicht beter (zonder klaptiet zeg maar :D)

((DIKKE KNUFFEL))

6. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

zo, morgen is Prenatal in Beverwijk open, dan meteen maar een ander flesje halen. Als ik het zo lees (heb nog effies verder gezocht) kan ik daar al een hoop onrust mee weg halen.
    Dat inbakeren, ze raakt zo overstuur als ik dat doe (puckababy geprobeeerd, heel strak toedekken geprobeerd) dat ik zelf net zo hard mee sta te brullen (jaaaaaaa de waterlanders zitten nog hoog hier hoor).

Nog een vraag, nu jullie toch zo lief zijn voor ons ;)
    Hoe doen jullie dat met de nachtvoedingen? Gaan jullie met kind naar beneden, nemen jullie flesje en warm water mee, of sturen jullie manlief naar beneden? Verschonen jullie ook 's nachts?
    Ik probeer helemaal naar ons "ritueel" te kijken, wie weet doen we iets gewoon geheel verkeerd!

7. WendyNoa

WendyNoa Actief lid

16 okt 2009
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Even kort. Voordat ik een buddy bericht kon versturen, gingen de weeen afgelopen maandag ineens heel snel. De verloskundige is gekomen. Vliezen gebroken. Helaas met meconium. Daardoor naar het ziekenhuis. Daar bijna 12 uur gedaan over de ontsluiting. Toen 1 uur geperst op eigen kracht. Het lukte alleen niet. Toen hebben ze een echo gemaakt en bleek ons kereltje verkeerd te liggen. Ze hebben ook een inschatting gemaakt hoe zwaar hij was en toen besloten tot een keizersnee omdat de ravage anders lichamelijk te groot zou zijn. Na de keizersnee moesten we uiteraard in het ziekenhuis blijven. Ik ben dan ook sinds vanochtend pas weer thuis.
    Onze zoon Sem Bastiaan is geboren op 27 oktober om 5.22 uur en schrik niet maar hij woog bij de geboorte 4375 gram en was 53 cm lang. Blij dat ze dat er niet met grof geweld hebben uitgetrokken. Herstel van de keizersnee gaat erg vlot, het valt me reuze mee.

Tot snel weer!

8. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

WendyNoa, gefeliciteerd met je zoontje Sem! Flinke kerel als ik het zo hoor zeg!! Gelukkig gaat je herstel goed, we zien je gauw hier voor plaatjes van de kerel.
    Rustig aan en herstel maar snel!

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Moor, ik heb in het begin dan borstvoeding gegeven. Maar zoals wij het deden : Alyssa huilde (verzoek voeden) stond marco op. Die haalde haar, keek even of de luier vuil was (poep) dan verschonen. Zo niet naar mij toe, ik voedde haar aan 1 borst liggend (15 minuten ongeveer). En dan liet ik haar tegen mij aan zitten/hangen om te boeren, terwijl ik lag zo tegen mijn kin aan een beetje.....kan het niet geod beschrijven. Daarna stond marco met haar op, gaf haar indien nog niet gebeurd was een schone luier. INdien ze voorheen wel schone had gehad dan liep hij even een rondje zodat ze wakker werd....ze wou altijd in slaap vallen direct. Als ze dan weer wat wakkerder was...en mama ook :p. Dan ging ik zitten in bed en gaf haar de andere borst te drinken...daar lag ze ongeveer 5 minuten nog echt te drinken en vaak nog 5 minuutjes tutten....liet haar soms gewoon doen. En dan stond ik op om haar weer terug in bed te leggen..vaak was ze alweer door het tutten vertrokken naar dromenland...andere keren lag ze nog even te mopperen maar als ik er dan even naast bleef zitten was het goed en ging ze slapen..... Ik deed wel de dekens heel strak over haar heen...soort van vastleggen.

Toen we overgingen naar flesvoeding met 3 maanden ging het ongeveer hetzelfde...enkel stopte ik halverwege met voeden voor een boertje...en schone luier...en dan dronk ze daarna de rest wakkerder op... (des te wakkerder ze was des te minder lucht ze inslikte...) en dan was ze ook rustiger........

Dat was ons ritme...hoop dat je er wat aan hebt... Kan me indenken dat het moeilijk is zo een huilend meisje....heel veel sterkte meis!

Dikke knuffel!

Groetjes,
    MIranda

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    is goeeeeed!!! :) Enneuh voor jouw geld ook he...is een boek 5 euro ofzo dan krijg je het voor 2.... We doen wel aan vriendendienstjes!! En pak je er 5 ofzo...dan is het gelijk aan het kaartje hihi...

Heb al zin in donderdag!!

Groetjes,
    MIranda

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh wow!! we hadden al zo een vermoeden hier hoor... Gelukkig is alles goed gekomen met de keizersnede!! Gefeliciteerd met jullie zoon Sem bastiaan!!!!! Flinke kerel zeg!

Groetjes,
    Miranda

12. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Miran,
    indien nog niet verkocht wil ik graag van jou overnemen:
    Verdwijn van Tess Gerritsen.
    Mits Rootje m niet koopt van je, die was eerder :D

Thanks voor je "ritme", is een beetje gelijk aan wat wij doen nu. Alleen het verschonen doen we nu steeds van te voren, omdat ze anders niet wakker genoeg werd om te drinken.

13. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Miran,
    Ik heb ook boeken verkocht via Bol (dikke 500 eurie mee verdiend ook nog, maar wij hadden dan ook debiel veel boeken).
    Je moet boeken voor minstens 4 euro te koop aanbieden omdat als je het percentage voor bol er af haalt en je verzendkosten er af haalt, je er niets aan over houdt als je ze voor minder verkoopt.
    Tip 2: als je boeken (net) niet door de brievenbus passen, verkoop ze dan niet "als nieuw" maar "goed" leg ze open in het midden en stop ze zo in een grote envelop. Vaak passen ze dan nog makkelijk door de brievenbus. Als je m niet snapt wat ik bedoel, help me donderdag herinneren, dan laat ik je even zien :D

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik snap het...heb namelijk al contact met bol gehad...want veel van de paperback die ik erop heb staan zijn bij mij geen paperbacks..maar hardcover...ik zeg tegen hun hoe moet ik die versturen zonder jullie bijdrage??? ISBN nummer kwam ook nooit overeen...moet nu vanallerlei gegevens naar hun sturen bij die boeken en dan gaan hun kijken of ik er wel recht op heb......ik zie het wel..

Oh en die prijs..hmm tsjah als ze hem al voor lage prijs aanbieden......dan moet ik daar wel onder gaan zitten soms...want hoe krijg ik ze anders verkocht hahaha. Het gaat me er niet om om echt veel winst te maken...wil al die boeken gewoon kwijt!

Oh en als ro die niet wil hebben krijg jij hem...zal ze donderdag meenemen als het lukt ok? Moet namelijk ook buggy...en spullen voor Alyssa enz meenemen.....op de gewone fiets.....hmmmzz...denk dat ik ff vraag of iemand me weg kan brengen naar het station en marco me ophaald...want me nieuwe fiets gaat niet naar het station!!

15. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Miran, wat ik begreep heeft ECI eigen ISBN nummers die bol niet heeft. Wat je kunt doen, is het boek opzoeken op titel en dan te koop aanbieden.
    Kijk maar of het lukt donderdag, kan me voorstellen dat je er niet mee wilt gaan sjouwen. Als het niet lukt, betaal ik je donderdag en stuur jij m gewoon op!

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    maken jullie haar wakker of word ze zelf wakker? Alyssa werd altijd wakker...en huilde dan heel hard vanwege de honger...dus die was wakker genoeg van te voren........... Juist tijdens eerste helft van voeding viel ze vaak weer in slaap als haar eerste honger was gestild....vandaag ff rondlopen of verschonen om wakker te maken...

Kraamzorg had me ook voorgedaan omdat ze iedere keer na 4 keer zuigen in slaap viel...haar in haar zij te kriebelen en in haar knuistjes te wrijven...op de duimwreef...Of hoe noem je dat...of onder haar voetjes te kietelen...dan werd ze weer wakker en dronk ze weer verder...........vond het altijd heel zielig...totdat ik maar haar handje hoefde te pakken op een gegeven moment en werd ze al wakker....ze wist wat er komen ging en dat vond ze niet leuk.... :)

17. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

ze wordt zelf wakker hoor, alleen als ik haar 's nachts bij me neem voor de voeding valt zij weer in slaap...
    duimpje wrijven ken ik ja, vindt Lauren ook niet leuk :D

ik ga effies rechtertiet afkolven ;)

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    goed...maar mij kennende neem ik hem toch mee :D Wil dat dan ook geregeld hebben hihi..

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi...dus dat werkt bij jouw ook om ze wakker te krijgen.. heb je al geprobeerd om haar gewoon terug in bedje te leggen om te kijken of ze misschien gewoon doorslaapt...klinkt raar maar misschien heeft ze eigenlijk alleen ff mama honger ipv echt honger....als ze direct weer verder slaapt... :( weet het anders ook niet...verschonen is ook goeie optie....maar dan slaapt ze weer heel snel als ze gedronken heeft en krijgt ze misschien niet genoeg binnen....(als ze wel echt honger heeft)

Het is een geregel allemaal he..... :) Maar je doet het hartstikke goed!! Net zoals alle andere hier...ik neem mijn petje voor jullie af hoor dat jullie het allemaal zo makkelijk lijken te volbrengen!! Kan me echt nog wel goed herinneren dat het niet altijd leuk was om mama te zijn...................;) nu soms nog niet...als ze weer uren heeft gejengeld...enkel aan mijn broek wil hangen...en er niets maar dan ook echt niets! goed is.........:(

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hahaha was ff terug aan het lezen..of ik iets gemist had en zag je laatste berichie Moor....lukt het kolven wel goed? Mij lukte dat echt voor geen meter!! Ook als ze flesje kreeg bv...dan kreeg ik er nog vaak maar 30 ml max!! uit....snapte daar niets van..want borst stond zoo gespannen...en als ik er zelf op drukte kon ik het zo in een bakkie opvangen.........(stond een keer onder de douche in de ochtend....na een voeding!! En pssssstttt zo over de spiegel, wasbak en grond whahaha en hij hield niet meer op!!!

Groetjes,
    Miranda

Deel Deze Pagina