Afwas is weer gedaan. Ik kan niet wachten tot ik die vaatwasser aan kan zetten in onze nieuwe keuken 8). Keuken is vannochtend afgeleverd maar ik ben nog niet in het huis geweest. Moest vanmiddag naar de vlos en daarna naar verjaardag van een nichtje geweest. Bij de vlos was het ok. Bloeddruk goed, HB goed, moest me wegen en was 10 kg aangekomen. Ze zei dat het kindje wat aan de kleine kant was maar dat dat misschien ook kwam omdat het hoofdje al wat in het bekken lag. Weet niet meer zo goed wat ik allemaal gelezen heb. @ grote baby's: volgens mij toch wat lastig te bepalen. Met 33 wk kreeg ik een echo en toen zei de echoscopiste dat alles prima was en apparaat ging uit en zei ze: 'Nou, 35 weken, da's allemaal mooi'. Ik: 'ehm, ik ben zeker weten 33 wk zwanger'. Zij opnieuw gemeten maar volgens de meting liep ze echt voor. Uiteindelijk bleek ze toch heel gemiddeld te zijn (48 cm en 3300 gram). @ Moor: mooi dat Lauren gegroeid is! En wat leuk zo je buurvrouw op kraamvisite. @ Jutte; hoei jij bent echt verwend. Lekker hoor . Wat voor luchtje had je gekregen trouwens. Oja en wat ik nog wilde vragen. Ben wel heel benieuwd naar jullie roze keuken....fotootje???? @ Ink: wat jammer dat je niet op donderdag kan, is zo leuk om te meeten. En zo'n klok zou ik helemaal gek van worden. Doe nu al het raam dicht 's nachts zodat ik de kerkklok en overkomende vliegtuigen minderhoor. @ Miran: hee, dat verzenden is nog helemaal niet zo duur. Hoe is het verder met je trouwens? @ Rootje: jaaaaaa!!!! is is ook nieuwsgierig naar de prinsessenkamer. @ Lieselke: Ikea is leuk! Mooi dat je geslaagd bent. @ Sas: oh meis ik hoop zo dat ze je die jaren gaan gunnen!!!!!!! Hou ons op de hoogte hoor! En toen wist ik het niet meer. Lumeaman is weer naar het nieuwe huis. En ik ga eens even wat praktische dingen doen. Oja, helemaal vergeten te zeggen. Miran: jij zei een tijdje geleden dat je een verjaardagsbeebje wilde. Maar die heb je al hoor!!! Mijn meissie. Alleen toen kenden we elkaar nog niet. Maar is op dezelfde datum als jij en pupke geboren in 2007.
Oja, en ik ga over naar een andere verloskundigen praktijk in het dorp waar we gaan wonen. Morgen maar bellen voor een afspraak. Heb trouwens een ongesteldheidsgevoel onderin m'n buik. Is beetje vervelend.
Moeilijk tikken zo....laptop op schoot en de hond er half op liggend...........hoezo aandacht @ Knip: fijn dat je je eigen zo goed voelt, houden zo. @ Jutte: Jij bent lekker verwend zeg Dames nog bedankt voor alle tips. Moet morgenvroeg naar de kinderarts, ben benieuwd wat hij zegt. Ben ook benieuwd hoe zwaar onze kleine beer is. @ sas: duimduimduimduimduim Mmmmmm...........net begon Roan hard te huilen en nu is hij weer stil.............slaaphuiltje @ Ink: Lekker genieten met Sigrid. @ Jutte: ach gerrum, da`s wel zielig. Fijn dat ze meedenken. @ Lies: Nou...jij bent goed bezig geweest zeg. @ Lumea: ik heb ook zo`n ongesteldheids gevoel......................................och verrek ben gewoon ongesteld
Meiden, prinsessenkamer komt morgen denk ik, Rene moet de rest van de avond achter de pc vanwege een probleem op zijn werk Bye!
He he een momentje rust Eerst ff wat oudere dingetjes waarop ik graag wilde reageren maar de kans nog niet voor zag: @Knip: over borstvoeding... probeer je niet te laten ontmoedigen door de verhalen waarbij het niet lukte. Eerlijk is eerlijk, je moet er een hoop tijd, geduld en tanden-bijten in steken. Soms denk ik wel eens, flesvoeding is toch makkelijker... maar het loopt nu wel helemaal gesmeerd met Ties en de borst. Achteraf vond ik het wel echt de moeite waard. Mocht je vragen hebben, weet je me te vinden. En lukt het niet, dan lukt het niet hoor. Het moet ook niet ten koste van alles gaan! @Daan: lieve schat, ik begrijp je zorgen meis maar bedenk maar zo: een gewaarschuwd mens telt voor 2! Noor heeft een topper als mama en dat komt helemaal goed met jullie. Ik ben benieuwd naar je kaartje en je verrassing . Als je volgende week een keertje tijd hebt, kom ik ff bij je langs als je dat gezellig vind. Dikke kus! Nu gaat ik ff bijlezen, moet een pagina of 15 volgens mij
@Moor: hoe is het nu met je boobs en de stuwing? Cold Turkey stoppen lijkt me idd wel heel erg pijnlijk en risicovol mbt tot ontstekingen... ff verder lezen, miss heb je al meer nieuws verteld. Arme Lauren, zo overstuur. En arme jij, een huilende baby vraagt enorm veel van je. Voor de nachtvoedingen liet ik Ties gewoon zelf komen, als hij honger heeft meld hij zich wel. Ik nam hem dan bij me in bed. Slaapt Lauren op haar eigen kamer of bij jullie? Dan 1 borst, verschonen, andere borst. Net zoals Miran eigenlijk en zoals je het zelf ook beschrijft. @Liesel: CUTE die trui! @Knip: erg he, die laatste loodjes. Maar aan alles komt een eind hoor meis. @Wendy: Gefeliciteerd met jullie zoontje Sem! @Jutte: veeeeeellllllssss te laat, maar daarom nog niet minder gemeend: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG Ik hoop dat je een leuke dag gehad hebt, mooie kado's zag ik net al ff voorbij komen. @Daan: kadootje? ow ow ow... watiset? Heb nog niets gezien bij de post. @Jutte: mag John eens bij Rinke op cursus? Hij doet wel echt zijn best hoor en er zit vooruitgang in, maar het gaat zo langzaam... Ondeugd, jazekers! Wat zijn het boefjes, ook al zijn ze nog zo klein. @Kat: Leuke badmuts he he Schoonfamilie... praat me er niet van! Maar daarover later meer... @Rootje weer door de APK, lekker dat alles goed gaat met jullie. En voor iedereen dikke knuffels! Pfff die verjaardag van gisteren inspireerde me weer eens tot een stukje creatief schrijfwerk op mijn hyves... DOODZIEK wor ik er soms van dan iedereen beter schijnt te weten hoe ik met mijn kind om moet gaan. Ook het spelletje "geef-de-baby-door" ben ik niet van gediend. Ties is 2 dagen helemaal over de jank geweest door een sprongetje en was gisteren eindelijk weer een beetje zichzelf. Ik had voor we gingen al tegen John gezegd dat het niet de bedoeling was dat Ties van hand tot hand zou gaan op die verjaardag. Maar natuurlijk wilde zijn moeder wel ff knuffelen, geen probleem wat mij betreft. Kon ik mooi ff een sigaretje gaan roken (Suuz, lelijk he? Kan het ook niet laten). Dus ik sta in de keuken bij de rest van de rokers, komt mijn schoonmoeder binnen zonder Ties. Dus ik vraag waar hij is. Bij oma (van John).... tandeknars momentje, maar vooruit dan maar. Kom ik de kamer weer binnen, kind helemaal in paniek aan het huilen en weer een stoel doorgeschoven naar een tante van John. GGGRRRRRRRRRRR!!!!! HET IS GEEN WISSELBEKER MENSEN! Heb ik net zitten vertellen dat hij al 2 dagen heel onrustig en aanhankelijk is, gaan zij er zo mee zitten hannesen, wat een EIKELS! Het gaf me dan ook enorm veel voldoening dat hij meteen stil was zodra ik hem aanpakte . "Hij heeft krampjes" probeerde mijn schoonmoeder nog. Ja krampjes, morgen brengen! Wie het gelooft krijgt een fiets (Kwie, jij krijgt nog steeds een fiets van me haha). Hij moet jullie gewoon niet :evil smiley: LOL. Voor de mensen zonder hyves, zal hieronder mijn schrijfsel neerzetten. Ik denk dat ik al mijn schrijfsels van de zwangerschap en moeder zijn ga bewaren en in Ties z'n album stop. Kan hij later lekker om zijn gekke moeder lachen. Kussies!
02-11-2009, 14:20 Er komt een hele hoop kijken bij zo'n klein mensje dat totaal van je afhankelijk is. De eerste weken was ik dan ook regelmatig vreselijk onzeker, deed ik het allemaal wel goed? Toen ik zwanger was heb ik er nooit bij stil gestaan dat je je kind moet leren kennen als het er eenmaal is... de eerste tijd draai je vooral op moeder-instinct en een hoop gis- en gokwerk. Maar nu we de tijd hebben gehad om elkaar te leren kennen, durf ik best te zeggen dat ik 9 van de 10 keer weet waarom mijn kleine kruimel huilt. Ties heeft deze week een "sprongetje" gemaakt. Voor de kinder-analfabeten onder ons zal ik ff snel uitleggen wat ik daarmee bedoel, per slot van rekening wist ik 2 maanden geleden ook absoluut niet wat een "sprongetje"was. Een "sprongetje", dames en heren, is een sprong in de ontwikkeling van een baby. De baby gaat een nieuwe vaardigheid beheersen waardoor het lijkt alsof zijn hele vertrouwde wereld op z'n kop staat. Niets is nog hetzelfde als daarvoor en dat is natuurlijk doodeng als je zo klein bent. Het is dan ook logisch dat een kind totaal uit zijn doen is, meer huilt, hangerig is en de hele dag rond gesjouwd wil worden. Het is behoorlijk irritant, gelukkig gaat het ook weer over. Het leuke is, dat je kleine na een sprong ineens allerlei nieuwe dingen kan en doet. Denk daarbij aan lachen, babbelen en meer van die dingen. Ties heeft deze week zijn handen ontdekt en probeert al 3 dagen of hij ze allebei tegelijk in zijn mond kan doen. En daar moet ik dan weer ontzettend om lachen . Maar goed, Ties een "sprongetje" en daardoor 2 dagen helemaal uit zijn gewone doen. Huilen, hangerig, janken, krijsen en jengelen, allemaal helemaal niets voor hem want over het algemeen is het een heel tevreden en gezellig mannetje. En dan beginnen de irritaties... niet tussen Ties en mij, maar irritaties om 1001 "goed bedoelde" adviezen. Werkelijk, het is om gek van te worden! Ik kan aan zijn manier van huilen horen wat eraan mankeert, of hij honger heeft of pijn. Of hij zich verveelt of om aandacht aan het bedelen is. "Hij heeft honger" is de meest voorkomende reactie van mensen als ze Ties horen huilen... "Hij heeft krampjes" is de volgende opmerking... allebei niet waar en ik ga aan het uitleggen wat hem wel mankeert. Stom, want waarom moet ik me verantwoorden naar derden wat mijn kindje op zijn kleine levertje heeft? "Laat hem maar even huilen, dat kan geen kwaad." Ja, das een lastige waar ik het ten delen mee eens ben. Als Ties huilt omdat hij even geen aandacht krijgt dan mag hij inderdaad best even huilen. Vooral als ik al een halve dag met hem aan het sjouwen ben geweest. Meestal stopt hij vanzelf en valt in slaap of gaat een beetje om zich heen liggen kijken. Maar huilen van honger, pijn of schrik herken ik echt wel en dan pak ik hem toch zeker bij me om hem te troosten. Wat voor moeder zou ik zijn als ik hem in zijn eigen sopje laat gaar koken terwijl hij me nodig heeft op dat moment. Je zegt toch niet tegen je kind "zoek jij het maar uit met je verdriet, want als ik je probeer te troosten dan verwen ik je." Rot op! Dat zullen weinig moeders lang volhouden hoor. En iedereen weet het beter als jijzelf... je familie, je schoonfamilie, vrienden en zelfs volkomen vreemden schromen niet je te pas en onpas te voorzien van advies, kritiek, commentaar en bemoeienissen en dat bij voorkeur op momenten dat je er helemaal niet op zit te wachten. Maar omdat het meestal "goed bedoeld" is, knik ik braaf, zeg dat ik het zal proberen en denk ondertussen bij mezelf: mama weet het beter
Hihi ooh ja dat klopt! leuk hoor, dan is volgende week zondag een drukke dag weer bij jullie ook of niet? Oh en ben je niet strondbenieuwd naar je keuken...je ziet er toch niets aan nu...zit allemaal nog ingepakt...ben benieuwd hoor hoe het eruit ziet als het af is. Fijn dat de APK ook weer goed was!
Jeuh weer een APK doorstaan....spannend zo hoog..lijkt me ongemakkelijk voor je maag meis....hopelijk zakt krummel snel een beetje hihi. En toch even kunnen spieken nog...altijd leuk, was het vruchtwater nog steeds voldoende?
pfff heb het koud...... gisteren ook al zo erg...zit gewoon te bibberen en volgens mij zijn mijn lippen blauw hahaha. IN ieders geval gaat het typen niet zo makkeljik...mijn vingers bibberen..... Moet echt ongesteld worden hoor.....heb vandaag de huiskamer weer omgegooid....staat nu ook wel leuk! Vind het leuker als eerst..meer ruimte om om de tafel te komen...hoef ik niet iedere keer de tafel helemaal weg te halen om onder de bank de blokken die ALyssa eronder smijt (ja smijt...vind ze leuk ermee gooien...pffff en mama maar ruimen... en zoeken...) ervandaan te vissen... Verder...tsjah het was een pakket..6,5 kilo zwaar...en tot 10 kilo kost het 6,75....dus dat was redelijk! Ooh ik heb zooo een zin in donderdag...eindelijk weer effe met andere mensen optrekken als me moeder, me vader, me vent, me dochter..... Fijne avond allemaal! Groetjes, Miranda
@miran, ja wsa ik vergeten te zeggen, vruchtwater was nog netjes 'normaal', dus voldoende. En inderdaad, heb erg veel last van maagzuur en kan bijna niets eten, maar ach we hebben het er voor over. Zolang krummel nog zo hoog zit, komt ie er niet heel snel al uit Over 2,5 week weer controle, eerder dan normaal omdat het vruchtwater dan weer gecontroleerd word. @pup, oow zo herkenbaar he zo'n verhaal.... Laat iedereen maar kletsen inderdaad, mama weet het beter Nu ga ik slapen. Truste meiden
@Rootje: ik had ook zo'n last van maagzuur en heb toen van de HA Ultacit gekregen. Ik moet er wel voor betalen, maar het werkte veel beter als Rennies...
Truste rootje, en fijn dat het vruchtwater goed blijft...dan kan krummel toch goed plassen blijkbaar!! Komt echt helemaal goed hoor, tis een bikkeltje!! Enneuh mama zo plagen door zo hoog te zitten hihi, idd dan valt krummel er niet zomaar uit.....
Bij mij hielp melk met lange vingers....heb die op het laatst zoveel gedronken en gegeten..... daar leefde ik op. Want iets anders bleef er niet in....
hihihi, zal dat onthouden voor een volgende keer heb tot en met de bevalling moeten overgeven, zelfs water wilde niet blijven zitten. Best rot trouwens, kotsen tijdens een wee :S
whahaha ja vooral als de zuster te laat is en je over jezelf...de zuster en het bed kotst.... Ik mocht geen water meer.....had infuus...juist omdat ik zo spuugde...